אדיר מסיקה (23) וחברו הטוב עילי נחמן יצאו להגן על הבנות שהסתתרו עמם במיגונית ונרצחו בדם קר על ידי מחבלים. זה קרה לפני חודש, בשבת השחורה, בעת שאדיר, עילי ויולי, חברתו של אדיר, בילו בפסטיבל המוזיקה ליד קיבוץ רעים.
6 צפייה בגלריה
אדיר מסיקה ז"ל
אדיר מסיקה ז"ל
אדיר מסיקה ז"ל. "אהב את החיים ואת הים''
(צילום: באדיבות המשפחה)
למרות האסון שפקד את המשפחה, האב אלון, האם שירי ואחיו הצעירים של אדיר, לירן (20), אורי (18) וליבי (14) החליטו שהם ממשיכים לחיות. "אנחנו כואבים, בוכים ומתגעגעים אל אדיר בכל רגע, אבל החלטנו כמשפחה להמשיך ולשמוח ובעיקר להנציח את העשייה של הילד שאהב את החיים ואת הים, תמיד חייך ועזר לכולם'', מספר אלון (53) מאבן יהודה, מעצב תכשיטי זהב, יהלומים ואבני חן. אדיר הלך בעקבות אביו ועסק גם הוא בעיצוב תכשיטים. לפני מותו הוא עיצב ליין של תכשיטים תחת השם "Flow Fine Jewelry by Mesika".


המשפחה החליטה להנציח את זכרו של אדיר באמצעות טבעות אירוסין לחיילים והמשכת ליין התכשיטים שעיצב אדיר ובכך להגשים את חלום חייו. בשבוע שעבר פרסם אלון פוסט בפייסבוק ובו הזמין חיילים ומילואימניקים שרוצים להציע נישואין, ליצור עמו קשר ולקבל טבעת יקרה משובצת יהלום במתנה.
"עשיתי את זה כי הבנתי שהחיים חזקים מהכל ואדיר שלנו כבר לא יחזור ולא יקים בית'', אומר אלון בכאב ומספר כי לאחר מותו של אדיר הוא צפה בסרטונים שבנו צילם ומשם הגיע הרעיון לתרום טבעות. "אדיר שירת בסיירת יהל"ם של חיל ההנדסה ולאחר שראיתי עם הבן שלי אור, שהתחיל לעבוד איתי, סרטון של חבר צוות שלו רוקד בחתונה בג'וליס בבסיס, החלטנו שאנחנו תורמים טבעות לחיילים שמתחתנים בתקופה הזו. אנחנו תורמים לכל חייל, מילואימניק או סדיר, טבעת יהלום מכובדת''.

6 צפייה בגלריה
משפחת מסיקה
משפחת מסיקה
משפחת מסיקה. "החלטנו להמשיך ולשמוח"
(צילום: באדיבות המשפחה)
זמן קצר אחרי שאלון העלה פוסט בקבוצה של הבורסה ליהלומים שבו הסביר כי החייל הראשון שיפנה אליו ויציע נישואין יקבל טבעת במתנה כבר התחיל שטף הטלפונים. "שש דקות אחרי שפרסמתי את הפוסט התקשרה חברה טובה של חייל בשם דור וסיפרה לי שהוא ס"פ בנח"ל ויש לו אפטר של 20 שעות מהבסיס בהן הוא מתכנן להפתיע את חברתו שיר ולהציע לה נישואין בשקיעה. היא הוסיפה שהוא כבר שלח את אמא שלו לקנות טבעת", מספר אלון. "אמרתי לה שתעצור הכל ושהחייל ייצור עמי קשר. משם הכל התגלגל ממש מהר כי הוא תכנן בשעה 17:30 להיות איתה בשקיעה ולהציע לה והשעה היתה כבר 13:30. באותו הזמן הגיעה גם שיחה מחבר בשם אבי שרצה להצטרף למצווה.
"בסוף החייל זכה לא רק בטבעת אלא גם בהפקה מושקעת בארסוף, ואפילו הרימו רחפן. ממש עשו לו הפקה מטורפת והוא גם שלח לי תמונות. זה ריגש אותי מאוד, לא הייתי שם בגלל שקשה לי וגם כי זה אירוע אינטימי שלהם, אבל זה היה הרגע בו הבנתי שיש לנו כמשפחה פרויקט ביד 'היהלום של אדיר' והחלטנו שאנחנו ממשיכים לתת טבעות לחיילים שיציעו נישואין".

