מתנה ליום ההולדת: אמה עזיז שחוגגת בשבוע הבא יום הולדת שבע, פתחה היום (רביעי), באיחור של חודשיים, את שנת הלימודים ונכנסה לראשונה לכיתה א' בבית הספר חיים חפר בנתניה.
3 צפייה בגלריה
אמה עזיז
אמה עזיז
אמה עזיז
(צילום: פרטי)
סיפורה של אמה, ילדה יפהפיה על הרצף האוטיסטי, בתפקוד גבוה, שבה בחודשים האחרונים את ליבם של תושבי העיר נתניה, שליוו באהבה את האם מיטל, מתווכת דירות ואם חד הורית משכונת קריית נורדאו. האם נאבקה להכניס את בתה לכיתת תקשורת בבית ספר רגיל, יחד עם חברותיה מהגן והשכונה ובצמוד לאזור מגוריהן.
''לקח לי כל החופש הגדול ועוד חודשיים מתחילת השנה כדי להצליח במאבק שלי, להעביר את הרישום של אמה מבית ספר שורשים בשכונת רמת אפריים, לבית הספר חיים חפר. נלחמתי מול כולם. היא נכנסה הבוקר בשעה עשר לכיתה לראשונה, אני רגועה'', מספרת מיטל בהתרגשות.
למה היה חשוב לך להעביר את הרישום של אמה?
''כי מדובר בבית ספר רחוק מהבית, מרחק נסיעה של למעלה מחצי שעה מהאזור שבו אני גרה, שזה ממש מעל מחלף פולג. בנוסף, אין סייעות ומלוות לילדים, דבר שנדרש לאור המצב. חוץ מזה יש מקום בבית הספר חיים חפר, אז למה לא?".

3 צפייה בגלריה
אמה בדרך לבית הספר
אמה בדרך לבית הספר
אמה בדרך לבית הספר
(צילום: פרטי)

''לאמה היה חשוב להיות עם חברות שהיא מכירה, שהיא גדלה איתן, חלקן גרות לידינו. מה שחשוב מאוד עבור ילדים על הרצף'', מסבירה מיטל את הסיבות הנוספות להחלטה לצאת למאבק, לבדה, מול מערכת החינוך והעירייה. "כל הזמן הפילו את ההחלטה להכניס את אמה לבית ספר שורשים על הוועדה המקצועית, בטענה שזה הכי נכון וטוב לאמה. אני, כמי שמכירה את הבת שלי, מצאתי את עצמי נלחמת על מה שטוב לילדה שלי.

אמה עזיז הולכת לבית הספר
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מיטל מספרת על לילה מרגש שהן חוו אמש, עם קבלת הטלפון מהמורה מבית הספר חיים חפר, שהזמינה את אמה להגיע לכיתה בשעה עשר. ''אני כבר הייתי מוכנה עם אמה. הכנתי הכל מאוגוסט, כולל ציוד וחולצות של חיים חפר. כל מה שצריך לבית הספר. החלטתי שמחשבה יוצרת מציאות ולכן אני מכוונת לשם וזה הצליח''.

3 צפייה בגלריה
מיטל עזיז ובתה אמה
מיטל עזיז ובתה אמה
מיטל עזיז ובתה אמה
(צילום: פרטי)

יש משהו שאת מצטערת עליו?
"כן. שלא עשינו את זה בתחילת השנה, לתת לאמה להרגיש שייכת. ממש כואב לי שלא זכינו לטקס של שלום כיתה א' , אבל אמה היא ילדה מדהימה וסתגלתנית, אז אני יודעת שהיא תיהיה בסדר. היא פשוט בעננים ומאושרת והחברים קיבלו אותה יפה".