השבוע נפתח מתחם הבילוי "חצר השוק" בשוק העירוני הוותיק של נתניה. אמנם המתחם נפתח בזמן מלחמת חרבות ברזל, אך בנתניה לא היו אזעקות מאז תחילת המלחמה, ואולי זה מה שיעודד את התושבים בתקופה זאת ויחזיר את התיירים לעיר.
2 צפייה בגלריה
בר הקופסה במתחם "חצר השוק" בנתניה
בר הקופסה במתחם "חצר השוק" בנתניה
בר הקופסה במתחם "חצר השוק" בנתניה
(צילום: בן ברק)

המתחם, שממוקם בלב השוק, בטריבונה שכונתה בעבר "שוק העופות" וחולש על שטח של כ-500 מ"ר, מרכז בתוכו חווית תרבות, בילוי וקולינריה. הכניסה ל"חצר השוק" תהיה מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הברים המשופצת בשוק.
המתחם הוא חלק מפרויקט חידוש השוק העירוני הוותיק בעיר של עיריית נתניה ומשרד התיירות בשיתוף מותג "חצר השוק". השוק המתחדש של נתניה מציג שילוב בין ישן לחדש, בין שוק אותנטי של ממכר ירקות, פירות ותבלינים לבין אתר בילוי ופנאי. הוא מקדם את המגמה האורבנית שהופכת את השווקים העירוניים לתמהיל עירוני ייחודי התורמים להכרת האוכלוסייה המקומית ולחיזוק הקהילה ומביאים את תרבות הבילוי העירונית ללב הפועם של האוכלוסייה בעיר.
הסנונית הראשונה של מתחם "חצר השוק" יצאה לדרך בימים אלה עם פתיחת "הקופסה" - שני ברים, האחד בר קוקטיילים ומשקאות והשני בר קפה וקינוחים שממוקם לצדו בשדרה הצפונית של השוק.
במתחם יוצבו גם קלאב-טראקס עם מגוון אופציות קולינריות איכותיות, ברים, אזורי ישיבה ועמידה וכן במה להופעות ואירועי תרבות. משרד התיירות שהינו שותף מרכזי לחזון של המקום, השתתף בהקמת קירוי והצללות, בניית דוכנים, חידוש תשתיות ריצוף ותאורה בין הדוכנים והקמת מתחם להופעות אמנים.

2 צפייה בגלריה
בר הקופסה במתחם "חצר השוק" בנתניה
בר הקופסה במתחם "חצר השוק" בנתניה
בר הקופסה במתחם "חצר השוק" בנתניה
(צילום: בן ברק)

עיריית נתניה רואה בשוק העירוני מתחם אסטרטגי תיירותי ומוקד משיכה לתושבי הארץ ותושבי חוץ ובתוך כך, היא פועלת זה שנים במסגרת תוכנית חומש לשדרוג תשתיות והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק, לרבות השוק העירוני. בשלב הבא יש כוונה לתכנן דוכנים חדשים, להוסיף הצללה וקירוי לטובת המשתמשים, טיפול במפלס הרחוב, בתאורה, בריהוט רחוב מתאים ובנטיעת עצים, הכל כדי ליצור מקום אטרקטיבי ומזמין. פרויקט הקמת התשתיות בוצע באמצעות חל"ת ובמימון עיריית נתניה, משרד התיירות ומשרד השיכון.

קראו גם:

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר: ״היום אני מגשימה חלום נוסף, חצר השוק נפתח, והשוק העירוני שהיה מאז ומתמיד מוקד משיכה חזק ואהוב, הופך להיות שוק תוסס ומגוון הפועל ביום ובלילה ובו תמהיל של דוכני השוק האותנטיים, בשילוב עם דוכני מזון ובילוי, בלב העיר המתחדש. שטח המתחם חולש על כ-500 מ״ר, בו הוצבו נקודות מכירת מזון ממגוון מסעדנים וברים, אזורי ישיבה ועמידה ובמה להופעות מוזיקליות ואירועי תרבות. תושבי נתניה והאזור - אתם מוזמנים בהמוניכם״.