24 שעות של דאגה גדולה וחוסר שינה עברו על יוני אשר, תושב גנות הדר, ליד נתניה, שגילה דרך סרטון שפורסם ברשתות החברתיות כי אשתו דורון, שתי בנותיו רז (5) ואביב (3), חמותו ובן זוגה נחטפו אתמול (שבת) בבוקר על ידי מחבלים מקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה לרצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
יוני אשר ומשפחתו שנחטפה
יוני אשר ומשפחתו שנחטפה
יוני אשר ומשפחתו שנחטפה
(צילום: פרטי)
הבוקר (ראשון), 24 שעות אחרי החטיפה, הוא מספר בכאב כי על אף שהוא פרסם את המקרה ופנה לכוחות הביטחון, אין לו שום מידע על המצב של משפחתו. "אני בחרדה מטורפת. אני לא יכול לישון אפילו. אני מוטרף מדאגה. אני לא יכול לדמיין מה עובר עליהם שם'', אשר משתף את המחשבות הקשות איתן הוא מתמודד מאז שנודע לו שמשפחתו כבר לא בתוך גבולות הארץ. "קשה לי כי אני לא יודע כלום. לא יצרו איתי קשר מהצבא או מהרשויות. גיליתי על חטיפת משפחתי מסרטון שרץ ברשתות החברתיות".

חטיפת משפחתו של יוני אשר לעזה
(צילום: מהטיקטוק)


איך הרגשת כשראית את הסרטון?
"עד לאותו רגע לא ידעתי מה גודל האסון. חשבתי שרק נותק איתן הקשר. שהן אולי עדיין בממ"ד, אבל כשראיתי את הסרטון גיליתי את הרע מכל - שאשתי והבנות נחטפו במהלך מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס על ישראל. הן נחטפו עם עוד אנשים וילדים, משפחות".
אתה יודע מה קרה?
"עד עכשיו אני לא יודע בדיוק מה קרה שם. אשתי נסעה לבקר את אמה שלה שגרה בקיבוץ ניר עוז יחד עם הבנות בגלל החג. אתמול בשעה 11:00 בבוקר לערך דיברתי איתה, שמעתי ממנה שיש מחבלים בתוך הבית בזמן שהיא והבנות והחמות שלי מסתתרות בממ"ד. בן הזוג של חמותי, גדי מוזס, לא הספיק להיכנס איתן ולקחו אותו כבן ערובה בשביל שהן יפתחו להם את דלת הממ"ד ומאותו הרגע הקשר איתן נותק. מאותו הרגע אני לא יודע מה קורה עם המשפחה שלי. אני רק יודע שהן בחאן יונס, כי אני בודק את האיכון של הטלפון כל כמה שעות ולפיו הן שם, או לפחות היו שם אתמול בשעה 11:45".

2 צפייה בגלריה
דורון אשר ובנותיה רז ואביב
דורון אשר ובנותיה רז ואביב
דורון אשר ובנותיה רז ואביב
(צילום: פרטי)

איך אתה מרגיש?
"אני נמצא בסיוט. התקשרתי לכל העולם. אנשים במערכת הביטחון, משטרת ישראל, פיקוד העורף, תקשורת, אבל אין לי תשובות.

קראו גם:

עם אילו תחושות אתה מתמודד בשעות קשות אלה?
"יש לי תחושה של הפקרות מוחלטת כאזרח, אבל אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולתת אמון בכוחות הביטחון. אני מבין שיש מגעים גם במישור הדיפלומטי ואני מנסה לשמור על אופטימיות. אני לא ישן, לא אוכל ולא שותה. יש בי פחד כל הזמן שהן לא ישוחררו או שיקרה להן הגרוע מכל. אין לי שליטה על המצב הזה ואני חסר אונים . למזלי, אני מוקף בחברים ובמשפחה. אני לא לבד. אני משתדל לעסוק בכל דרך בלקדם את החזרה של המשפחה שלי הביתה".
נציין כי ממשטרת ישראל ופיקוד העורף מסרו אמש (שבת) הודעה משותפת: "החל מהשעה 22:45 יחל לפעול מרכז משפחות של פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל בכתובת הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר. בני משפחה שמבקשים לדווח על היעדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל".