סטודנטים ערבים שפונו מהמעונות של המכללה האקדמית נתניה לפני כחודש קיבלו לפני מספר ימים הודעה כי הם מורשים לחזור להתגורר במקום. מי שהופתעו נוכח ההודעה הם תושבי קרית השרון המתגוררים בסמוך למכללה ומפונים מקו העימות המתגוררים כעת במעונות המכללה.
2 צפייה בגלריה
מפגינים מנסים לפרוץ את שערי המכללה האקדמית נתניה
מפגינים מנסים לפרוץ את שערי המכללה האקדמית נתניה
מפגינים מנסים לפרוץ את שערי המכללה האקדמית נתניה
(צילום: פרסום לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

נזכיר כי בחודש שעבר פרצה מהומה בסמוך למעונות של המכללה, כאשר מאות אנשים הגיעו למקום, צרו על דלתות המקום שבו שהו עשרות סטודנטים ערבים וניסו לפרוץ אותן. לטענת תושבים המתגוררים בסמוך למכללה האירוע החל לאחר שסטודנטים ערבים התפרעו והפריעו למתפללים בבית הכנסת הסמוך. כוחות משטרה שהוזעקו למקום בלמו את המפגינים, פיזרו את ההפגנה וחילצו את הסטודנטים מהמעונות. בעקבות האירוע הודיעה עיריית נתניה כי הסטודנטים יפונו מהמעונות ובמקום שוכנו מפונים מהדרום והצפון.
מספר ימים לאחר המהומה דרשו מ"עדאלה", המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי, לפתוח בחקירת העימות במכללה. הארגון פנה בעניין ליועמ"ש לממשלה ולמפכ"ל המשטרה והביא לטענתו הוכחות לכך שהאירוע בו ההמון ניסה לפגוע בסטודנטים הערבים תוכנן מראש.
לאחר פתיחת שנת הלימודים האקדמית במכללה ב-5.11, הסטודנטים ביקשו לחזור למעונות. בעקבות עתירה שהגישו הסטודנטים בטענה לאפליה, התקיים בשבוע שעבר דיון בו השתתפו נציגי הסטודנטים הערבים ונציגי חברת מפעילת המעונות של המכללה איסתא נכסים. בדיון סיכמו הצדדים כי הסטודנטים יחזרו בכפוף לבדיקה כי הם לא ביצעו עבירות משמעת הנוגדת את תקנון המכללה.

קראו גם:

מאיסתא נמסר: "נקטנו בהליכים משמעתיים מול כל הסטודנטים שהיו להם הפרות משמעת והתוצאה כבר מקבלת ביטוי בימים אלו בחיי השגרה במעונות. החזרה של הסטודנטים תמשיך להיות מבוקרת ובהתאם לשיקולי הנהלת המעונות. בדיון שהתקיים בבית המשפט נדחו הטענות נגד איסתא על אפליה בסגירה הזמנית של המעונות במכללה. במהלך הדיון הסכימה איסתא כי הסטודנטים אשר יגישו בקשה ושאין להם פתרון מגורים מתאים חלופי יוחזרו למעונות, לצד משפחות ותושבים מקווי העימות שמתגוררים בפרויקט מאז אמצע אוקטובר כסיוע לעורף במצב המלחמה ללא עלות. נמשיך לדאוג לדיירינו תוך שמירה על מערכת יחסים תקינה ונעימה עם תושבי השכונה ובעזרת ה' ביחד ננצח".

2 צפייה בגלריה
מפגינים מנסים לפרוץ למעונות של המכללה האקדמי נתניה
מפגינים מנסים לפרוץ למעונות של המכללה האקדמי נתניה
מפגינים מנסים לפרוץ למעונות של המכללה האקדמי נתניה
(צילום: פרסום לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

מוועד שכונת קרית השרון נמסר: "התבשרנו כי למרות ההבטחות על סגירתם, חזרו מעונות הסטודנטים לפעול במכללת נתניה. אנו מצפים מציבור הסטודנטים הערבים השוהים במעונות להבין כי הימצאות המעונות בלב שכונת מגורים מחייבת אותם לכבד את תושבי השכונה ואורח חייהם. אנו מקווים שתופעות ההתגרות בתושבי השכונה כגון השמעת מוזיקה רועשת בערבית, נהיגה פרועה, צעקות והצקות לתושבי השכונה לא יחזרו על עצמן. אנו סומכים על משטרת ישראל שתדע לשמור על איכות החיים שלנו בשכונה ומאמינים שדו קיום יוכל להתקיים לו רק נדע לכבד ולשמור את צורכי האחר. ככל שתופעות אלו יישנו נפעל בשיתוף הגורמים העירוניים לסגירתם של המעונות לתקופה ממושכת".
מעיריית נתניה לא נמסרה תגובה.
עו״ד נאיף זידאן, ב"כ של הסטודנטים בהליך המשפטי שהתקיים ב-29.11 בצו עשה שהוגש על ידי הסטודנטים, מסר: "מצד הסטודנטים הועלתה טענה כי כמה ימים לפני הדיון הנהלת המעונות התחילה לאשר לסטודנטים לחזור למגורים בתנאי שיש בידיהם אישור ממעסיק באזור השרון והמרכז. בדיון הצהירה ב״כ איסתא נכסים לפרוטוקול כי אין להם שום בעיה להחזיר כל סטודנט שירצה לחזור למגורים ואין התניה רק לסטודנטים שעובדים באזור, אלא שכל סטודנט שירצה לחזור יגיש בקשה לחזרה, וכמובן בתנאי שאין לו כל הליך או החלטה אחרת בהליך משמעתי בלבד. לנוכח הצהרת ב״כ איסתא נכסים, המבקשים משכו את הבקשה לצו וב-30.11 קיבלו כל הסטודנטים הודעה על חזרה למעונות ועל חיובם בדמי שכירות לדצמבר".