ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר פנתה השבוע לשר הביטחון יואב גלנט ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בדרישה להמשיך את פעילות יחידת המילואים ״בני המקום״ שפועלת בנתניה כבר 65 יום. זאת לאחר שביום שני התקבלה הודעה שצה"ל ישחרר ממילואים את כל היחידה ב-31 בדצמבר ברחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
חיילים שומרים על מוסדות החינוך בנתניה
חיילים שומרים על מוסדות החינוך בנתניה
חיילים שומרים על מוסדות החינוך בנתניה
(צילום: באדיבות עיריית נתניה)

במסגרת פעילות היחידה החיילים מאבטחים את מוסדות החינוך בנתניה, מפטרלים במרחבים ציבוריים ובאתרים המוגדרים אסטרטגיים. היחידה מורכבת מכ-100 לוחמים מאומנים, אשר מחולקים לחמישה צוותים על פי רובעי העיר. לכל צוות יש מפקד וסגן, מחולקים לחוליות ומתאמנים כבר שבועות כצוות אחד שיודע לתפקד ביחד בעת אירוע פח״ע (פעילות חבלנית עוינת). הצוותים כפופים לחפ״ק של הפלוגה שכוללת מ״פ, סמ״פ ושני קמב״צים. כולם מתנהלים על מערכת קשר אחת ומתורגלים לפעול כיחידה אחת.
"ככל שמצבו של חמאס בעזה נהיה נואש, כך הסבירות לפיגועים שייצאו מיהודה ושומרון לערים כמו נתניה הולכת וגוברת", אומרת פיירברג-איכר. "חייבים להמשיך ולאפשר את פעילות היחידה. רוב יחידת המילואים הצהירו על רצונם להתגייס לכיתות הכוננות של המשטרה. הרשימות הועברו למשטרת נתניה לפני יותר מחודש וחצי. כל מי שגויס עד עכשיו למשטרה הם מתנדבים שלא פועלים תחת צוות אורגני ושיטת הפעלה ברורה, ולכן לא יתפקדו ברגע האמת.

3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר. "אסור שתהיה דקה ללא יחידת המילואים"
(צילום: פרטי)

"חייבים בשבוע הקרוב לגייס את כל יחידת המילואים כגוף אחד למשטרה - לצייד אותם בנשקים של המשטרה, לעשות להם מטווח ולהמשיך להפעיל אותם כיחידה אחת מאורגנת. אסור שתהיה דקה אחת שבה מצד אחד ב-31.12 יחידת המילואים לא פעילה, ומצד שני פלוגת הכוננות של המשטרה לא מוכנה".

3 צפייה בגלריה
יואב גלנט ורב ניצב קובי שבתאי
יואב גלנט ורב ניצב קובי שבתאי
יואב גלנט ורב ניצב קובי שבתאי
(צילום: יואב דודקביץ ואביגיל עוזי)

קראו גם:

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "כוחות פיקוד העורף ממשיכים לפעול במרחב בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות וגופי החירום. בהתאם להערכת המצב, וכחלק מההיערכות להמשך הלחימה לצד שמירה על פעילות המשק ככל הניתן, הוחלט לצמצם את היקף הכוחות הפרוסים בישובים בפנים הארץ, בהם המענה ניתן על ידי משטרת ישראל. ביישובים הסמוכים למרחב הגבול אין שינוי במרכיבי ההגנה שתוגברו בתחילת המלחמה".
ממשטרת ישראל נמסר: "יש לפנות לדובר צה"ל".
ממשרד הביטחון טרם התקבלה תגובה.