עמותות "אדם, טבע ודין" והחברה להגנת הטבע ביקשו להצטרף לעתירה מנהלית שהגישו פעילים מנתניה נגד תכנית המלונאות בחוף פולג, וצפויות לקבל אישור להצטרף למאבק בקרוב. מדובר בעתירה מנהלית שהוגשה על ידי מספר פעילים משכונות עיר ימים ורמת פולג, ביניהם דודו סלמה וריקה אידלמן, וחבר המועצה לשעבר הרצל קרן וחבר המועצה רני אלוש.
אל התושבים הנאבקים אל מול תכנית המלונאות, הצטרף לאחרונה חבר הכנסת אלון טל ממפלגת "כחול לבן", שנמנה בעצמו כאחד מהמייסדים של עמותת "אדם, טבע ודין".
2 צפייה בגלריה
 שלטי המחאה
 שלטי המחאה
שלטי המחאה
(צילום: מטה המאבק לשמירה על חוף פולג)
העותרים טוענים כי העירייה מפרה פשרה משפטית שנחתמה ב-2003 בין היתר בין הוועדה המקומית לתכנון ובניה וקרן עצמו, בכך שהעירייה לא ביצעה תסקירי השפעה על הסביבה, כלומר - בדקה איזו השפעה תהיה לתכנית המלונות החדשה על החוף וסביבתו.
קראו גם:
בנוסף, לטענתם, העירייה לא התייחסה לכלל השטחים באזור כמקשה אחת כפי שהתחייבה בהסכם הפשרה לפני 17 שנה, אלא לשטח של חוף פולג ולשטחים נוספים בתכניות אחרות בנפרד.
כחלק ממאבקם, התושבים מתכננים לקיים כנס תושבים ביום שישי ה-22 באוקטובר בשעה 14:00, במתחם הפיאנו בנתניה, כדי לגייס תמיכה רחבה יותר ולהסביר על מאבקם לתושבים.
2 צפייה בגלריה
 שלטי המחאה
 שלטי המחאה
שלטי המחאה
(צילום: מטה המאבק לשמירה על חוף פולג)
מטה המאבק ביקש לפרסם לפני מספר ימים פרטים על הכנס בשלטי חוצות ברחבי העיר, עם תמונת ענק של החוף עליה נכתב "די מרים, לא בונים על הים!". אך לטענותיו של אחד ממובילי המאבק, דודו סלמה - המטה נתקל בקשיים בלתי צפויים.
"רכשנו שלטים משני ספקים שונים בעיר", מספר סלמה ומוסיף: "אצל הספק הראשון השלט הראשון כבר עלה ביום חמישי שעבר, והספק השני התכוון להעלות, אבל אז קיבל נזיפות על זה שהוא לא יוכל לעבוד בעיר, אם השלט יעלה. לטענתו יצרו אתו קשר שני אנשים מרישוי עסקים ושילוט בעיריית נתניה.
"הוא היה נשמע מאוד מפוחד ומאוד מבוהל. הוא אמר לי שהוא באמת מתנצל, שבחיים זה לא קרה לו אבל שהוא לא יכול להעלות את השלטים. זה למרות שחתמתי אתו על ההסכם והכנתי לו כבר צ'ק. אחרי מו"מ עם הגורמים בעירייה, בסופו של דבר הספק השני קיבל אישור להעלות את השלט שלו, אך לא להכניס את שמה של ראש העירייה למודעה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "לא הייתה כל פגיעה בחופש המחאה. שלטי החוצות הנידונים יעלו בימים הקרובים".
לעדכונים - חדשות נתניה