ירידה חדה בכמות התחלות הבנייה בנתניה במחצית הראשונה של שנת 2021. בשני הרבעונים הראשונים של השנה החלו להיבנות בעיר 272 יחידות דיור בלבד, זאת לעומת 2,105 דירות שנבנו בכל שנת 2020 – כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס שבוצע בארגון קבלני נתניה.
2 צפייה בגלריה
אתר בנייה בנתניה
אתר בנייה בנתניה
אתר בנייה בנתניה
(צילום: נמרוד גליקמן)
קראו גם >>
בהתפלגות לפי סוגי דירות ניתן לראות שבמחצית הראשונה החלו להיבנות בנתניה בעיקר דירות 4-5 חדרים - 80 ו-92 בהתאמה. בכל העשור האחרון החלו להיבנות בנתניה כ-1,400 דירות בממוצע בכל שנה.
לדברי רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, "בעיר של רבע מיליון תושבים, פחות מ-300 התחלות בנייה במחצית שלמה זה כלום ושום דבר. נתוני הלמ"ס משקפים את מה שאנחנו בארגון הקבלנים טוענים כבר שנים - קיים מחסור עצום של דירות בנתניה והמחסור רק מתרחב משנה לשנה.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ארגון קבלני נתניה רפי זנזורי
יו"ר ארגון קבלני נתניה רפי זנזורי
יו"ר ארגון קבלני נתניה רפי זנזורי
(צילום: יח"צ)
"מנגד, הביקוש ממשיך להיות גבוה והתוצאה המיידית היא עליית מחירי הדירות בעיר. המחירים הגבוהים דוחפים את הצעירים החוצה מנתניה, הם לא יכולים להרשות לעצמם לגור בה וזה מביא להזדקנות של העיר. הרשויות המקומיות חייבות להתעשת ולהגביר את ייצור הדירות בטווח המיידי, לא בעוד 10 שנים.
"בנתניה אפשר להוסיף לשוק אלפי דירות באופן מיידי על ידי התחדשות עירונית – פינוי בינוי וגם תמ"א 38 - וזאת מבלי להעמיס יתר על המידה על התשתיות של העיר. זה זמין ומהיר, ויסייע למנוע נטישת תושביה החזקים של נתניה".
ברמה ארצית החלו להיבנות ברבעון השני 12,522 דירות חדשות - ירידה של 4.5% לעומת הרבעון הראשון, אז החלה בנייתן של 13,045 דירות חדשות. לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז החלו להיבנות 11,001 יחידות דיור בצל משבר הקורונה, נרשמה עלייה של 13.8%.
הערים המובילות בהתחלות הבנייה במחצית הראשונה הן אשקלון, ת"א (1,766 דירות), אור עקיבא (1,355 דירות), ראשון לציון (1,182 דירות) ובני ברק (1,085 התחלות בנייה).
לכל העדכונים - חדשות נתניה