מיצג למען החזרת החטופים, שבו מוצגות תמונות ופרטי החטופים לצד דובונים ודגלי ישראל, עורר ויכוח בקדימה-צורן. למוקד המועצה החלו לזרום תלונות מצד הורים בבקשה להסיר את המיצג בטענה כי מיקומו, סמוך לבית ספר, עלול לפגוע ברגשות הילדים.
2 צפייה בגלריה
המיצג בקדימה-צורן למען שחרור החטופים
המיצג בקדימה-צורן למען שחרור החטופים
המיצג בקדימה-צורן למען שחרור החטופים
(צילום: פרטי)
מי שעומדת מאחורי המיצג היא עו"ד דנית ברביבאי, המתמודדת על ראשות המועצה. "ראיתי לנכון להרים את הכפפה ולהגביר את המודעות לנושא השבויים והנעדרים כאן אצלנו בקדימה-צורן, לאחר שהייתי יחד עם שותפי דור שטיינברג במטה המשפחות החטופות בתל אביב", היא מסבירה. "חזרנו עם לב שבור לנוכח המצב ורצינו לזעוק את זעקתם. פנינו למספר תושבים ויחד הרמנו מיצג מרגש וחשוב, סמוך לכיכר רבין ברמת אמיר, ליד בית ספר יובלים בצורן. לצד המון תגובות מרגשות ותומכות, אנו מבינים כי ישנם הורים שמיקום המיצג פחות נוח להם''.

קראו גם:

"לא כל הילדים מודעים לכל הפרטים. זה ממש לא מתאים", הגיב אחד ההורים. הורה נוסף טען כי "יש ילדים קטנים שהולכים הביתה מבית הספר בדרך הזו, עולות בגלל זה שאלות קשות, מה יעזור שילד בן 5 יפחד לישון בלילה? איך זה יקדם את החזרת הילדים מעזה?''.
אמא נוספת טענה כי היא לא אמורה להעביר את המציאות המזעזעת הזו לבנה הקטן והיא מעדיפה שהוא יישאר במקום חמים ונעים. לדבריה, "הבעת תמיכה ניתן ואפשר לעשות בדרכים אחרות. לא צריך לדחוף את זה לילדים שלנו בפרצוף''.

2 צפייה בגלריה
עו"ד דנית ברביבאי
עו"ד דנית ברביבאי
עו"ד דנית ברביבאי
(צילום: מהאינסטגרם)

מהמועצה המקומית קדימה צורן נמסר: "הבוקר הוקם מיצג פרטי למען החטופים ללא תיאום עם המועצה ובמרחב הציבורי בסמוך לבית ספר יסודי אשר עוברים בו ילדים וטף. המועצה בשיתוף המתנ"ס פעלו למען החטופים והנעדרים (יוזמת 'מחכים לכם') וכן אתמול הצטרפנו ליוזמת נשיא המדינה 'האור ינצח' במספר מוקדים ביישוב. בטרם הקמת מיצג למען נושא כל כך חשוב וערכי, מוטב לפנות למוקד המועצה ואנחנו נאשר את המיקום הציבורי ואף נסייע במה שדרוש. פנינו למארגני המיצג בכוונה טובה להעתקה של המיצג למקום ציבורי אחר אשר ישקף את המיצג בצורה טובה יותר ואף נסייע במה שנוכל. אין לנו כוונה לפנות עצמאית את המיצג. נציין כי במוקד היישובי התקבלו פניות רבות מהורים בבקשה להעתקה של השלט למקום חלופי".
עו"ד ברביבאי מסרה: "המיצג מביע סולידריות ותמיכה במשפחות החטופים והחטופות אך מאחר והמיקום מהווה לחלק מהתושבים אי נוחות נדאג להעביר את המיצג למקום מרכזי אליו כל תושבי הישוב יוכלו להגיע ולהדליק נר. בימים אלו חשובה האחדות של כולנו ותודה לכל מי שלקחו חלק ושתמכו בהקמת המיצג וסייע להקים אותו בין לילה".