סרן יותם בן בסט (24) מבת חפר, מפק״צ ביחידה הרב מימדית, נהרג ביום שבת בעת היתקלות עם מחבלים מהחמאס בעוטף עזה. מותו של יותם, שהיה קצין מוביל ונערץ בפי עמיתיו לצבא, הכה בתדהמה את משפחתו חבריו ואת התושבים בבת חפר.
3 צפייה בגלריה
סרן יותם בן בסט ז"ל
סרן יותם בן בסט ז"ל
סרן יותם בן בסט ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"בשבת בשעה 08:30 בלילה הודיעו לנו שהילד שלנו נהרג", מספר בני, אביו של יותם ז"ל, על הרגע בו קיבל את הבשורה המרה. "הוא הוקפץ עם היחידה לאזור קיבוץ רעים. הם התקדמו למגע, הצליחו לשחרר בני ערובה ואזרחים ואז הוא חטף כדור מעל הקרמי. לקחו אותו לבית החולים ושם נקבע מותו. אני כל כך אוהב אותו. אני עדיין לא יכול לדבר עליו בזמן עבר. אני לא מעכל שהילד שלנו, הילד בהזמנה שקיבלנו במתנה, איננו''.
יותם, גדל בבת חפר ולמד בבית הספר היסודי שדות. הוא סיים מסלול עיוני ולמד במגמת הספורט בקריית החינוך רופין בעמק חפר ומגיל צעיר שיחק טניס ואף זכה באליפויות וגביעים רבים. "הטניס היה התחביב העיקרי שלו", מספר אביו. "הוא היה ילד שסימן לעצמו מטרות והלך אליהן והצליח. ככה זה גם היה לגבי השירות הצבאי שלו. הוא תמיד חלם להגיע לדובדבן ועבר את הגיבוש ואת מסלול ההכשרה כלוחם. הוא היה פשוט מורעל. גם כשהגיעה ההחלטה על הקמת יחידת רפאים, יחידה רב מימדית, הוא הלך על זה למרות שהוא רצה להישאר בדובדבן. הילד שלי, שהיה פיקח מוכשר, רציני ושלא מעגל פינות, עבר שם מסלול הכשרה ויצא לקורס קצינים. לצערי, הוא לא רק בין הראשונים ביחידה הזו אלא גם החייל הראשון ביחידה הזו שנהרג".

3 צפייה בגלריה
סרן יותם בן בסט ז"ל
סרן יותם בן בסט ז"ל
סרן יותם בן בסט ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

הוא ממשיך: "יותם אמור היה ביום רביעי הקרוב להשתתף בטקס הענקת דרגת סרן והיה אמור להשתחרר ביום חמישי, לאחר שקיבל קצין מצטיין במשך שנתיים. היו לו תוכניות רבות לימים של אחרי השירות הצבאי. הוא היה אמור לעבור תרגיל בארצות הברית השבוע לפני השחרור שלו, רצה לנסוע איתי לאנגליה לראות ביחד משחק כדורגל ולהתחיל ללמוד לפסיכומטרי. עכשיו כל הדברים האלו לא ייקרו לילד שלי".
בני מספר שמאז המקרה החברים והמכרים של יותם ז"ל לא מפסיקים לשתף אותם בסיפורים עליו. "הם סיפרו לנו שהוא היה קצין למופת, שהיה מוביל ומשקיען. שהוא היה יושב עד השעות הקטנות של הלילה להכין את המשימות ומוצא כמה שעות להשקיע בלימודי הפסיכומטרי. הוא היה מנהיג אמיתי שתמיד עזר וטיפל, ממש מודל הערצה וחיקוי".
מתי ראיתם אותו בפעם האחרונה?
"ביום שישי, כשהוא בא לעשות כביסה. ישבנו איתו על קפה ודיברנו. הוא סיפר על הטיול הגדול שהוא רוצה לעשות. הוא תמיד עזר והיה מעורב, לא רק לאחים שלו אלא גם לסבא וסבתא שלו. הוא אהב את הארוחות המשפחתיות והיה תמיד שם לעזור ולארגן. גם כשהוא בא ביום שישי להתארגן לנסיעה הוא המשיך לשאול מה קורה עם האחים, איך הם מסתדרים ובמה אפשר לעזור. זה הילד שלנו. מנהיג אמיתי שתמיד היה שם בשביל כולם".

3 צפייה בגלריה
סרן יותם בן בסט ז"ל עם משפחתו
סרן יותם בן בסט ז"ל עם משפחתו
סרן יותם בן בסט ז"ל עם משפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

"קיבלנו מתנה קצובה למשך 24 שנים, נהנו מממנו כל יום'', מוסיפה בדמעות תמי, אמו של יותם.
עוד מוסיפים ההורים: "אנחנו אוהבים אותו כל כך ומתגעגעים אליו. הוא היה ילד קסם, לא מאמינים שהוא הגיע לבקר לפני הנסיעה לחו"ל וזה היה בעצם ביקור הפרידה שלנו ממנו, הפעם האחרונה שחיבקנו אותו".

קראו גם:

בני מספר שהמשפחה בהלם ולא מעכלת את מה שקרה. "המשפחה מוקפת חברים ומקבלת תמיכה, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מתי תתקיים ההלוויה שלו. אסור שיקרה שההורים יקברו את הילדים שלהם".
יותם ז"ל השאיר אחריו הורים (בני ותמי) ושני אחים (רום בן 19 ונעם בן 14).
יהי זכרו ברוך.