תושבים המתגוררים ברחובות מרכז העיר בנתניה הופתעו השבוע לגלות כי לאחר הגשם הראשון הופיעו מכרסמים ומקקים. לדבריהם, במקומות בהם יש אשפה ומצבורי מים, התופעה חמורה פי כמה. ''זה מגעיל לראות אותם רצים ככה באמצע הרחוב, זה מסוכן ומביא מחלות", אומרת צביה רוט תושבת רחוב יהודה הלוי.
2 צפייה בגלריה
עכברוש ברחוב, השבוע
עכברוש ברחוב, השבוע
עכברוש ברחוב, תועד השבוע
(צילום: יניב הררי)
"אנחנו מתלוננים כבר כמה חודשים שיש בעיה של מכרסמים ברחובות מרכז העיר, כמו למשל ברחוב בו אני מתגוררת, יהודה הלוי, וברחובות הסמוכים, החל מאלון צבי, שדרות בנימין, בן אליעזר ובסמוך לתחנה המרכזית'', אומרת צביה רוט, תושבת מרכז העיר, שטוענת כי עם הגשם הראשון התופעה הוחמרה. לדבריה, עכברושים, עכברים וגם חולדות וג'וקים, פשוט יוצאים החוצה. ''לדעתי, הגשם רק החמיר את התופעה כי נכנסו מים למקומות נמוכים ולביוב, וזה גרם להם לצאת החוצה, במיוחד לאזורים בהם יש אשפה. אני התקשרתי לא מעט לעירייה בנושא הזה, אבל עד כה לא נעשה דבר בנושא. יש פה ילדים, קשישים ומשפחות, אלו הן חיות שנושאות מחלות וזה מסוכן".
''זה פשוט מגעיל ולא ברור לי למה אני צריך לראות חולדות מסתובבות לידי! ''מסביר תושב נוסף את תחושותיו לאחר שזכה לביקור של המכרסם בביתו. לא מספיק שהן מתרוצצות בחוץ באמצע היום, עכשיו הן נכנסות אלינו לבניינים? שמישהו בעירייה יטפל בתופעה ומיד. זה קורה בגלל הזנחה ואשפה שלא נאספת בזמן".

2 צפייה בגלריה
עכברושים. עלו מהביוב
עכברושים. עלו מהביוב
עלו מהביוב
(המחשה: shutterstock)

''חייבים לרסס ולטפל בנושא המתמשך הזה'', מבהיר רז משולם מוועד מרכז העיר שהתלונן לא אחת על המפגעים. ''זה מצב בלתי נסבל, במיוחד בגלל הגשם והבנייה שיש בעיר. כל הדברים האלו גורמים להם לצאת החוצה. אנשים פותחים פניות והעירייה לא עושה עם זה הרבה. קרה לי שראיתי בעצמי עכברושים וזה הפחיד ממש את הילדים שלא רוצים לעבור במרכז העיר".
מהעירייה נמסר: "מבצעים הדברה במרחב הציבורי, לרבות בפארקים, גינות ובשוק. על דיירי הבניינים לדאוג להדברה בבניינים הפרטיים".