הבוקר (רביעי) דובר צה"ל התיר לפרסום שמות נוספים של הרוגים במלחמה "חרבות ברזל": סמ"ר דולב אמויאל (21) מנתניה, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני, סגן איליי עדני (21) מתל מונד, קצין לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו.
7 צפייה בגלריה
סמ"ר דולב אמויאל ז"ל
סמ"ר דולב אמויאל ז"ל
סמ"ר דולב אמויאל ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
חברו של דולב אמויאל ז"ל כתב בפייסבוק: "פשוט נקרע לי הלב לא יכול לשאת את האובדן הכבד הזה איזה בן אדם היית תמיד אופטימי, תמיד מחייך, תמיד נרתם בשביל כולם, אין לב כמו שלך בעולם. דולב אני לא מאמין שאני כותב לך את המילים האלה ושאני צריך להספיד אותך. לא מאמין שאני מדבר עליך בלשון עבר תודה ששמרת על עם ישראל עד טיפת הדם האחרונה שלך. אתה זאב אמיתי ואני מבטיח להנציח אותך ולספר את הסיפור שלך בכל מקום שאני אהיה בו! תשמור עלינו מלמעלה אחי היקר והאהוב אני כל כך מצטער וכואב. הלב שלי מרוסק ולא מאמין שהלכת לי אני אוהב אותך כל כך ולא אשכח את כל מה שעברנו ביחד ואיזה בן אדם היית! איזה יפה היית אח שלי. רק לא מזמן חגגנו אצלי בבית איייי דולב. כמה שאני אתגעגע אליך אחי, כמה שאני אוהב אותך".

7 צפייה בגלריה
סגן איליי עדני ז"ל
סגן איליי עדני ז"ל
סגן איליי עדני ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

אתמול (שלישי) דובר צה"ל התיר לפרסום שמות נוספים של הרוגים במלחמה "חרבות ברזל": רב״ט נתן חי ליאר (20) מנתניה, לוחם בגדוד 94 של חטיבת כפיר, רב״ט שיר שלמה (19) מנתניה, סמלת מבצעים במחוז דרום של פיקוד העורף, רב״ט ראם מאיר בטיטו (19) מנתניה, לוחם בגדוד 51 וסרן הדר קמה (24) מגבעת שפירא שבעמק חפר, קצין לוחם בסיירת מטכ״ל.

7 צפייה בגלריה
רב״ט שיר שלמה ז"ל ורב״ט ראם מאיר בטיטו ז"ל
רב״ט שיר שלמה ז"ל ורב״ט ראם מאיר בטיטו ז"ל
רב״ט שיר שלמה ז"ל ורב״ט ראם מאיר בטיטו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה | דובר צה"ל)

גילה קמה, אמו של סרן הדר קמה, כתבה בפייסבוק: "מרגישה צורך לצעוק את זה פה… הבן שלנו הבכור, סרן הדר קמה, רק בן 24, קצין לוחם בסיירת מטכ״ל, עלם חמודות, אוצר מיוחד, נפל גיבור בהתקלות בכפר עזה בשבת. אייל ואני, שירה ועלמה, מרוסקים. היינו 36 שעות באי ודאות קשה מאוד, ממוצ"ש עד אתמול אחה"צ, עת הגיעה הבשורה הקשה. עכשיו אנחנו בסיוט וודאי. ממשלת הפח והביזיון של מדינת ישראל אוקטובר 2023, לקחה את החיים שלו שהוא כל כך אהב, ולקחה פיסה ענקית מהנשמה שלנו. רק עליהם אני כועסת. מאוד כועסת".
ביום שני פרסם דובר צה"ל שמות נוספים של הרוגים בקרבות בדרום: רס״ן פלג סאלם (30) מנתניה, קצין לוגיסטיקה של חטיבה 460, סמל ירון אורי שי (21) מקדימה-צורן, לוחם בסיירת נח״ל ורב״ט עמית צור (19) מאליכין, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני.

7 צפייה בגלריה
סמל ירון אורי שי ז"ל (מימין) ורס״ן פלג סאלם ז"ל
סמל ירון אורי שי ז"ל (מימין) ורס״ן פלג סאלם ז"ל
סמל ירון אורי שי ז"ל (מימין) ורס״ן פלג סאלם ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

אביו של סמל ירון אורי שי ז"ל, שר המדע והטכנולוגיה לשעבר יזהר שי, כתב בפייסבוק: הלב שבור. נוני שלנו. גיבור של אמא. לוחם בסיירת הנח"ל. נפל בקרב על הגנת המולדת, בכרם שלום. בן 21 במותו. אהוב לבנו, נוח בשלום. שמור עלינו שם למעלה, ילד יפה שלנו".
המועצה המקומית קדימה-צורן פרסמה הבוקר: "קדימה צורן אבלה וכואבת עם כל עם ישראל את נפילתו של ירון שי, בנם של הילה ויזהר שי, תושבי היישוב. ירון שי הי"ד לוחם בסיירת נח"ל, נפל בקרב על הגנת המולדת בכרם שלום בהדיפתם של המחבלים המתועבים ובכך הציל נפשות רבות. יהי זכרו ברוך".
דגנית נחום ספדה לרס"ן פלג סאלם ז"ל: "קשה לעכל. לא מאמינה, לא נתפס... רב סרן פלג סאלם, אב בנותיי היקרות נויה, טלאור ותמר נרצח בדם קר. גיבור ישראל. ה' יקום דמו. לא מעכלת שבנותיי נותרו יתומות".

