לקראת צאת השבת מתפללים בבית הכנסת של חב"ד הסמוך למכללה האקדמית נתניה בקרית השרון טענו כי סטודנטים ערבים הלומדים במכללה ושוהים במעונות הסמוכים הפריעו להם בתפילה, תוך שהם צועקים ומשמיעים מוזיקה בעוצמה רבה ואף זורקים ביצים לעברם.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה ליד מכללת נתניה
ההפגנה ליד מכללת נתניה
ההפגנה ליד מכללת נתניה
(צילום: פרסום לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
עם היוודע האירוע הועברו בקבוצות הוואטסאפ והפייסבוק הודעות המבקשות מהתושבים להגיע למקום ולתמוך ביהודים. סביב השעה 21:00, החלו מאות מפגינים להגיע למקום וניסו להתפרץ למעונות הסטודנטים, כאשר המשטרה בולמת אותם.
"זה פשוט ביזיון. לא מקובלת התנהגות כזו מאף אחד", אומר סטודנט שהיה במקום. "הם (הערבים - נ.ס.) זרקו ביצים על חברים שלנו שהתפללו בבית הכנסת של חב"ד שנמצא מול המכללה. מאות מפגינים הגיעו למקום, כולם כועסים כי זה מקרה חריג. מדובר בבית כנסת שממש ממול המכללה שלנו. הם הגיעו למקום ופשוט התחילו לצעוק בכוונה וגם השמיעו מוזיקה בקולי קולות, וכל זה בזמן שהשבת עדיין לא יצאה ויש מתפללים במקום. לאיפה הגענו? זו אנטישמיות".



הוא סיפר אמש בזמן המחאה כי "הסטודנטים הערבים עדיין פה, לא עושים להם כלום. הם נמצאים בתוך המכללה, ויש פה את המפגינים שדורשים להשעות אותם בגלל זה. יש פה הפגנה מסודרת. הגיעו הרבה תושבים, גם אבי סלמה שאמר דברי חיזוק".
רונן, עד נוסף שבמקום, מספר: "מדובר באירוע מביך שהתחיל בשעה תשע בערב לאחר שסטודנטים החליטו להתגרות במתפללים בבית הכנסת וזה מה שהוביל למהומה גדולה. יש פה המון כוחות ביטחון. ממש ים של אנשים וניידות משטרה".



מהמשטרה נמסר אמש כי שוטרי תחנת נתניה אבטחו את המחאה שנערכה מול המכללה האקדמית נתניה והסדר נשמר במקום וזאת על פי החשד על רקע תלונות הדדיות בגין תקיפות שאירעו בין סטודנטים הלומדים במקום למתפללי בית כנסת בסמוך. לאחר כמה שעות עדכנו מהמשטרה כי "שוטרי מרחב שרון פעלו בשעות הלילה להשלטת הסדר בסמוך למכללה בנתניה ופיזרו את ההפגנה במקום. בתום הפעילות הסדר הושב על כנו וכלל הסטודנטים ששהו במעונות המכללה יצאו לביתם ללא פגע. משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות".



מהמכללה האקדמית נתניה נמסר: "הובא לידיעתנו כי נזרקו שתי ביצים לעבר מתפללים שיצאו מבית הכנסת הסמוך למעונות הסטודנטים המנוהלים על ידי חברת איסתא. המשטרה הוזעקה מיד למקום וטיפלה במצב. אתמול בשעות הערב הופצו ברשתות החברתיות קריאות מתסיסות לקיום הפגנה נגד הסטודנטים אשר מתגוררים במעונות בטענה שהם תלו דגלי פלסטין, התגרו והשמיעו מוזיקה חזקה - מידע אשר נבדק על ידי המשטרה ונשלל. נכון לכעת משטרת ישראל נמצאת במקום ומטפלת באירוע. אנו מצויים בעיצומם של ימים קשים ומורכבים ומבקשים להבהיר כי סטודנט שיתבטא בדרך שיש בה תמיכה מפורשת או משתמעת בטרור או באויבי ישראל או הקוראת, במפורש או במשתמע, לאלימות או לשנאה נגד תושבים חפים מפשע – יושעה לאלתר מן הלימודים עד לבירור משמעתי. במכללה המדיניות היא אפס סובלנות כלפי כל התנהגות לא הולמת".

קראו גם:

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר מסרה: "בעקבות התפרעות שאירעה במעונות במכללת נתניה, דרשתי מהנהלת המכללה לפנות באופן מיידי את מעונות הסטודנטים ולמצות את הדין עם המתפרעים. לא נאפשר כל התפרעות והפרת סדר וננקוט ביד קשה כלפי כל גורם שעושה זאת".
אבי סלמה, שמתמודד על ראשות העירייה, אמר: "מה שקרה היום הוא סימפטום של בעיות שבמשך שנים אף אחד לא רצה לטפל על אף אזהרות רבות של תושבים וסטודנטים רבים. כעת צריך לעשות דבר אחד פשוט, לפנות את המעונות ולאפשר מגורים רק למפונים מיישובי עוטף ישראל".