1. קיבלת כדור חינם מהמוכר ב-"פלאפל מוסא"? טריק ידוע של נתנייתים רעבים עוד משחר הימים, הוא לעבור ליד "פלאפל מוסא" האגדי ברחוב ויצמן, סמוך לשוק הישן. עוד לפני שהספקת לפתוח את הפה, המוכר הגיש לך בחיוך כדור פלאפל עם טחינה בחינם, בין אם בחרת לקנות מנה, חצי מנה, או להמשיך בדרכך. היו גם כאלה שחזרו לפלאפל אחרי כמה דקות מכיוון אחר, מקווים לרמות את המערכת ולקבל כדור פלאפל נוסף.
8 צפייה בגלריה
כדור בחינם שפתח את התיאבון. פלאפל מוסא
כדור בחינם שפתח את התיאבון. פלאפל מוסא
כדור בחינם שפתח את התיאבון. פלאפל מוסא
(צילום: צביקה טישלר)
קראו גם:
2. קפצת על הפנדה המתנפחת וטבלת במזרקה? אין ילד שלא זוכר את המתנפחים הענקיים בכיכר העצמאות בסופי שבוע, ובמיוחד את הפנדה הענקית. אלה שלא זכו לשלם ולעלות עליה, היו צופים מהצד בקנאה על מה שהפך להיות אחד הסמלים המוכרים של העיר. לא מעט ילדים בלי כמה מטבעות רזרביים בכיס, שלא יכלו להרשות לעצמם לקפץ על הפנדה, בחרו לרחוץ במזרקה הענקית בכיכר העצמאות. למרות האיסורים והאזהרות, המסורת הרטובה ממשיכה עד היום - כי מי יכול לוותר על בריכה חינם?
8 צפייה בגלריה
כיכר העצמאות
כיכר העצמאות
קופצים למזרקה? כיכר העצמאות
(צילום: נמרוד גליקמן)
3. פגשת את מולי ואבי רדיו? אין אחד בנתניה שיכול לקרוא לעצמו נתנייתי אמיתי ולא מכיר את הדמויות האייקוניות של העיר. אם זה שמואל "מולי" טברדין ז"ל, האוהד השרוף של מכבי נתניה שנפטר לפני מספר שנים, ועד מותו היה מטייל ברחובות נתניה, משחק עם ילדים - ותמיד מחייך. ואולי היה זה בכלל אבי רדיו, שהיה מסתובב עם האוזניות שלו וזז לצלילי המוזיקה מצד לצד מצפון העיר ועד הרצל. מלבד שני אלה, רשימת הסלבים בנתניה ארוכה, וכוללת בין היתר את רונה, אילן קאק ורבים נוספים.
8 צפייה בגלריה
אבי רדיו
אבי רדיו
אבי רדיו
(צילום: נטלי שטיין)
4. הלכת לזלול בשוק נתניה? הלכת בוויצמן, הבטן קרקרה. הסתכלת ימינה, שמאלה, חיפשת ישועה. ואז ראית אותו - שוק נתניה. ידעת שאין מצב שאתה נכנס פנימה, ויוצא רעב. בין אם זה היה לדפוק אוכל טריפוליטאי בצ'צ'ו מאותם הסירים שעומדים על האש כבר ארבעים שנה, או לרדת על הסנדוויץ' הטוניסאי הכי טוב באזור חיוג 09, האוכל בשוק שלנו לוקח את לוינסקי ומחניודה בכיס הקטן.
8 צפייה בגלריה
שוק נתניה. למצולמים אין קשר לכתבה
שוק נתניה. למצולמים אין קשר לכתבה
לוקח את לוינסקי בהליכה. שוק נתניה
(צילום: איתמר רותם)
5. אכלת תירס חם בהרצל? גם בגשם השוטף וגם ב-42 מעלות ולחות של מאה אחוז באוגוסט, זאב מזרחי ז"ל הפעיל את העגלה שלו בצומת הרחובות הרצל וסמילנסקי. שם הוא הגיש תירס חם במשך חמישים שנה, עד שמזרחי נפטר מוקדם יותר השנה. היה נדיר לראות מישהו קונה בחום הישראלי תירס חם, אבל איכשהו הדוכן הצליח לעמוד על תילו זמן רב יותר מכל החנויות האחרות בסביבה.