6 צפייה בגלריה
דור זימל ושיר שגיב עם הטבעת שתרם אלון מסיקה
דור זימל ושיר שגיב עם הטבעת שתרם אלון מסיקה
דור זימל ושיר שגיב עם הטבעת שתרם אלון מסיקה
(צילום: פרטי)

דמעות בעיניים


אלון מספר שאחרי ההצעה הגיע הזוג המאושר אליו הביתה, יחד עם ההורים והרימו לחיים. "הם באו להגיד תודה, להרים לחיים לחיי אדיר. זה היה מרגש ומהמם כל הזמן הזה הייתי עם דמעות בעיניים, התחבקנו, כולנו בכינו והרמנו כוס ערק", הוא מספר. "עשיתי את זה כי הבנתי שאדיר ויולי החברה שלו שהוא הציל את חייה כבר לא יקימו בית בישראל, אבל החלטתי לעזור לחיילים לעשות את זה, ככה הנשמה של אדיר תמשיך להיות חלק מהחיים שלנו. זה היה גם הרגע שהחלטנו שאנחנו ממשיכים לעשות עוד משהו שינציח את הילד שלנו.

קראו גם:

"אדיר אהב את החיים, גלש ותמיד היה בעשייה, הוא אפילו הספיק להתחיל ללמוד לפסיכומטרי, לעבוד כברמן וגם לעשות טיול אחרי צבא לפרו. שם הוא התאהב בצורפות ואפילו עשה סדנה, ממש נפתחה לו התשוקה לעצב תכשיטים. כשהוא חזר לישראל, הוא התחיל לעצב ליין תכשיטים בהשראת הים, כי הוא הכי אהב לגלוש והיה גם מדריך גלישה בחוף פולג בנתניה. הוא ממש בנה לעצמו הכל לבד. את הקו של העיצוב, את האתר, הכל. זו היתה תקופה מדהימה כי זה היה הזמן שהכי בילינו ביחד, כמעט כל יום הוא שאל שאלות וביקש הכוונה אבל את הכל הוא עשה בעצמו. הוא בנה קו תכשיטים מהעיצוב ועד האתר שהוא השיק שבועיים לפני מותו, ממש השאיר לנו ירושה לתפעל. אחרי שהוא נרצח החלטנו שאנחנו ממשיכים בכל הכוח את הירושה של אדיר והוא הביג בוס שלנו מלמעלה, הוא שומר עלינו גם עכשיו. אנחנו ביחד כל הזמן בגלל זה, כל המשפחה התגייסה לזה כולל אחיו אור שלקח פיקוד".



