למרות חזרת בתי הספר למתווה לימודים לפני מספר שבועות, בבתי ספר רבים הורים בוחרים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר. הסיבה: חשש להידבקות או חשיפה לחולה קורונה, שתוביל לכך שהילד יחגוג את חג הפסח בבידוד. היקף התופעה טרם נמדד, אך בבתי ספר מסוימים ההורים מדווחים כי בין 25 ל-50 אחוז מהתלמידים נעדרים מרצון.
1 צפייה בגלריה
כיתה ריקה.
כיתה ריקה.
כרבע עד חצי מהתלמידים לא מגיעים
(צילום: shutterstock)
"זה כבר לא קשור למתחסנים או ללא מתחסנים", אמרה אמא מנתניה, "הרבה הורים חוששים מכך ששאר המשפחות סביבנו לא יקפידו לשלוח את הילדים רק כשהם מרגישים טוב, והחשש הזה מבידודים הוא משהו שמלווה הרבה משפחות בגלל שאנחנו מגיעים לליל הסדר, וכולם רוצים לחגוג אותו ביחד ולנצל גם את העובדה שיש את חול המועד ושאפשר לטייל כי הכל פתוח. אני חושבת שזה קורה גם בבתי ספר יסודיים, וגם בחטיבות וגם בתיכונים. גם מאותן הסיבות. בנוסף אני חושבת, שברגע שיש בתי ספר שמוזנים על ידי רחובות שהוגדרו עד לא מזמן אדומים וכתומים, זה גם מעלה איזשהו חשש. אתה לא יודע מאיפה מגיעה כל משפחה, ואתה רוצה לשמור על הילד שלך, במיוחד שהילדים גם מדבקים, גם לא מחוסנים".
קראו עוד:
מה היקף התופעה בבית הספר שלך?
"בשבוע שעבר זה היה מאוד בולט, השבוע הורים מעט התייאשו אז התחילו לשלוח את הילדים, כי הילד נמצא בבית ואין שיעורי זום. אם התחלנו ב-50 אחוזים של תלמידים שמגיעים בשבוע שעבר, אז היום אנחנו נמצאים ב-75 אחוזים של תלמידים שמגיעים ללימודים. אני חושבת שהשבוע במיוחד, אנשים לא שולחים את הילדים כי אנשים לא רוצים להיות בסגר בערב חג. עד שיש הזדמנות להיות כל המשפחות ביחד, לא רוצים לפספס את זה".
"יש לי ילד בכיתה ה', ואני לא שולחת אותו, הוא יושב בבית", אומרת אמא אחרת, "בימים שיש שיעורים רגילים, אני והאחים שלו מלמדים אותו, לפחות מקצועות ליבה. אני בוחרת לא לשלוח את הילד כי אני מפחדת מסגר בליל הסדר. מבידוד. לא מתאים לי שהילד שלי ישב בחדר לבד בחג. אני בחרתי שהילד ישב בבית עכשיו, כי אני רוצה שהילד שלי ישב איתי בליל הסדר בשולחן. ואני יודעת על חצי כיתה לפחות אצלנו שלא מגיעה בגלל זה. גם לפני פורים לא שלחו את הילדים. משתדלים להימנע כדי שילד יוכל להיות חלק מהימים המיוחדים האלה".
"תלמידי כיתות ה' ממילא מגיעים שלושה ימים בשבוע, גם ככה בשאר הימים יש להם זום. אז למה שילדים יגיעו, אם יודעים שיש סיכון שהם לא ישבו איתנו בחג? הלוואי ואת השיעורים שמעבירים בבית הספר בימים רגילים יעבירו בזום גם לילדים שיושבים בבתים, ואז הם יוכלו להיות חלק בלתי נפרד מהכיתה. אם באוניברסיטה אפשר, למה בבתי הספר לא?".