זמזום באוזן: תושבים ברחבי העיר נתניה, מתלוננים על עליה בכמות הזבובים והיתושים המונעת מהם לצאת החוצה לחצר או למרפסת.
''זה קורה כל שנה, כי חם ולח נורא, ועכשיו, בתקופת הקיץ, יש גם המון זבובים ויתושים. זה בלתי נסבל כי זה קורה דווקא שכולם כן רוצים לצאת החוצה, לבלות באוויר הפתוח", .מסבירה תושבת מרכז העיר שמתלוננת על עלייה בכמות העקיצות.
1 צפייה בגלריה
זבוב בנתניה
זבוב בנתניה
זבוב בנתניה
(צילום: באדיבות תושבים)
''אי אפשר לפתוח את הדלת בלי שייכנסו זבובים הביתה, בעיקר זבובים קטנים. זה ממש מציק ומפריע. אנחנו לא יוצאים אפילו למרפסת בגלל זה, ומקפידים לסגור את הרשתות".
חלק מהתושבים עימם שוחחנו, טוענים כי השנה העירייה לא הייתה ערוכה, לא ריססה ולא ביצעה מספיק פעולות מנע בנושא. "למה העיריה לא מבצעת הדברה? בעיקר באזורים בהם יש מים? זה ממש מטרד. כולם סובלים השנה כי מדובר בכמויות של זבובים ויתושים שרק מתרבים".
לטענת התושבים, למרות שהם רכשו לוכד יתושים, שקיות ומדבקות ללכידת זבובים(שהתמלאו במהירות), והפעילו מאוורר, אמצעים שהיו אמורים להפחית את נוכחות המעופפים, שום דבר לא עוזר. ''ניסינו הכל, אבל אי אפשר לצאת החוצה בלי אלתוש נגד העקיצות. בנוסף, אי אפשר להוציא אוכל למרפסת או לגינה כי תוך שניה הכל מתמלא בזבובים ויתושים''.
קראו גם:
גם מי שגר במרכז העיר, וגם מי שגר בפולג או ברחובות כמו השבעה, יהודה לוי והרצל וגם ברמת חן, כולם סובלים. ''זה מגיע לכולם, גם למי שגר בקומות. זו ממש מכה וזה גם מסוכן. אני חושש להיעקץ שלא אדבק באיזה מחלה", מסביר ליאור, תושב המתגורר בפולג.
"יש מכת יתושים וזבובים בעיר נתניה'', מבהיר רז משולם יו"ר ועד מרכז העיר את המצב. ''זה מצב לא נורמאלי בו ילדים נעקצים בגני משחקים ותושבים מתלוננים על כניסת זבובים ויתושים לתוך הבתים. כולם נעקצים בגלל זה. דיברתי על זה לא מזמן ברדיו, על זה שזו מכה של ממש שדורשת ריסוס וטיפול מצד העיריה. זה התפקיד שלה להדביר".