סמל עמית צור (19) מאליכין ליד חדרה, ששירת בגדוד 51 של גולני, נהרג ביום שבת בחילופי אש במוצב בו שירת, כשהגן על חבריו.
2 צפייה בגלריה
עמית צור. אבל כבד באליכין
עמית צור. אבל כבד באליכין
סמל עמית צור. אבל כבד באליכין
(צילום: אלבום פרטי)
משפחתו של עמית ז"ל מספרת כי בנם התעקש לשרת בגולני והבשורה הקשה על מותו הגיעה בשבת בשעת לילה מאוחרת לאחר שהוא לא ענה לטלפונים במשך שעות ארוכות. "כשהוא לא ענה התחלנו לדאוג. חששנו שקרה משהו", מספרת אמו ליאורה. זה לא מתאים לו לא לענות למשפחה, ולכן התקשרנו גם למ"מ שלו, אבל גם הוא לא ענה. הוא ממש ניתק את השיחות כשהתקשרנו, כנראה בגלל שהוא לא ידע איך לבשר לנו מה קרה. לכן נסענו במוצאי שבת לדרום לחפש אותו בבתי החולים.
"הגענו לבית החולים ברזילי שם התקשו לספק לנו תשובות, אבל התעקשנו וביקשנו שיבדקו מה עם הבן שלנו. כשאמרנו לפקידת קבלה את השם של עמית היא לא הגיבה במיידי וגם בדקה את הרשימות שוב ושוב והיה ניכר שהיא לא יודעת מה לענות לנו. היא פנתה לאחראית שלה, ומשם התחיל סבב טלפונים והפניה לר"ם 2, אבל סירבנו לחכות, רצינו תשובה במיידי, כל תשובה. ואז הגיע רופא עם חיילים עם הבשורה שאנחנו עד עכשיו לא מעכלים - עמית מת".

2 צפייה בגלריה
רב"ט עמית צור ז"ל
רב"ט עמית צור ז"ל
רב"ט עמית צור ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

ליאורה שמתקשה לדבר על בנה בזמן עבר אומרת שהמשפחה עדיין לא יודעת באילו נסיבות בנם נהרג והם ניזונים ממידע שהגיע אליהם מחברים של בנם. "אין לנו עדיין את כל הפרטים, איך הבן שלנו, בן הזקונים שלנו נהרג. המשפחה שלנו קמה לסיוט. הבן שלנו לא בחיים".
"עמית שלנו היה גבר אמיתי, חבר טוב שתמיד היה שם בשביל כולם, פשוט אהב את החיים והיה מוקף חברים ואנשים, ילד אהוב. הוא תמיד עזר למשפחה, תמיד בחיוך, גם לאנשים שהוא לא מכיר'', היא מספרת ומוסיפה שההתמודדות מאז המקרה קשה לה ולמשפחה.

קראו גם:

ראש מועצת אליכין עזורי שרוני, שמכיר את משפחתו של עמית ז"ל, ספד לו: "משפחת אליכין מרכינה ראשה ומודיעה בצער רב על מותו של סמ"ר עמית צור ז"ל מגדוד 51 בגולני, שנפל בעת מילוי תפקידו. עמית שהיה אמור להתגייס לחיל גבולות סירב להתפנות מהבקו"ם עד שהועבר לגולני לשירות משמעותי. בבוקר יום שבת תקפו מחבלי חמאס את המוצב בו שהה עמית עם חבריו. עמית נהרג בחילופי האש, בזמן שהגן על המוצב''.
הוא הוסיף כי הוא זוכר את עמית כילד בגן הילדים וגם כשסיים את לימודיו ברופין. "עמית היה ילד מיוחד, עם ניצוץ שמקרין עוצמה. ילד ערכי שאהב את המדינה ואת הצבא. הוא היה לוחם בכל רמ"ח אבריו. אבידה גדולה".
עמית ז"ל השאיר אחריו זוג הורים, ליאורה ואייל ושני אחים רותם וירדן. הלווייתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 18:30 בבית העלמין אליכין.
יהי זכרו ברוך.