6. ישבת בשטמפפר והרגשת בשנקין? לפני שפתחו בנתניה שלושים אלף סניפים של בתי קפה והרשתות הסתערו פנימה, בית הקפה "שטמפפר" ברחוב שטמפפר היה בין בתי הקפה היחידים בעיר. אין אחד שלא ישב עם החברים או החברות בשישי בבוקר בבית הקפה, והרגיש מינימום כאילו הוא בפרק של רמת אביב ג', זה אם הוא הצליח בכלל להשיג מקום.
8 צפייה בגלריה
כל המי ומי של העיר. שטמפפר
כל המי ומי של העיר. שטמפפר
כל המי ומי של העיר. שטמפפר
(צילום: נמרוד גליקמן)
7. לקחת 84 לגנדן? כל ילד שגדל בצפון העיר, למד את מלאכת העברת הכסף במונית שירות (קווי 84 או 79) בדרך לרמת פולג. עוד לפני שקם קניון עיר ימים, פולג נחשבה לשכונה החדשה והמושכת אליה היו מגיעים בערימות כל בני הנוער מרחבי העיר, ואם להיות ספציפיים - למרכז הקניות גנדן, שמאז עבר לא מעט גלגולי שמות ובעלים, והפך בין היתר ל-"ביג", "יכין סנטר" או "Y Center". אבל בשביל לא מעט מאיתנו, הוא תמיד יישאר גנדן.
8 צפייה בגלריה
בשבילנו הוא תמיד הגנדן
בשבילנו הוא תמיד הגנדן
בשבילנו הוא תמיד הגנדן. בתמונה: הגלגול שלו כ"ביג"
(צילום: נמרוד גליקמן)
8. הלכת לחגיגות העצמאות בשלולית החורף? בכל יום עצמאות מאז שפארק שלולית החורף נפתח, כולם ידעו שיש שני מוקדי חגיגות מרכזיים - מוקד החגיגות בכיכר העצמאות, והמוקד ששווה ללכת אליו. עם הזמן עיריית נתניה אמנם צמצמה פערים והתחילה להביא מופעים שווים גם למרכז העיר, אבל כולם תמיד ידעו להתקבץ בפארק שלולית החורף בחלק הדרומי של נתניה, שם החגיגות האמיתיות היו מתקיימות, לצד מופע זיקוקים שהיה אפשר לראות כמעט מכל פינה בדרום העיר.
8 צפייה בגלריה
השלולית
השלולית
המופעים השווים באמת. השלולית
(צילום: נמרוד גליקמן)
9. ראית משחק בקופסא? עוד לפני שהיה לנו אצטדיון כדורגל מפואר עם אורות צבעוניים שרואים מכביש 2 בלילה, היה לנו את אצטדיון "הקופסא" ברחוב החשמונאים במרכז העיר. כיום מגדלי מגורים מפוארים עומדים איפה שפעם ישבו מאות מנויים ושאגו מהיציע במשחקים של מכבי נתניה. מי שלא הצליח או רצה לקנות כרטיס, היה יכול גם לשמוע בחינם את מהלך המשחק במרחק חצי עיר מהאצטדיון. בכל פעם שמכבי נתניה הכניסה גול, נתנייתים עד עין התכלת היו יודעים מזה.
8 צפייה בגלריה
הקופסא האגדית
הקופסא האגדית
לפני המגדלים המפוארים. הקופסא האגדית
(צילום: מור כוכבי)
כל העדכונים - חדשות נתניה