המצב הביטחוני הרגיש גורם ללא מעט חרדות בקרב הציבור. רעשים שונים שבימי שגרה לא מטרידים אותנו, הופכים למדאיגים באזני אנשים, שמתמודדים עם טראומת ה-7 באוקטובר, גם אם לא היו בזירות האסון הקשות. אחת הדוגמאות הבולטות היא מנועי האופנועים, שמצליחים להקפיץ את שומעיהם, שחושבים לרגע שמדובר בקול אזעקה.
2 צפייה בגלריה
הרעשים נשמעו ממש קרובים
הרעשים נשמעו ממש קרובים
הרעשים נשמעו ממש קרובים
( צילום: shutterstock)
דוגמה נוספת לעצבים הרגישים הגיעה לשולחני לאחרונה: בני זוג מבוגרים הרגישו מדי סוף שבוע את רצפת הבית רועדת מתחת לרגליהם, ודמיונם החל לעבוד שעות נוספות.
אם לא די בכאב ובדאגה הגדולה שחוו בני הזוג מאז פרוץ המלחמה כמו כל אזרחי המדינה, הם החלו, מדי סוף שבוע, לשמוע רעשים חריגים, בין היתר של חפירות קולניות. השניים לא רק נבהלו, אלא אף טענו שמקור הרעשים המוזרים קרוב אליהם מאוד. בין יתר התסריטים שהריצו, עברה בראשם המחשבה שאולי מדובר במתקפת חולדות ועכברים כתוצאה מאתר בנייה שנמצא לא הרחק מהם. השניים החליטו לשוטט בשכונה בניסיון לבדוק במה מדובר, אך לא מצאו דבר.

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון)

לפני כשבועיים, לאחר ששמעו שוב את אותם רעשים, החליט הבעל לצאת בעקבות מקור הרעש לסריקה נרחבת סביב ביתם הדו משפחתי. אל מה שנחשף באותם רגעים הוא לא ציפה: מתברר כי שכנם הצמוד היה בעיצומן של עבודות חפירה לצורך בניית מקלט אטומי מתחת לביתם המשותף.

קראו גם:

לנוכח הממצא החריג, התפתח עימות בין האיש המבוגר ההמום, שבלשון המעטה לא אהב את מה שראה, לבין שכנו. "מה אתה עושה? השתגעת?", הטיח האיש. "אתה לא נורמלי! הבית שלנו יקרוס בגללך! אנחנו גם לא צעירים וכל מה שאתה עושה פה יכול לגרום לנו לבעיות בלב. למה אתה חופר מתחת לבית שלנו בלי לשאול אותנו?".
השכן לא נותר אדיש אל מול הטענות וענה: "אנשים נטבחו בבתים שלהם, רקטות משוגרות לאזור המרכז ואתה צועק עליי בגלל רעש ובגלל שאני בונה לנו מקלט? תגיד תודה בכלל שהחלטתי לעשות את זה". העימות בין השניים אף הסלים והגיע לכדי עימות פיזי כשגם משטרה הוזמנה למקום כדי להרגיע את הרוחות.
לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות ביניהם, שוקלים בימים אלו בני הזוג את צעדיהם, כשבינתיים פנו לבית המשפט כדי לבקש צו למניעת הטרדה מאיימת מפני השכן.