הכוח להמשיך


אלון מספר כי הם לא מפסיקים לקבל הזמנות וכל המשפחה נרתמה לעשייה. "אור לקח על עצמו את העסק של אדיר ואנחנו עוזרים בכל מה שצריך, כולל שיוף ושזירה של אבנים ופנינים. זה חלק ממה שנותן לנו את הכוח להמשיך. כי למרות שיש בי המון כעס על המוות שלו, אני יודע שהוא כל הזמן פה איתנו, סוג של בוס לא נוכח".
אתה יודע מה קרה שם?
"אדיר נסע למסיבה ברעים עם עילי נחמן, הם היו חברים מאוד טובים ושניהם נרצחו במסיבה ביחד. הם הסתתרו במיגונית עם יולי בת הזוג של אדיר ועם עוד שתי בנות. כשהם הבינו שיש שם מחבלים, הם החליטו להתעמת איתם, וברגע שהמחבל הכניס רגל למיגונית שניהם יצאו החוצה להילחם בו ללא נשק וככה הם מצאו שם את מותם. במעשה הזה שלהם הם הגנו על הבנות שבסוף ניצלו על ידי כוח של 202 שחילץ אותן אחרי שש שעות וחצי. השיחה האחרונה שלי איתו היתה ביום שבת הארור, אז הוא גם שלח לנו בקבוצה המשפחתית הודעה שהיא בעצם ההודעה האחרונה שקיבלנו ממנו, הוא כתב, 'אוהב אתכם מאוד'. יולי שחולצה מהמסיבה היתה איתנו כל הזמן בהודעות בזמן שזה קרה. ובערב גיליתי שהוא נרצח. לא רציתי להאמין שזה קרה. ביום שלישי הגיעו אלינו הביתה ובישרו לנו את הבשורה הנוראית.

6 צפייה בגלריה
אדיר ז"ל ויולי חברתו. הוא הציל את חייה
אדיר ז"ל ויולי חברתו. הוא הציל את חייה
אדיר ז"ל ויולי חברתו. הוא הציל את חייה
(צילום: פרטי)

"אדיר נקבר בבית העלמין באבן יהודה בהלוויה מרגשת, באותו היום בו נקברו גם חברי הילדות שלו עילי ומתן אקשטיין, שלושה חברים מאבן יהודה, שהלכו למסיבה, לא חזרו ונקברו ביחד". מספר אלון בקול חנוק ומוסיף כי זה היה הרגע בו הוא צעק בכל כוחו שהם ממשיכים, כשהוא מוקף באלפים שמלווים את הבנים בדרכם האחרונה.

6 צפייה בגלריה
אדיר מסיקה ועילי נחמן. הצילו את הבנות ונרצחו
אדיר מסיקה ועילי נחמן. הצילו את הבנות ונרצחו
אדיר מסיקה ועילי נחמן. הצילו את הבנות ונרצחו
(צילום: פרטי)

6 צפייה בגלריה
אדיר מסיקה ומתן אקשטיין
אדיר מסיקה ומתן אקשטיין
אדיר מסיקה ומתן אקשטיין
(צילום: פרטי)

"הגיעו אלפים ללוות את חברי הילדות שהלכו לרקוד ביחד ולא חזרו'', הוא מספר. "מאז שאדיר נרצח יש לי לא מעט רגעים של משבר וגם רגעים של בכי משירים ברדיו או פתאום בלי סיבה מדברים קטנים, אפילו בזמן נסיעה ברכבת. אבל אנחנו בחרנו להמשיך, לחגוג את החיים של אדיר שלנו, כמו מפגשים אחר הצהריים אצלנו בבית בשעה שש של דרינקים, שזה אומר שכל מי שרוצה מגיע ושותה איתנו ומרים לחיים. אנחנו ממשיכים כי אדיר השאיר לנו מתנה מטורפת. בזכות אדיר לא רק שיש עוד משפחות חדשות שקמות אלא יש גם עשייה שלנו כמשפחה.
"תרמנו עד כה שש טבעות, כולל שתי טבעות שהועברו לשני חיילים מהדרום שהציעו נישואין לחברות שלהם. מדובר בטבעות יקרות שעלותן אלפי שקלים וזו הנתינה שלנו, הדרך להמשיך את אדיר, ויש גם את העסק של אדיר שזה הדרך שלנו כמשפחה להמשיך לחיות ולשמור על האש של אדיר, לשמוח ולתת וליצור. ככה הוא איתנו, הנשמה שלו איתנו. הוא הבוס שלנו מלמעלה ואנחנו מתגעגעים אליו מאוד".