פנימיית "אורט נתניה", מייסודה של האגודה לקידום החינוך ואורט ישראל, פתחה בקמפיין גיוס המונים להנצחת השוטרת רס"ב דבורה (דבי) אברהם ז"ל, בוגרת הפנימייה שנרצחה ב-7 באוקטובר במסיבה ברעים בעת מילוי תפקידה.
4 צפייה בגלריה
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
(צילום: באדיבות פנימיית אורט נתניה)

אברהם (40) היא בוגרת מחזור 2001 של הפנימיה. היא נהרגה כשאבטחה את המסיבה ברעים ולחמה בחירוף נפש מול חוליות מחבלים. אברהם הצילה מאות מבלים ונפלה אחרי שעות של לחימה. מכריה וחבריה מספרים כי מסירות הנפש שאפיינה אותה בהגנה על אזרחים ליוותה אותה לאורך כל חייה וכי היא תמיד חיפשה היכן לתרום ולמי לעזור.

קראו גם:

חברותיה מהפנימייה ענבל נגר ואדווה חן סיפרו על אישה שכולה רוחב לב ונתינה. "דבי הגיעה לפנימייה בגיל 15 לכיתה י', יחד איתי", מספרת ענבל. "הכרנו בפנימייה והתפתחה חברות שנמשכת עד היום. דבי הגיעה יחד עם אחיה שמעון, שהיה בכיתה ט'. בשנה הראשונה היא היתה בחדר עם אדווה, ואז בי"א וי"ב היא ישנה מיטה לידי. דבי היתה גיבורה אמיתית באופי שלה, אדם סופר חזק, לא פחדה מכלום. רק כשמכירים אותה לעומק מגלים 100% לב ורגישות לאנשים ולבעלי חיים.
"בשנות ה-20 שלי שכרתי דירה והיא עברה ללונדון ודיברנו על כמה זה קשה להחזיק כלכלית דירה. מלונדון היא העבירה כסף למשפחה שלה. היא שלחה ידיד שיקנה לי דברים הביתה. זה הלב הענק והמיוחד שהיה לה. היה בינינו חיבור של אחיות, וכמו בקטע מיסטי היא כאילו הרגישה אותי. היתה שולחת לי הודעות בימים הכי קיצוניים שלי לטוב או לרע. ערב לפני ה-7 באוקטובר מצאתי את עצמי מדברת על דבי עם בעלי חצי שעה, בלי סיבה".

4 צפייה בגלריה
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
(צילום: מהפייסבוק של פרחי ברזל)

אדווה מוסיפה: "אם הייתי נשברת, מיד הגעתי לדבי. היא היתה האדם החזק הזה שמכיל אותך ונותן לך כוח. יודעת איך להחזיר אותך למציאות, להרים מאפס למאה עם הגישה הנכונה. זו חברות שנמשכה כל החיים. אם לא היה לי ראש לקום בבוקר, היא לא היתה מוותרת לי, היא לא נתנה לך ליפול אף פעם, אבל בלי לעשות עניין מעצמה".
הן מספרות כי חברתן התגייסה למשטרה מתוך שליחות: "בתחילה היא היתה במוקד במשטרה והיא נלחמה לצאת לסיור בכל דרך. גם כשהיא נהרגה זה תוך כדי נתינה. באזכרה שלה שמענו שוטרות מספרות שהיא לא הסכימה להתפנות כל עוד יש שם אזרחים, גם על חשבון חייה. היא ידעה שלא תצא מזה ולא הסכימה להתפנות. אנחנו מתגעגעות לאהבה הזו בלי תנאים, לעצם היותה".

4 צפייה בגלריה
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
דבורה (דבי) אברהם ז"ל
(צילום: מהפייסבוק של פרחי ברזל)

דבי ז"ל, שירתה כשוטרת סיור באופקים, התנדבה למג"ב, התנדבה ב"בית התבשיל" באופקים ומסירותה באה לידי ביטוי גם באיסוף שמיכות וציוד עבור בעלי חיים מדי חורף.
בכדי להנציחה מתכוונים בפנימייה להכשיר אוטובוס של "אגד" שנתרם למען הנצחתה ולהופכו לבית מגורים בעבור בוגרי הפנימיה שזקוקים לסיוע בזמן שבין סיום הלימודים לצבא או לפרק הבא בחייהם. בפנימייה מקווים לגייס 120 אלף שקל לטובת הקמת הפרויקט.

4 צפייה בגלריה
האוטובוס שישופץ לטובת הפרויקט
האוטובוס שישופץ לטובת הפרויקט
האוטובוס שישופץ לטובת "בית הבוגר ע"ש דבי אברהם"
(צילום: באדיבות פנימיית אורט נתניה)

"רבים מהבוגרים הם מתוכנית נעל"ה, חסרי עורף משפחתי, הזקוקים לתמיכה בשלב המעבר בין סיום הלימודים לצבא, לאקדמיה או לתעסוקה", הסבירו בפנימייה. "בית הבוגר החדש שיוקם ישמש עד ארבעה בוגרים בכל פעם בתקופה רגישה זו בחייהם. תוך שהם נמצאים בקמפוס הפנימיה ובנגישות גבוהה לצוות ולתמיכה הכה נחוצה, חופשיים מדאגות כלכליות של שכר דירה לתקופה זו".
התרומות שייאספו באמצעות קמפיין גיוס ההמונים ישמשו להסבת האוטובוס לחדרי מגורים שבהם מטבח, מקלחת, שירותים, חצר מטופחת ופרגולה.