רס"ן פלג סאלם (30), קצין לוגיסטיקה של חטיבה 460, נהרג במהלך הלחימה בדרום והותיר אחריו בני משפחה וחברים המומים וכואבים שמסרבים להאמין כי האיש החייכן שתמיד דאג לכולם, כבר אינו בין החיים.
3 צפייה בגלריה
רס"ן פלג סאלם ז"ל
רס"ן פלג סאלם ז"ל
רס"ן פלג סאלם ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
פלג, נשוי ליובל ואב לתינוקת בת שנתיים ולשלוש בנות נוספות מנישואיו הקודמים, התגורר בשנים האחרונות ביישוב יכיני, בצפון הנגב ליד שדרות. הוריו מתגוררים בראש העין וגרושתו וילדיהם בנתניה.
על נסיבות מותו מספר אחיו שחר כי מהמידע שהמשפחה קיבלה הם יודעים שהוא נהרג בהיתקלות עם המחבלים שנכנסו ליישוב יכיני בו הוא מתגורר כיום. "נכנסו מחבלים ליישוב וברגע שהוא שמע את קולות הירי מחוץ לבית, הוא לא חשב פעמיים, לקח את הנשק האישי שלו ויצא להגן על הבית וככה הוא בעצם הוא נהרג. זה סוג הבן אדם שהוא היה. כזה שדואג לכולם''.

3 צפייה בגלריה
רס"ן פלג סאלם ז"ל
רס"ן פלג סאלם ז"ל
רס"ן פלג סאלם ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

הוא מוסיף: "לפני שפלג התגייס לצבא הוא למד בפנימייה צבאית 'אור לציון' ולאחר מכן הוא שירת במשך שלוש שנים כלוחם בגבעתי. הוא יצא במהלך שירותו הצבאי לקורס קצינים בחיל הלוגיסטיקה ופקודיו מספרים שהוא לא רק היה מפקד מוביל, אלא גם חבר, איש של סדר, שתמיד דאג שהכל יהיה מאורגן. גם כששירת כקצין המשיך להוביל את פקודיו בלחימה. זה סוג הבן אדם שהוא היה.
"אחי תמיד היה מוביל בכל דבר שעשה. גם בתרגילים, גם בלחימה וגם כאיש משפחה. למרות שהוא תמיד היה עסוק, הוא מצא זמן למשפחה, לחברים. הוא היה איש משפחה מדהים, אח גדול שנמצא שם בשביל כולם. תמיד היה שם בשבילנו האחים, המשפחה. תמיד היה האח הגדול של הבית, תמיד דאג לנו לאחים, היה תמיד שומר עלינו, מייעץ, מתחשב, מגיע בכל שעה. איבדנו אח, אבא ובן. זה לא נתפס. לא להאמין שהוא אינו בין החיים''.

3 צפייה בגלריה
רס"ן פלג סאלם ז"ל ובנותיו
רס"ן פלג סאלם ז"ל ובנותיו
רס"ן פלג סאלם ז"ל ובנותיו
(צילום: מהפייסבוק)

עם היוודע דבר מותו, חבריו שיתפו ברשתות החברתיות פוסטים וסיפרו על איש מדהים, אכפתי, שדואג תמיד לכולם, מוביל וגיבור ישראל. "הוא תמיד היה שם בשביל כולנו. כמו ביג בוס", אומרים החברים. חבר נוסף סיפר: "הגשמת חלום, יצאת לקורס קצינים והפכת לאיש קבע מוביל בחטיבה. מלח הארץ היית".

קראו גם:

גרושתו דגנית נחום כתבה בפייסבוק: דגנית נחום ספדה לפלג: "קשה לעכל. לא מאמינה, לא נתפס... רב סרן פלג סאלם, אב בנותיי היקרות נויה, טלאור ותמר נרצח בדם קר. גיבור ישראל. ה' יקום דמו. לא מעכלת שבנותיי נותרו יתומות".
גם בתו עלמה ספדה לו ברשת החברתית: "הוא היה גיבור. הוא היה הראשון שיצא מהבית, כבר בשמונה בבוקר איך שקיבלו את ההתרעה להתגייס. הוא נלחם ובזכותו ניצלו רבים''.
פלג ז"ל השאיר אחריו ארבע בנות, אישה, הורים וארבעה אחים.