36 צוערים וצוערות בוגרי קורס הטיס מחזור 187 קיבלו היום (חמישי) כנפי טיסה ודרגות קצונה על רחבת המסדרים.
4 צפייה בגלריה
הטובים לטייס. בוגר הקורס
הטובים לטייס. בוגר הקורס
טייסי הקרב שסיימי את קורס הטיס
(צילום: דובר צה"ל)

בין מסיימי הקורס נמצא סגן ר', בן 22 מעמק חפר, שהוכשר להיות טייס קרב. ר' הוא הצעיר מבין שלושה אחים. אחיו הבכור היה קצין בשריון ואחיו האמצעי משרת כקצין בשייטת 13. הוריו עובדים יחד במשק תרנגולות במושב בו הם גרים. ר' הדריך במשך שנתיים בתנועת "בני המושבים".
לפני גיוסו הוא עשה מכינה קדם צבאית, בה למד על המשמעות והכוח של קבוצה, על כבוד, אחריות ומוסר, מה שעזר לו במהלך הקורס. ר' תמיד ידע שרוצה לשרת שירות משמעותי ועל כן התגייס לקורס טיס. במסגרת הקורס סיים ר' תואר בניהול מערכות מידע.

4 צפייה בגלריה
סגן ר'
סגן ר'
סגן ר'. "למדתי לנצח את עצמי"
(צילום: דובר צה"ל)

"נתקלתי לראשונה באתגרים העצומים שחווים בטיסה, כל זה תוך השקפה על נופי ארצנו היפה", מספר ר' על הקורס. "כבר בשלב צ'ק קרב הבנתי שפה אני רוצה להיות".
במהלך מלחמת "חרבות ברזל" חולקו צוערי הקורס לטייסות המבצעיות. "לראשונה נחשפנו בצורה עמוקה לטייסת מבצעית בלחימה ומשמעות התפקיד התבהרה. מדהים לראות איזו השפעה אסטרטגית יש למטוס קרב אחד".
בזמן שר' היה בקורס, חבר טוב שלו אסף מסטר, שהיה קצין ביהל"ם, נהרג מפגיעת אר.פי.ג'י בגופו בזמן שנלחם ברצועת עזה.
לאחר שלוש שנים בקורס הטיס, הוא מסכם: "לבד לא הייתי מגיע לרגע הזה, האנשים שליוו אותי הם אלו שנתנו לי את המוטיבציה ומכאן מסתכלים לפסגה הבאה. למדתי לנצח את עצמי כל בוקר מחדש".

4 צפייה בגלריה
מסיימי קורס טיס מסוקים
מסיימי קורס טיס מסוקים
טייסי המסוקים שסיימו את קורס הטיס
(צילום: דובר צה"ל)

גם סגן נ', בן 21 מעמק חפר, סיים את קורס טיס 187. סגן נ' סיים את הכשרתו כטייס מסוקים. נ' הוא הבכור מבין שלושה אחים. אמו עובדת כיועצת ארגונית ואביו הוא מנהל פיתוח עסקי ונווט קרב במילואים בטייסת 201 שכיום מדריך בבית הספר לטיסה. בתיכון הרחיב נ' את המקצועות פיזיקה וכלכלה ולקח חלק בתנועת "בני המושבים".

4 צפייה בגלריה
סגן נ'
סגן נ'
סגן נ'. "ידעתי שאני רוצה להגיע לפה"
(צילום: דובר צה"ל)

קראו גם:

על ההחלטה להתגייס לקורס טייס מספר נ': "אני מכיר את העולם הזה מגיל צעיר. אני זוכר את השבתות שהייתי עם אבא שלי בכוננות. העולם הזה תמיד משך אותי וידעתי שאני רוצה להגיע לפה".
נ' מספר שהוא מכיר מספר קרובים שנלחמים כעת בקרבות הקשים בקווי העימות ושזה משפיע עליו ונותן לו מוטיבציה "תמיד ידענו שבשביל זה אנחנו פה, אבל המלחמה המחישה את זה".
לאחר 3 שנים בקורס טיס הוא מסכם: "זה עבר לי מהר אבל לאט. תחושת זמן מוזרה. היו המון רגעים טובים אבל איתם גם קשים. אני שמח מאוד לסיים ומתרגש מהפרק הבא".