אחרי כ-50 יום שנחטפו לעזה על ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, שבו היום (שישי) דורון כץ אשר ובנותיה רז ואביב לישראל כחלק מהסכם החזרת הנשים והילדים החטופים לישראל.
3 צפייה בגלריה
דורון אשר ובנותיה רז ואביב
דורון אשר ובנותיה רז ואביב
דורון אשר ובנותיה רז (מימין) ואביב
(צילום: פרטי)
היום בשעה 7:00 בבוקר נכנס לתוקף הסכם הפסקת האש למשך 4 ימים שבמהלכם ישוחררו כ-50 נשים וילדים ישראלים שנחטפו לעזה. בשעה 16:00 החלה הפעימה הראשונה בה הוחזרו 13 חטופים לישראל, בהם בני משפחת אשר שנחטפו מהבית של אמה של דורון אשר בניר עוז.

קראו גם:

נזכיר כי באותה שבת שחורה ביקרו דורון ובנותיה, שמתגוררות בגנות הדר, את אמה בניר עוז. יוני אשר, בעלה של דורון ואביהן של רז (5) ואביב (3), סיפר ב-8.10 ל"מיינט נתניה" כי "ב-7 באוקטובר בשעה 11:00 בבוקר לערך דיברתי איתה, שמעתי ממנה שיש מחבלים בתוך הבית בזמן שהיא והבנות והחמות שלי מסתתרות בממ"ד. בן הזוג של חמותי, גדי מוזס, לא הספיק להיכנס איתן ולקחו אותו כבן ערובה בשביל שהן יפתחו להם את דלת הממ"ד ומאותו הרגע הקשר איתן נותק".

שיירת האמבולנסים של הצלב האדום עם החטופים בדרך למעבר רפיח
(צילום: דניאל עמרם ללא צנזורה)


יוני גילה שהן נחטפו לעזה לאחר שנשלח אליו סרטון שבו הן נראות על עגלה מובלות לרצועה. הוא סיפר כי איתר את הטלפון הנייד של דורון בחאן יונס. מאז אותה שבת הוא לא ישן, לא אוכל ורק פועל למען החזרתן הביתה. הוא התראיין לכלי תקשורת בישראל ובעולם ופתח במאבק להחזרתן.

3 צפייה בגלריה
משפחת אשר
משפחת אשר
יוני אשר, דורון אשר ובנותיהם רז ואביב
(צילום: פרטי)

יוני אשר כתב הערב בפייסבוק לאחר חזרתן של אשתו ובנותיהם לישראל: "הן סופסוף כאן, בבית. יהיה עוד זמן לדבר על הכל. לעת עתה - תודה לכולכם, ממעמקיי לבי, על התמיכה והחיבוק החם. אין תמונת ניצחון עד שכולם חוזרים".

3 צפייה בגלריה
הפוסט של יוני אשר אחרי חזרת משפחתו לישראל
הפוסט של יוני אשר אחרי חזרת משפחתו לישראל
הפוסט של יוני אשר אחרי חזרת משפחתו לישראל
(צילום: מהפייסבוק)

מאוחר יותר הוא מסר: ״משפחתי דורון רז ואביב שבו אלי הביתה מן השבי. אני נחוש להביא לתקומתה של משפחתי מהטראומה והשכול הנוראי שעברנו, למען עתיד הילדות ודורון. ימים מורכבים עוד לפניי. חייב תודה והוקרה לבנינו שמחרפים נפשם, לצה״ל, ממשלת ישראל וקבינט המלחמה העוסקים במלאכה. תודה לעם ישראל הנפלא על החיזוקים. תודה גדולה למטה משפחות החטופים שפועל למען החזרת כולם. אני שמח שקיבלתי בחזרה את משפחתי, מותר לשמוח ומותר להזיל דמעה. זה דבר אנושי. אבל אני לא חוגג, אני לא אחגוג עד אשר יחזור אחרון החטופים. אני רוצה להדגיש, ילדינו, אבותינו, אמותינו, אחיותנו נמצאים בשעה זו בשבי, יש אנשים שבשעה זו ליבם נשבר ואני רוצה לוודא שכל החטופים עד האחרון ישוב הביתה. משפחות החטופים הם לא פוסטרים, הם לא סלוגנים, הם אנשים אמיתיים, ומשפחות החטופים הם מהיום המשפחה החדשה שלי, ואני אדאג ואעשה הכל שאחרון החטופים יחזור הביתה. תודה לכולם".

יוני אשר לאחר חזרתן של אשתו ובנותיו מהשבי
(צילום: פרטי)


חטופים נוספים שהוחזרו היום לישראל הם: מרגלית מוזס, עדינה משה, דניאל אלוני ובתה אמיליה, רותי מונדר, בתה קרן מונדר ובנה אוהד, חנה קציר, יפה אדר וחנה פרי.