החייל יאן למפיט בן ה-20 קיבל במהלך המלחמה חבילה מרגשת שאליה צורף ציור של חייזרים ורובוטים שמחליפים את חיילי צה"ל. הוא הסתקרן מי עומד מאחורי הציור והחליט לנסות לאתר את הילד שצייר אותו.
3 צפייה בגלריה
יאן למפיט עם הציור המרגש
יאן למפיט עם הציור המרגש
יאן למפיט עם הציור המרגש
(צילום: פרטי)
"על הציור לא היו פרטים מזהים כמו בשאר הציורים שהחיילים קיבלו, לא שם ולא טלפון ולכן לא יכולתי ליצור קשר עם הילד שצייר לי את הציור ולהגיד לו תודה", מסביר למפיט. "פרסמתי פוסט בפייסבוק וביקשתי ממי שמכיר את הילד ליצור עמי קשר. מכאן זה התגלגל מהר להמון שיתופים עד שהגעתי לשירה, אמא של דן שצייר את הציור. שירה סיפרה לי שדן ממש שמח שמצאתי אותו ושהגשמתי לו חלום בזה שהציור הפך לוויראלי".
הציור אכן הפך לכל כך ויראלי שאפילו אחרי שדן אותר, השיתופים ממשיכים ודן אפילו הגיע לתוכנית טלוויזיה לספר על הציור. "האמת שהיתה לי תחושה שהציור יהפוך לוויראלי ושיעזרו לי למצוא את הילד, כי הציור ומה שכתוב בו גאוניים ואי אפשר להתעלם מהם, אבל לא חשבתי שההתגייסות לעזור תהיה כל כך גדולה", מספר יאן, שגדל בחדרה עם אמו ואחותו.

קראו גם:

"בתור ילד לא יצא לי לשלוח ציורים לחיילים", מוסיף יאן. "זה ממש ריגש אותי, במיוחד התמימות שיש בציור ובמה שהוא כתב שם. כמו כולם, היה לי קשה לחייך בתקופה הקשה הזו והציור של דן העלה לי חיוך אחרי כמה ימים של עבודה קשה ומראות קשים. הרגשתי שאני חייב למצוא אותו ולהודות לו על הציור".

3 צפייה בגלריה
הציור ששלח דן טוטפלד ליאן למפיט
הציור ששלח דן טוטפלד ליאן למפיט
הציור ששלח דן טוטפלד ליאן למפיט
(צילום: פרטי)

יאן מספר כי הוא שומר על הציור המפורסם וכשיגיע הביתה הוא מתכנן למסגר אותו ולתלות אותו בחדרו.
"בתחילת המלחמה אמרתי לעצמי שאני רוצה לעשות קעקוע לזכר התקופה והרעיון הכללי היה לקחת אלמנטים מציורים שילדים שלחו לנו ולקעקע. אני מתכנן לקעקע את החייזר הימני שבציור".
למרות הבאזז הגדול שנוצר יאן ודן עדיין לא נפגשו. "אני לוחם אז עוד לא יצאתי הביתה, אבל דיברתי בטלפון עם דן ועם אמא שלו", אומר יאן.

הציור יהפוך לקעקוע


מי שעומד מאחורי הציור המקורי הוא דן טוטפלד בן ה-10.5 מאבן יהודה, תלמיד כיתה ה' בבית הספר הראשונים. "חשבתי לצייר ציור מקורי ואחר ממה שכולם ציירו. החלטתי לצייר רובוטים וחייזרים כי זה מה שאני מצייר לרוב, וגם בגלל שרציתי לצייר ציור שהוא יותר אני", הוא מסביר. "רציתי להגיד להם שישמרו על עצמם, אבל בדרך מגניבה ומשמחת, אבל שכחתי לצרף טלפון ושם, אז החייל שקיבל את הציור שלי חיפש אותי בפייסבוק ובעקבותיו כולם חיפשו אותי".

3 צפייה בגלריה
דן טוטפלד
דן טוטפלד
דן טוטפלד
(צילום: פרטי)

"הוא מצא אותי ודיברנו. הוא ממש היה נחמד ואמר לי שהציור שלי טוב ושזה מאוד מחזק אותם שילדים שולחים להם ציורים, והוא אפילו רוצה לעשות קעקוע אחרי המלחמה של אחד מהרובוטים שציירתי, כי זו הבטחה שהוא נתן לעצמו אחרי שהוא יסיים את המלחמה בריא ושלם. הוא גם ביקש את הרשות שלי להשתמש בציור שלי".
תמשיך לצייר?
"בטח. קיבלתי מוטיבציה לצייר עוד ציורים של חייזרים ולשלוח לחיילים. בהתחלה ציירתי שני ציורים, אחד רגיל של חייל והשני מקורי שלי. קיבלתי על שניהם מחמאות. זה ממש כיף ומרגש שחיילים מתקשרים אלינו להגיד תודה. זה ריגש אותי גם כשבאתי לבית הספר וכולם ידעו שהייתי בטלוויזיה. הרגשתי מוזר כי אף פעם לא היתה לי הרגשה כזו של הרבה תשומת לב רק אליי. התגובות היו כל כך טובות".
שירה, אמו של דן מוסיפה לדבריו: "עדיין לא הספקתי לעכל, זה מדהים לגלות את כוחה של הרשת ממקור ראשון. אנחנו נפעמים מכמות האהבה והתגובות של הרשת. הבן שלנו מקבל רק תגובות טובות ומחבקות וזה מחמם את הלב של כולנו בתקופה כזו לא קלה. זה ממש נגע ללב של הרבה אנשים שככה החייל מחפש ליצור קשר עם הילד שלנו''.