הבוקר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ן דביר דוד פימה, בן 32 מכפר יונה, סגן מפקד גדוד 198, עוצבת ׳בני-אור׳ (460) שריון, נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. הלווייתו תיערך היום (חמישי) בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבית שאן. הוא הותיר אחריו הורים שמעון ודניאלה, אישה, אופק, ובן.
4 צפייה בגלריה
דביר דוד פימה ז"ל
דביר דוד פימה ז"ל
דביר דוד פימה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

נציגי הצבא סיפרו למשפחתו כי דביר ז"ל זיהה בור ממולכד, זינק ונשכב עליו, ובכך הציל שלושה חיילים.
"הוא היה איש מיוחד מאוד", מספר חברו שגיא שליבה, לוחם אש שמתגורר באריאל. "איש מצחיק עם הומור מיוחד. חבר טוב שעוזר, תומך ודוחף. תמיד שם. היינו ביחד בטירונות של השריון בשיזפון. שמחתי בשבילו שהוא התחתן והקים משפחה. הייתי בשוק היום בבוקר כשגיליתי שהוא נהרג. המשפחה שלי ישר זיהתה אותו מהימים ששירתנו ביחד. זה לא נתפס. שמרנו על קשר בשנים האחרונות, למרות שכל אחד מצא נתיב בחיים שלו. בהתחלה הוא לא התחבר למערכת הצבאית, אבל בסוף הוא היה מורעל. התאהב בצבא. הוא רצה את זה והגיע להיות סמג"ד לוחם מן המניין".

4 צפייה בגלריה
דביר פימה ז"ל ושגיא שליבה
דביר פימה ז"ל ושגיא שליבה
דביר פימה ז"ל ושגיא שליבה
(צילום: פרטי)

"המוות של פימה זו אבידה קשה מאוד", מספר חברו אריאל חסידים. "הוא היה אדם אהוב וחבר טוב. איש שעשה שמח לכל הסביבה שלו. הוא היה בחור מקסים משכמו ומעלה עם אנרגיות נדירות ומוסר עבודה אדיר.
לדבריו, במהלך השנים דרכיהם הצטלבו לא פעם. "שמרנו כל השנים על קשר חלקי בלבד, בעיקר בפייסבוק. הייתי סמל שלו באימון מתקדם ואחרי זה מפקד בכיר איתו במחזור הראשון שלו בתור מפקד טנק. הוא היה תותח ומשקיען, נלחם להיות קצין והיה ברור לי שיגיע רחוק מאוד. נפל בתור סמג"ד 198, איפה שפיקדנו יחדיו. בניתי עליו שיגיע עוד הרבה יותר רחוק בצבא".
רק לפני כשבוע נפגש דביר ז"ל עם אביו אחרי 50 יום שלא התראו.

דביר פימה ז"ל פוגש את אביו לפני כשבוע
(צילום: מהרשת, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

גם אשתו של דביר ז"ל, אופק, פרסמה בסטורי תמונות מהמפגש האחרון שלהם לפני כשבוע, כשבנם הצטלם על הטנק עם דביר ז"ל.

4 צפייה בגלריה
המפגש האחרון של דביר ז"ל עם בנו
המפגש האחרון של דביר ז"ל עם בנו
המפגש האחרון של דביר ז"ל עם בנו
(צילום: מהאינסטגרם של אופק בירון פימה)

בסוף נובמבר היא פרסמה סרטון מרגש בו היא ובנם הקטן נפגשים עם דביר ז"ל.

דביר ז"ל פוגש את אשתו ובנו בזמן המלחמה
(צילום: מהפייסבוק של אופק פימה)


מעיריית בית שאן נמסר: "הלב נשבר פעם נוספת: העיר בית שאן אבלה וכואבת עם היוודע דבר נפילתו של בן העיר רס"ן דביר פימה, בנם של שמעון ודניאלה. דביר, בן 32, סמג"ד 198 בעוצבה 460, נפל אמש בקרב ברצועת עזה. אנו מחבקים את משפחת פימה היקרה בחום בשעה קשה זאת ושולחים להם תנחומים מכל ליבנו".

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
דביר דוד פימה ז"ל
דביר דוד פימה ז"ל
דביר דוד פימה ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

מעיריית כפר יונה נמסר: "עוד בוקר קשה לכפר יונה ולעם ישראל. רס"ן דביר דוד פימה, תושב עירנו, סגן מפקד גדוד 198, עוצבת 'בני-אור' (460), נפל בקרב במרכז רצועת עזה. בן 32 בנופלו. השאיר אחריו רעיה ופעוטה. אנו משתתפים באבלה הכבד ובכאבה העצום של המשפחה".
יהי זכרו ברוך.