אם אתם רוצים להבין מה מתרחש בימים אלה בעולם הפשע הנתנייתי, תסתכלו על מה שעושה המשטרה. רכב ממוגן שני בתוך שבוע של עברייני משפחת מסיקה מנתניה הורד אתמול מהכביש. הדגש שהמשטרה שמה בימים אלה על כל מי שמזוהה עם "המסיקות", היא ההיערכות לאש שצפויה להתפרץ בתקופה הקרובה בעיר, על פי כל הסימנים, בין משפחות מסיקה וזוארץ, הצ'ילבות הכי גדולות של נתניה.
4 צפייה בגלריה
ברוך בוקל
ברוך בוקל
ברוך בוקל
(צילום: שאול גולן)
למה כל זה קורה דווקא עכשיו? תכירו את שתי דמויות המפתח בסיפור: העבריין ברוך (בוקולובסקי) בוקל, בן 41, שעומד להשתחרר בעוד כשבוע מהכלא, והעבריין אליק (אולג) בן (קובליוב), בן 36, שגם הוא יהיה משוחרר, בתוך חודש.
מדובר בשני עבריינים קשוחים ומסוכנים מנתניה, אשר להם אינטרס משותף עם עברייני משפחת זוארץ, אויביהם המושבעים של עברייני משפחת מסיקה מהעיר. בן לא רק מזוהה עם זוארץ, הוא גם שותף פעיל שלהם. המאסר ממנו הוא משתחרר הוא על חלקו בנסיון החיסול של מור מסיקה (23) בחולות שפיים בדצמבר האחרון, שם האחים גל (28) ועומרי (31) זוארץ ניסו לחסל את מסיקה, ובן היה איתם. הוא הואשם והורשע איתם בכתב האישום על חלקו באירוע.


"אף עבריין לא נשאר לנצח. או שמפרקים אותו או שבא לו מחליף. מה שבטוח זה, שעומד להיגמר השקט שיש פה בחצי שנה האחרונה מאז ששניים מהאחים זוארץ נעצרו על סיפור שפיים.
בתקופה האחרונה עבריינים משני הצדדים מגיעים לחברים ולכאלה שמזוהים עם הצד השני, ומזהירים אותם שיורידו פרופיל ושיזהרו מלהתערב, אחרת גם הם יילקחו בחשבון ברשימת החיסולים", מספר גורם שמכיר מקרוב את הנפשות הפועלות ואת הלך הרוחות העברייני בעיר.

ברוך בוקל: איבד רגל בניסיון חיסול


שחרורו הקרוב של ברוך בוקל מדיר שינה לא רק מכל מי שמזוהה עם עברייני מסיקה, אלא גם ובעיקר מימ"ר מרכז, שלא הצליחו למנוע את שפע נסיונות החיסול שלו, כמו גם לא האירוע שבו אחת מרגליו נקטעה כתוצאה ממטען שהתפוצץ לו ברכב בשעה שיצא מבית חברתו בראשון לציון לפני 7 שנים.

4 צפייה בגלריה
ברוך בוקל
ברוך בוקל
ברוך בוקל
(צילום: שאול גולן)

בוקל ניצל מעוד מספר נסיונות חיסול, הזכור מהם ביותר התרחש לפני 5 שנים כאשר נדרס ונורה בשעה שהיה רכוב על קטנוע ברחוב נויפלד בנתניה. לפני 6 שנים, בשעה שברוך לא היה ברכבו, הופעל מטען שהוצמד לו, ומהפיצוץ נהרג יוסף אחבלצ'או, שהיה הנהג שלו.
בוקל שילם גם מחיר משפחתי כבד, לאחר שאיבד גם את אחיו דוד (דודו) בוקל (40), שחוסל בשעת לילה מחוץ לביתו בפרדס חנה. עוד רצח שבעקבותיו המשטרה לא הצליחה לאתר את האחראים.
בן משפחה נוסף - אייל, אחיו הצעיר של ברוך, מרצה מאסר של 25 שנים בתאילנד לאחר שיחד עם דולב זוארץ (אח של...) טסו עד למזרח בשביל לחסל את העבריין מאור מלול מכפר יונה, איתם יש להם סכסוך דמים. אייל עצמו ניצל מנסיון חיסול, אך נפצע אנושות, כאשר לפני חמש שנים וחצי התפוצץ מטען שהוטמן באופנוע שלו בשעה שרכב עליו, בכניסה לשכונת ותיקים בנתניה. ימים ספורים לאחר מכן, הוצתה אחוזת אלכסנדרה שהוא מתחם מושקע של חדרים להשכרה לפי שעה, ומזוהה עם העסקים הקשורים לאייל בוקל.

4 צפייה בגלריה
ניסיון החיסול בראשון לציון שבו נקטעה רגלו של בוקל
ניסיון החיסול בראשון לציון שבו נקטעה רגלו של בוקל
ניסיון החיסול בראשון לציון שבו נקטעה רגלו של בוקל
(צילום: תושבים)


אליק בן: השותפות עם משפחת חייא


אליק בן מזוהה היטב עם עברייני משפחת זוארץ, וגם הוא ידע נסיונות חיסול בעברו. לפני 4 שנים התפוצץ בכביש החוף מטען ברכב שלו בשעה שנסע בו עם חברו. הנהג של בן שילם את המחיר ונהרג. בן והחבר נפצעו קל בלבד.
בן נעצר לפני שנה בפרשיה של ימ"ר לכיש שבה העצור המרכזי היה העבריין מיכאל טנסקי מאשדוד, מבכירי העבריינים מקרב יוצאי ברית המועצות בישראל. הוא עצור בימים אלה על סכסוך בכביש שהיה לו עם נהג שהרגיז אותו, מה שגרר עימות.

קראו גם:

לנתניה מגיע בן בתקופה שבה היה ואקום בחודשים האחרונים מאז מעצרם של שני אחים ממשפחת זוארץ, והיותם של האחים בוקל במאסר. ולכך יש להוסיף את הקרבה שלו לערן חייא, בנו של העבריין איתן חייא. הקירבה של אליק בן לערן חייא ידועה בעולם העברייני, ומדובר במאזן אימה מרתיע מבחינת העולם העברייני בישראל.
"הרבה מאוד אנשים יעלמו פתאום מהרחובות בתקופה הקרובה, והטיפ הגדול ביותר שאפשר עכשיו לתת לכולם, זה להוריד את הראש וללכת עם כובע, שלא יזהו את הפנים", כך מסכם גורם נתנייתי מעורב בענייני העולם התחתון את מה שצפוי לנו.