חדשות טובות לקוראים האדוקים: רשת הספרים "סיפור חוזר", שמוכרת ספרי יד שנייה ומכשירה ומשקמת אנשים עם מוגבלויות בסניפיה לקראת חזרתם לשוק העבודה, פתחה לאחרונה סניף ברחוב הרצל בנתניה. הרשת, השייכת לקבוצת "שכולו טוב", נחשבת לרשת חנויות חברתית הפועלת לצד משרד הבריאות, ומהווה סביבה מוגנת ותומכת לעובדיה, כחלק מסל שיקום בבריאות הנפש.
2 צפייה בגלריה
חנות סיפור חוזר בנתניה
חנות סיפור חוזר בנתניה
חנות סיפור חוזר בנתניה
(צילום: סיפור חוזר)
"אנחנו חנות חברתית בכמה אופנים", מספרת המנהלת שרית טובי, "אנחנו עוסקים בספרי יד שנייה, כל הספרים שלנו הם ספרים נהדרים, שנראים חדשים לגמרי, ונתרמים לנו על ידי הקהילה מסביבנו. כמובן יש כאן ערך סביבתי מאוד גדול כי אלה ספרי יד שנייה, והקשר עם הקהילה מתחזק וממשיך והופך למעגלי. מלבד זאת, אנחנו חנות שמעסיקה אנשים שיש להם סל שיקום בבריאות הנפש. בדרך חזרה שלהם למעגל העבודה, הם עוצרים אצלנו, ומלווים על ידנו. כל אחד באופן המתאים לו, עד שהוא יוכל לחזור לשוק החופשי.
קראו גם:
"לכל אחד יש סיפור אישי משלו, הסיפורים הם מאוד מגוונים. הם אלה שמתפעלים את החנות. נכנסים המון אנשים, אנחנו ממש רואים איך בתקופת הקורונה ספר הוא כמו אוויר לנשימה. איך שפתחנו, אנשים התלהבו מאוד. יש לנו כרגע מבצע של חודש יומולדת של הרשת - כל הספרים בעשרה שקלים. ואנחנו ממש מרגישים את ההתלהבות של הלקוחות, שאפילו משבחים אותנו שפתחנו חנות ספרים באמצע הקורונה".
2 צפייה בגלריה
שרית טובי
שרית טובי
שרית טובי
(צילום: סיפור חוזר)
יש אתגר בלנהל חנות עם עובדים בעלי מוגבלויות?
"אני לא יודעת אם הייתי קוראת לזה אתגר, מדובר פשוט בהתמקדויות אחרות. זו עבודה כיפית ומרגשת, ובניגוד לחנויות מסחריות, הסל השיקומי אצלנו הוא מאוד חשוב, אז הרבה פעמים תראה לדוגמא שיש מישהו בקופה שזה אולי קצת פחות ברור שהוא יהיה בקופה, ואולי לוקח לו קצת יותר זמן לבצע מכירה, אבל אנשים מבינים, ויש משהו מאוד יפה בהבנה של הלקוחות שלומדים איך לקבל סוגים אחרים של אנשים. זה גם נותן לחבר'ה בחנות להתנסות בעולם התעסוקה שבחוץ, עם לקוחות אמיתיים ובקשות אמיתיות. הם תמיד נתמכים על ידינו, אם הם מרגישים רגרסיה אחרי שהם עוזבים או שהם צריכים לחזור אלינו, אנחנו תמיד נקבל אותם בחזרה".
החנות ממוקמת ברחוב הרצל 9, נתניה. כדי לתרום ספרים לחנות הנתנייתית יש להתקשר לטלפון הארצי של הרשת, 03-5341-400 ללחוץ 1, ואז 2 ואז 2.
לכל העדכונים – חדשות נתניה