תושבי נתניה, קטיה ודימיטרי אורלוב, קיבלו לאחרונה פתק מאיים בדואר, לאחר שתלו שלט של "ישראל ביתנו" במרפסת ביתם. השניים, המתגוררים בסוף רחוב ויצמן ובמרחק כמה דקות הליכה משכונת קריית צאנז, הופתעו לגלות כי הפתק היה ממוען לבן הזוג, דימיטרי, וכינה אותו "אנטישמי גזען".
2 צפייה בגלריה
השלט
השלט
הפתק
(צילום: קטיה אורלוב)
"תושבים נזעמים של קריית צאנז על הפגיעה בנו", נכתב על הפתק, שהכיל גם גזרי עיתונים של מפלגת יהדות התורה. "אנטישמי גזען! מה החרדים של קריית צאנז עשו לך! תוריד מיד את השלט מהמרפסת שלך! אנחנו מבקשים יפה. תוריד את השלט מהמרפסת. תושבי קריית צאנז זועמים על הפגיעה הקשה וההשתלחות חסרת הרסן של ליברמן נגד הציבור החרדי בארץ. קריית צאנז היא חרדית כולה ואנחנו עוזרים לכל תושבי העיר. בנינו בית חולים לכל תושבי נתניה כולל לכל הרוסים ויוצאי ברית המועצות".
"תלינו במרפסת שלנו שלט של מפלגת 'ישראל ביתנו'", מספרת קטיה, "אחרי יומיים, בעלי מצא בתיבת הדואר שלנו פתק, שמפונה לבעלי, ובפתק היו כתובים כל מיני דברים, בין היתר שאנחנו אנטישמים. ביום שישי הייתי במשטרה, הגשתי תלונה, והיום בבוקר צלצלו מהמשטרה, ואמרו לי שהדבר בטיפול".
קראו גם:
הורדתם את השלט?
"לא הורדנו את השלט. זה לא הפחיד אותנו. אנשים יודעים איפה אנחנו גרים, יודעים איך קוראים לבעלי, אנחנו לא מפחדים אבל זה ממש לא נעים. בעלי עוזר לבית החולים לניאדו בשכונת צאנז, הוא תורם כסף. אנחנו אזרחים משלמי מיסים, שומרי חוק. לקבל פתק שאנחנו אנטישמים, זה עובר כל גבול. כשהגענו לתחנה להתלונן, השוטרת אמרה לנו שהיא עובדת במשטרה 22 שנים, וזה פעם ראשונה בחיים שלה, שהיא ראתה דבר כזה. היא הייתה בשוק".
2 צפייה בגלריה
השלט
השלט
השלט
(צילום: קטיה אורלוב)
"אנחנו נמצאים במדינה דמוקרטית", אמר בתגובה למקרה חבר המועצה בוריס צירולניק, יו"ר סניף "ישראל ביתנו" בנתניה, "זכות כל אדם לתלות שלט של המפלגה שהוא תומך בה במרפסת הבית שלו, חלון הבית, גדר הבית. זה שטח פרטי לכל דבר. לאף אחד אין זכות לפלוש ברמה כזו או אחרת לבית, ולהחליט מה הוא יתלה, ועל אחת כמה וכמה באמצעות איומים אנונימיים".
פורסם לראשונה: 15:23, 14.03.21