הורים לתלמידים בבית הספר הדמוקרטי "אלומות" מאיימים להגיש תביעה נגד משרד החינוך. לטענתם, הם גילו השבוע, כי בניגוד להסכמות לפיהן בית הספר ימשיך לפעול שנה נוספת, בית הספר ייסגר ולא ניתנה להם האפשרות להירשם אליו.
2 צפייה בגלריה
ההורים מתנגדים לסגירת בית הספר הדמוקרטי
ההורים מתנגדים לסגירת בית הספר הדמוקרטי
בית הספר הדמוקרטי. המאבק נמשך
(צילום: יאיר שגיא)
במכתב שנשלח בשבוע שעבר למנכ"ל משרד החינוך אסף בצלאל ולמבקר העירייה דב כץ הם מפנים אצבע מאשימה לאגף החינוך בעירייה, שלטענתם, מאז הפגישה, "החל במסכת לחצים בלתי פוסקת על ההורים, אנשי צוות ומתעניינים ברישום לבית הספר שכללה בין השאר: ניסיונות שכנוע של הורים לעבור לבתי ספר אחרים והעברה מבית הספר לבתי ספר אחרים בניגוד לנוהל".
בנוסף, ההורים טוענים כי מי שהביעו עניין להירשם לבית ספר, קיבלו הודעה לפיה לא ניתן להירשם אליו, וזאת עוד לפני שהנהגת ההורים קיבלה הודעה רשמית.
ההורים דורשים התערבות דחופה לפני פנייה לערכאות משפטיות. "עיריית נתניה התחייבה בפנינו כי בית הספר הדמוקרטי יישאר פתוח לפחות חמש שנים, כל עוד ההורים ירצו בכך", הם טוענים. "עברו רק ארבע שנים, כלומר מנהל החינוך לא מכבד את החלטת ההורים שבחרו ברוב קולות להישאר בבית הספר שנה נוספת במטרה לחזק אותו ולהגדיל את הרישום אליו".
הורה אחר אמר: "הם כל הזמן אמרו שאנחנו יכולים להישאר ולבחור באופציה להישאר ללמוד בבית הספר, ואז הם משנים את הסיכום".
למה אתם ממשיכים להילחם?
"כי אנחנו שלושה שבועות לפני סיום שנת הלימודים, וסגירת בית הספר תפגע לא רק בתלמידים אלא גם בהורים. בנוסף, אנחנו סבורים כי הטענות שהועלו על ידי מנהל החינוך בעיריית נתניה בנוגע למיעוט נרשמים לכאורה, אינן מדויקות ולא באות לשרת את טובת ילדינו אשר כבר רשומים ולומדים בשמחה בבית הספר".

2 צפייה בגלריה
בית הספר הדמוקרטי "אלומות"
בית הספר הדמוקרטי "אלומות"
"טענות מנהל החינוך אינן מדויקות"
(צילום: אסף פרידמן)

מה אתם מבקשים?
"אנחנו מבקשים את התערבותו הדחופה של מנכ"ל משרד החינוך בנושאים האלו. החל מזה שיבוטלו כל בקשות העברה מבית ספר אלומות אשר בוצעו שלא מטעם מעבר דירה, ומתן הנחיות ברורות למנהל החינוך בנתניה שהם צריכים לקבל בקשות רישום והעברות של תלמידים לבית הספר הדמוקרטי וכי כל בקשה להעביר תלמיד מבית ספר אלומות, תעבור דרך מנהלת בית הספר ואת אישורה. בנוסף, אנחנו מבקשים שתצא הבהרה ברורה מטעם משרד החינוך בנוגע להמשך קיומו של בית הספר".

קראו גם:

ממשרד החינוך נמסר: "טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע לעתידו של בית הספר".
מהעירייה נמסר: "הורי בית הספר קיבלו שלוש אפשרויות לבחירה: להישאר ללמוד בבית הספר במתכונתו הנוכחית ללא פתיחת כיתה א', לעבור לאחד מבתי הספר בהם יתקיים מסלול על פי העקרונות הדמוקרטיים או לחילופין להשתבץ בבית ספר אחר על פי בחירת ההורים. נענינו לכל בקשות ההורים. רק 49 משפחות, מתוכן 12 משפחות מחוץ לנתניה, ביקשו להישאר ללמוד בבית הספר".