מהפכה בתחבורה הציבורית בנתניה. החל מיום שישי הבא חברת אקסטרה תפעיל 12 קווים עירוניים חדשים, שלושה קווים בעיר ישודרגו, ושישה קווים יישארו ללא שינוי. השינוי הוא במסגרת שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעיר שמוביל משרד התחבורה בשיתוף עיריית נתניה.
1 צפייה בגלריה
אוטובוסי חברת אקסטרה. ידידותיים לסביבה
אוטובוסי חברת אקסטרה. ידידותיים לסביבה
אוטובוסי חברת אקסטרה. ידידותיים לסביבה
(צילום: באדיבות החברה)
הקווים החדשים יופעלו באמצעות תוספת של 60 אוטובוסים לצי הקיים. מדובר באוטובוסים חשמליים חדישים וידידותיים לסביבה, המונגשים לנוסעים עם מוגבלות. לצורך השדרוג גייסה החברה נהגים חדשים.
האוטובוסים החדשים ייכנסו לעיר עם השלמת עבודות התשתית בחניון יד חרוצים ויופעלו במסגרת רפורמת התחבורה הציבורית שתיכננו משרד התחבורה ועיריית נתניה. האוטובוסים החדשים יהיו נגישים גם לאזרחים ותיקים ולהורים עם עגלות ילדים ויכילו מכונות תיקוף עצמאיות, בדומה ליתר האוטובוסים העירוניים של חברת אקסטרה. קליטת האוטובוסים הביאה לפתיחה של עשרות משרות נהגים חדשות, שמאוישת בימים אלו על ידי תושבי נתניה והסביבה.

רשימת השינויים ומסלולים החדשים


קו 60 מבלו ביי לבית העלמין: הקו יעבור דרך התחנה המרכזית, רכבת נתניה, ותיקים ושפרינצק
קו 61 מהתחנה המרכזית לעיר ימים: דרך רכבת נתניה, ותיקים, דגניה, העירייה ורכבת ספיר
קו 62 מבלו ביי לרכבת ספיר: דרך לניאדו, ריינס, הרצל, ותיקים, האוניברסיטה, לנטוס והעירייה
קו 63\63א מבלו ביי ליד חרוצים:דרך לניאדו, התחנה המרכזית, שדרות בן צבי ומתחם לבין-עגנון
קו 64 מבלו ביי ליד חרוצים: דרך לניאדו, שלמה המלך, אוסישקין, בן אב"י, בנימין, בן צבי ואזור התעשייה ספיר. קו זה שייסע לאורך הטיילת יפעל גם בלילות
קו 65 מבלו ביי לפולג: דרך לניאדו, ויצמן, הרצל, פנקס, דגניה ואזור התעשייה ספיר. קו זה יפעל גם בלילות
קו 66 מש"י עגנון ליד חרוצים: דרך לניאדו, ויצמן, בנימין, בן צבי ואזור התעשייה ספיר
קו 67 מרכבת נתניה לסינמה סיטי: דרך התחנה המרכזית, בנימין, בן אב"י, בן עמי, אזורים, לבון ורכבת ספיר. יחליף א קו 7 הקיים
קו 68 מהתחנה המרכזית ליד חרוצים: דרך פתח תקווה, בן צבי, שלום עליכם ואזור התעשייה ספיר
קו 69 מש"י עגנון ליד חרוצים: דרך פתח תקווה, האר"י, האוניברסיטה ודגניה
קו 70 מש"י עגנון לשז"ר: דרך סוקולוב, ויצמן, התחנה המרכזית, בנימין, ב ן צבי ועיר ימים
קו 71\71א מרכבת נתניה לרכבת ספיר: דרך הרצל, בן ציון, בן צבי, שכונת אגמים ושלום עליכם.
קו 16 מש"י עגנון לרכבת נתניה ישנה את מסלולו ויפעל דרך ריינס והרצל.
קו 32\32א מרכבת נתניה לרכבת ספיר ישנה גם הוא את מסלולו ויפעל דרך הרצל, תחנה מרכזית, ז'בוטינסקי, בן עמי, שכונת גלי הים, אגמים, האירוסים, עיר ימים וגולדה.
קו 25 מבלו ביי לתחנת רכבת נתניה יתגבר את התדירות וייסע דרך עין התכלת, צאנז, ויצמן והרצל.
הקווים שיבוטלו: 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 27, 30, 31, 48א, 50, 51, 52 ו-53.
קו 43 יהפוך לקו 143,
קו 48 יהפוך ל-148
קו 49 יהפוך ל-149
בקווים 1 ו-10 לא יהיה שינו

הרפורמה שתצא לדרך ב-19 באוגוסט, צפויה לשנות משמעותית את מערך התחבורה הציבורית של נתניה. במסגרת הרפורמה גם יבוטלו 22 קווים. כמו כן, במסגרת רפורמת "דרך שווה", יתאפשר מעבר חופשי בין הקווים, בטווח של 15 קילומטר ולמשך שעה וחצי. הנסיעה לבני ובנות 75 ומעלה תהיה חינם בהנפקת "זהב קו", ובהנחה של 50 אחוז לילדים ונוער עד גיל 18, לאזרחים ותיקים, ולזכאי הביטוח הלאומי.
מנכ"ל אקסטרה, שוקי פרי: "מתחילת ההפעלה בינואר השנה נתניה נמצאת במקום הראשון ברציפות בטיב השירות בדירוג משרד התחבורה. כעת אנחנו ערוכים לבצע את החלק השני של מכרז התחבורה הציבורית ולהוציא לפועל את מערך הקווים החדש של משרד התחבורה, בשיתוף עיריית נתניה".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: "שיפור שירות התחבורה הציבורית נמשך בכל הכוח. נתניה משודרגת ב-12 קווים עירוניים חדשים באמצעות אוטובוסים חשמלים חדישים, ככה אנחנו בונות ובונים מערך תחבורה ציבורית למען התושבות והתושבים, ככה נשמור על הסביבה, וככה נאפשר לכל אחת ואחד להגיע ליותר מקומות. משרדנו ימשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות על מנת להבטיח שירות תחבורה ציבורית יעיל, מהיר ובטוח".
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית (בפועל), רן שדמי: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ממשיך בפיתוח וקידום שירותי התחבורה הציבורית. הקווים החדשים שיופעלו באמצעות עשרות אוטובוסים חדשים יאפשרו ניידות טובה ואיכותית לתושבים וכמובן יתמכו בהתפתחותה של העיר וקליטה של אלפי משפחות חדשות. תוספות השירות בעיר יימשכו גם בשנים הבאות כחלק מהסכם הגג שנחתם עם העירייה".
כל הפרטים אודות השינויים מפורסמים באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק של אקסטרה, במוקד המידע של החברה ובאמצעות חוברות ודיילים בתחנות האוטובוס, באתר משרד התחבורה ובמוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.