תלמידים בבית הספר היסודי איתמר בנתניה גילו ביום שישי בבוקר כי בכיתות הלימוד בוצע ונדליזם על רקע לאומני.
2 צפייה בגלריה
הכיתוב בערבית על הלוח בבית הספר איתמר בנתניה
הכיתוב בערבית על הלוח בבית הספר איתמר בנתניה
הכיתוב בערבית על הלוח בבית הספר איתמר בנתניה
(צילום: הופץ ברשתות החברתיות, פרסום לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים)
בבית הספר התגלו דגלי ישראל שנקרעו ועליהם נכתבו מסרים בערבית. בנוסף, על לוח באחד הכיתות נכתבו מסרים בערבית ובהם "אללה אכבר". גם על תמונות מנהיגי המדינה, הנשיא וראש הממשלה נכתבו מסרים דומים.
המקרה תועד על ידי התלמידים המזועזעים והועבר להורים דרך קבוצות הוואטסאפ, שם ההורים הביעו זעם נוכח המעשים ואף פנו בנושא להנהגת ההורים ובית הספר בדרישה לטפל במקרה ביד קשה ובמהירות.

קראו גם:

"פנינו עם הסיפור במיידי להנהגת הורים. לא ניתן למקרה כזה לעבור בשתיקה'', סיפרו זוג הורים ל"מיינט נתניה". "דווקא בזמן רגיש שכזה, כשמדינת ישראל במלחמה על קיומה, מעשים שכאלו מחייבים עונש". הם הוסיפו: "אמרו לנו שמדובר בעובדי ניקיון שעובדים בתום יום הלימודים. אנחנו דורשים למצות איתם את הדין''.
הורה נוסף סיפר ל"מיינט נתניה" כי "במוצאי שבת התקיימה שיחת זום עם הנהלת בית הספר על המקרה הזה. מבחינת ההורים עד שהנושא לא מטופל, הילדים לא יחזרו לבית הספר. תמיכה בחמאס אחרי מה שהוא עשה בדרום זה מעשה נתעב, שמעורר פה בקרב ההורים הרבה אמוציות, כי כל אחד ואחד פה מכיר מישהו או איבד מישהו ביום הארור ההוא".

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
המשטרה עיכבה לחקירה שני חשודים
(צילום: Shutterstock)

עם פרסום המקרה לפיו עובדי הניקיון בבית הספר הם ככל הנראה אלו שאחראים למקרה החריג נמסר מעיריית נתניה כי "הוגשה תלונה במשטרת ישראל, בוצעו סריקות במקום והנושא הועבר למשטרה".
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר הגיבה על השחתת הדגל בבית הספר וכיתובי אללה אכבר על הדגל והלוח וגינתה את המעשה. לדבריה, ״הוריתי לבדוק את הנושא באופן מיידי, הגשנו תלונה למשטרה ונוציא צו הפסקת עבודה לקבלן שעובד במקום. אנחנו נמצא את מי שנגע והשחית את דגל ישראל. ידו ורגלו לא תדרוך עוד בנתניה״.
במשטרה אישרו את הדברים ומסרו כי "שוטרי מחוז מרכז עיכבו לחקירה בני זוג תושבי ג'סר א-זרקא בחשד למעורבות בהשחתת דגלי וסמלי המדינה בבית ספר בנתניה. בתום חקירה מואצת שנוהלה בתחנת נתניה עוכבו לחקירה שני בני זוג תושבי ג'סר א-זרקא בשנות ה-20 לחייהם ובסיומה, בהתאם לממצאים, יוחלט האם לבקש בהמשך את הארכת מעצרם".