הרב שמריה דרורי ז"ל, הלך הבוקר (ראשון) לעולמו, כשהוא בן 67, לאחר שככל הנראה לקה בלבו בזמן תפילת הבוקר בבית הכנסת השכונתי ברמת חן. דרורי, דמות ידועה בעיר, היה מוכר בעיקר לתושבי שכונת רמת חן, כחסיד חב"ד של הרבי מלובביץ'. מאות תושבים ליוו אותו היום בצהריים, במסע הלוויה שהחל בבית הכנסת בו התפלל, ונמשך עד לבית העלמין ותיקים בנתניה, שם נטמן. דרורי הותיר אחריו אישה ועשרה ילדים.
3 צפייה בגלריה
הרב שמריה דרורי
הרב שמריה דרורי
הרב שמריה דרורי
(צילום: מטה משיח)
"הוא התמקד בעיקר בהנחלת ערכי הילדות לילדי השכונה והעיר", סיפר עליו היום (א') חברו אלעזר פרץ, מנהל ארגון מטה משיח וחסיד חב"ד, "הסתובבתי איתו בראש השנה האחרון בשכונה, ובגלל הקורונה, היינו מציעים למשפחות מרחוק תקיעת שופר. הוא אמר לי 'איך אתה מסתובב בלי מתנות לילדים?'. טקס של תקיעת שופר שאמור להימשך כמה דקות, נמשך רבע שעה. הוא היה מאוד חביב. הוא היה נקרא סבאל'ה של ילדי העיר. הוא היה מאוד מסור לשכונה".
קראו גם:
3 צפייה בגלריה
הלוויית הרב שמריה דרורי
הלוויית הרב שמריה דרורי
הלוויית הרב שמריה דרורי
(צילום: דוד חלפון)
"אני מאלה שהכירו אותו יותר מאחרים, אבל הוא היה של כולם", אומר חברו הרב אברהם שירזי, "הכרתי אותו 25 שנים. ההגדרה של אדם ביהדות זה 'שלמות'. הוא היה אדם. טוב לב, אהבה, יושר כמו סרגל. חסד בלי סוף. הוא הקים גמ"ח לפני 15 שנה, וניהל אותו בצורה מדהימה. רבבות נהנו ממנו. טוב לב, אוהב את משפחתו, רחב לב, שלמות המין האנושי".
"הרב החסיד שמריה זצ"ל רב פעלים וזיכוי הרבים לגדולים ולילדים קטנים, נלקח כהרף עין לבית עולמו בטהרה ובקדושה לאחר שעשה מקוה טהרה לפנות בוקר, ובא הראשון לעשרה הראשונים לבית הכנסת וכולל חסדי ציון כפי שנהג שנים רבות בקביעות ובדייקנות מופלאה", ספד לו היום בהלוויתו הרב יחיאל בוסי.
3 צפייה בגלריה
הרב שמריה דרורי
הרב שמריה דרורי
הרב שמריה דרורי
(צילום: מטה משיח)
בוסי הוסיף: "לאחר מכן למד שיעור חסידות לפני התפילה, התעטף בטלית ותפילין, הספיק לומר ברוך שאמר, ברוך גוזר ומקיים וזמירות לה', וכשהגיע עם הציבור לישתבח שמך לעד נדם ליבו פתאום וכל מאמצי ההחייאה לא הועילו, ויצאה נשמתו כשהוא מעוטר בטלית ותפילין בפני עשרה אנשים מעוטרים בטלית ותפילין היינו כשהשכינה נמצאת ובמקום קדוש של תפילה תורה וחסידות ובזמן שקראנו בפרשת השבוע על פטירת שרה אימנו ואברהם אבינו, וגם לא הוצרך לבית חולים או יסורים אחרים בשעת פטירתו אלא נפטר מתוך צלילות הדעת.
"אכן זו מיתה שכל יהודי מתאוה לה ביום פטירתו. היה חסיד חב"ד אמיתי, זכה לשמח ולקרב הרבה אנשים ונערים ליהדות. כמו בשבוע שעבר שזכה לעשות בר מצווה לנער שהדריכו ולימדו ממש במקום שנפטר".
כל העדכונים - חדשות נתניה