בנתניה נמצאו 11 צמתים אדומים שבהם נפגעו 93 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים, מתוכם אדם אחד נהרג. הצומת המסוכן ביותר בנתניה הוא מפגש הרחובות הרצל עם פתח תקווה ורזיאל, שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 18 בני אדם. כך עולה מנתונים עמותת אור ירוק, שניתחה את כל הצמתים העירוניים בישראל. סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019.
2 צפייה בגלריה
(רחוב הרצל נתניה | צילום: עדי ארצי)
קראו גם:
מניתוח הנתונים הארציים עולה, כי 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2020 לעומת 43 בני אדם שנהרגו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2019 – עליה של 11%. עוד עולה מהנתונים כי 10,848 בני אדם נפצעו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 13,654 נפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2019 – ירידה של כ-25%.
15,906 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים (עירוני ובינעירוני) בשנת 2020, כאשר 68% נפגעו בצמתים העירוניים ו-32% נפגעו בצמתים הבינעירוניים.
2 צפייה בגלריה
הצמתים המסוכנים בנתניה
הצמתים המסוכנים בנתניה
הצמתים המסוכנים בנתניה
(.)
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".
כל העדכונים - חדשות נתניה