7 צפייה בגלריה
רב"ט עמית צור ז"ל
רב"ט עמית צור ז"ל
רב"ט עמית צור ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

לשמות אלה מצטרפים שמותיהם של ההרוגים מיום הלחימה הראשון (שבת) - רב״ט עדי גרומן (19) מחוגלה, לוחמת איסוף בגדוד 414 וסרן יותם בן בסט (24) מבת חפר, מפק״צ ביחידה הרב מימדית.

7 צפייה בגלריה
רב״ט עדי גרומן ז"ל (מימין) וסרן יותם בן בסט ז"ל
רב״ט עדי גרומן ז"ל (מימין) וסרן יותם בן בסט ז"ל
רב״ט עדי גרומן ז"ל (מימין) וסרן יותם בן בסט ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחות)

המועצה האזורית עמק חפר פרסמה: "המועצה האזורית עמק חפר אבלה וכואבת את נפילתם של סרן יותם בן בסט ז"ל מבת חפר, בן 24, מפק״צ ביחידה הרב-מימדית ורב״ט עדי גרומן ז"ל מחגלה, בת 19, לוחמת איסוף בגדוד 414. אנו מחבקים בכאב עצום את בני המשפחות, התושבים והחברים. נציגי המועצה פועלים על מנת להעניק סיוע ותמיכה בבני המשפחות ברגעים קשים מנשוא אלה. פרטים על מועדי ההלוויות יפורסמו בהמשך. יהי זכרם ברוך".
ביישוב הקהילתי בת חפר פרסמו: "ועד בת חפר, בשם תושבי היישוב, משתתף בצערה של משפחת בן בסט על נפילתו של בנם סרן יותם בן בסט ז"ל. בשעה קשה זו אנו מרכינים ראש נוכח האסון הכבד שפקד את המשפחה, היישוב ומדינת ישראל. מועד ההלוויה יפורסם בהמשך. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים".
בני בן בסט, אביו של סרן יותם בן בסט ז"ל, כתב בפייסבוק: "בצער רב התבשרנו הערב על נפילתו של בננו יותם בקרב. נזכור אותך לעד. אוהבים אותך".
השב"כ התיר לפרסום את שמו של עילי נחמן (23) מאבן יהודה שנפל בעת פשיטת מחבלים על מתחם הבילוי בסמוך לרעים. משטרת ישראל התירה לפרסום את שמו של רב סמל בכיר חן נחמיאס מאבן יהודה, צלף ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ), שנהרג במלחמה.

7 צפייה בגלריה
רס"ב חן נחמיאס ז"ל ועילי נחמן ז"ל
רס"ב חן נחמיאס ז"ל ועילי נחמן ז"ל
רס"ב חן נחמיאס ז"ל ועילי נחמן ז"ל
(צילום: משטרת ישראל | מהפייסבוק)

ראש המועצה המקומית אבן יהודה אבי הררי כתב בפייסבוק: "תושבי אבן יהודה היקרים, ימים עצובים, קשים וכואבים עוברים על כולנו ומדינת ישראל כולה נמצאת במצב בלתי נתפס. כולנו באבן יהודה מרכינים ראשנו ומביעים צער עמוק על נפילתם של שניים מטובי בנינו - רב סמל בכיר חן נחמיאס, צלף ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור. עילי נחמן, עובד שירות הביטחון הכללי, נפל בעת פשיטת מחבלים במתחם הבילוי בסמוך לרעים. אני מחבק ומחזק אתכם ושולח את תנחומי מעומק הלב לכל משפחות הנופלים ומתפלל לשלומם והחלמתם של הפצועים וחזרתם בשלום של הנעדרים. משפחות יקרות, אני יודע כי בעת זו איננו יכולים לעכל את הצער, אך ליבנו אתכם ואנחנו במועצה נעשה ככל הניתן לסייע לכם בכל אשר תזדקקו".

קראו גם:

נציין כי מתקפת הפתע של חמאס על ישראל שכללה מטח רקטות כבד על ישראל וחדירה של מאות מחבלים לישראל החלה ביום שבת בבוקר. בישראל מעריכים כי מאז תחילת המתקפה יש לפחות 1,200 נרצחים, בהם חיילים, שוטרים, לוחמי אש ואזרחים.
משרד הבריאות מעדכן היום (רביעי) על 471 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 109 קשה, 199 בינוני ו-183 קל. מתחילת מתקפת הפתע על ישראל נפצעו כ-3,000 איש. עדיין יש נעדרים רבים שלא ידוע מה מצבם והאם הם נחטפו לרצועת עזה. בצה"ל אישרו כי יש חיילים ואזרחים חטופים, אך טרם נמסרו פרטים נוספים.

יהי זכרם ברוך
פורסם לראשונה: 12:45, 09.10.23