למעלה מ-75 אחוזים בשכבת י"ב בתיכון אלדד בנתניה השביתו היום (ראשון) את הלימודים, לאחר שבקשתם לצאת ל-"מסע ישראלי", טיול בן מספר ימים אליו יוצאים בדרך כלל שכבות י"א, טרם התקבלה. בשנה שעברה התלמידים לא יצאו בשל מגיפת הקורונה, אך בניגוד למה שלטענתם הובטח להם, גם השנה הם לא אמורים לצאת למסע.
1 צפייה בגלריה
כיתה ריקה,
כיתה ריקה,
כיתה ריקה,
(צילום: גיל יוחנן)
"רצו להוסיף לנו כמה ימים לטיול באילת, אבל לכל השכבה שלנו ממש חשוב לצאת לטיול", מסבירה אחת התלמידות ומוסיפה: "בינתיים שכבת י"א הנוכחית עוד פחות מחודש יוצאים למסע הישראלי במקומנו. אנחנו רוצים לשבות עד שיעשו מאמץ ויבואו לקראתנו, ולא רק יאיימו על התלמידים שלא מגיעים".
קראו גם:
"בהתחלה באמת חשבתי שזה אבוד", אומרת אמא של אחד התלמידות, "ואז שמענו על בתי ספר אחרים שכן מוציאים את שכבת י"ב. זה רק עניין של להעביר את התקציב משכבת י"א לי"ב וכנראה כרוך בקצת כאב ראש. אז מה? לא מספיק שהם לא עשו כלום וישבו שנה שלמה בבתים, במקום לקחת את השכבה ולטפח אותה מהמעט שאפשר, אומרים לא נורא. שיהיה שנתון אחד דפוק שלא יקבל את הערכים שהאחרים קיבלו".
"מסע ישראלי הוא מיזם ערכי מהמעלה הראשונה שבעיניי חשוב לא פחות אם לא יותר מהלימודים היומיומיים", אומר אהרון אורגד, המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת החינוך העירונית. "מדי שנה התלמידים מחכים למסע הזה המשלב ידיעת הארץ ברגליים, ציונות, גיבוש, כל הערכים שאנו מחנכים לאורם.
הבן שלי תלמיד כיתה י״ב ואני מכיר את הנושא גם כאבא. הילדים מאוכזבים מאוד מהעובדה שנמנע מהם לצאת למסע הישראלי וכך גם ההורים. ההחלטה היא של משרד החינוך ולכן אני קורא לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ולמנכ״ל המשרד יגאל סלוביק, שהוא תושב נתניה, להידרש לנושא בדחיפות ולמצוא פתרון.
הקורונה מספיק פגעה במהלך התקין של הלימודים בשנה שעברה. לא צריך להעניש עוד את תלמידי י״ב שבשנה הבאה יהיו כבר חיילים, אלא להיפך, לעשות הכל שייצאו למסע הישראלי שכולם מהללים את תוכנו ויהיה להם זיכרון טוב ומשמעותי מתקופת לימודיהם".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בהתאם לתנאי המכרז ותקצובו, מסע ישראלי מיועד לתלמידי כתות י"א בלבד ולא לתלמידי כתות י"ב. עוד יצוין כי בשל ביקוש גדול של כתות י"א לתוכנית בכל רחבי הארץ, המשרד מפעיל את התוכנית בבתי ספר שונים בהתאם לקריטריונים מוגדרים ואין שום התחייבות להפעיל את התוכנית בכל שנה בבית ספר כזה או אחר. בימים אלה מקיים מנהל בית הספר שיח עם ההורים במטרה ולמצוא אלטרנטיבה לתלמידי י"ב. פגישה בנושא נקבעה השבוע. צר לנו כי למרות זאת החליטו התלמידים שלא להגיע לבית הספר".
לעדכונים - חדשות נתניה