"היי,
אני מתגעגעת,
את אולי שומעת,
אני מזמן עייפתי,
וכל כוחי אזל לי,
היי,
אני כבר לא יודעת,
המציאות פוסעת,
וזה משחק אצלי בלב,
כבר התרגלתי לכאב שאת לא איתי"
(מתוך השיר "מציאות פוסעת")
אלמוג כהן כבר שמע את השורות הללו אינספור פעמים, ובכל פעם מחדש זה גורם לו להזיל דמעה. השיר שכתבה ומבצעת הזמרת הצעירה נועה פרג' (22) נכתב על מרלן כהן, אמא של אלמוג, שהלכה לעולמה בפברואר בשנה שעברה. פרג' מכירה היטב את משפחת כהן, והשיר שראה אור בשבוע שעבר יושב לה בראש מאז אותו ערב נורא, שבו התבשרו שמרלן כהן לקתה בדום לב ונפטרה במפתיע.
2 צפייה בגלריה
פרג' השבוע. "קורע לי את הלב לשמוע את אלמוג"
פרג' השבוע. "קורע לי את הלב לשמוע את אלמוג"
פרג' השבוע. "קורע לי את הלב לשמוע את אלמוג"
(צילום: אסף פרידמן)

דומות כמו תאומות

שתי המשפחות הולכות יד ביד כבר שנים ארוכות. זה מתחיל בסבתות, שהכירו לפני שנים בבאר שבע. אליס, אמא של מרלן וסבתא של אלמוג, ונינט, סבתא של נועה. הילדים התחברו אף הם, והמשפחות הפכו להיות קרובות מאוד. מרלן ואורלי, הבת של נינט, היו חברות טובות מלידה, ואף היו מי שמצאו דמיון ביניהן. לימים גדלו הילדות, והקשר בין המשפחות המשיך להיות הדוק. אלמוג היה בקשר טוב עם אחיה של נועה, והמשפחות בילו יחד לא פעם.
נועה: "האימהות שלנו היו הרבה מעבר לחברות. היינו כמו משפחה, ועדיין שומרים כמובן על קשר הדוק. עכשיו לאמא שלי ממש קשה אפילו להגיע לנתניה. הרגליים שלה ממש משתתקות כשהיא צריכה להגיע לעיר שמרלן התגוררה בה. הקשר היה קרוב מאוד. שבתות, ארוחות, עזרה האחת לשנייה. הן היו מחוברות בנפש".
כהן: "זאת הייתה שנה קשה. הכדורגל היה שם, אבל הקושי שלי היה בפן האישי. יש דברים לא פחות חשובים מעוד ניצחון או הפסד על המגרש. מה זה חוסר הצלחה מקצועית לעומת לאבד הורה? אחרי הכל, אני מאושר שחזרתי לנתניה. כל החזרה לכאן הייתה סוג של משאלה שאמא שלי רצתה שתתתגשם"
אלמוג: "מאז שהיינו ילדים המשפחות היו קרובות. נפגשנו המון. חגים, ארוחות, הכל. הסבתות תמיד סיפרו שהאימהות שלנו היו ממש דומות כשהיו קטנות, עד כדי כך שאנשים חשבו שמדובר בתאומות. הן היו דומות בקטע מפחיד, ממש גדלו ביחד. הן היו חברות מהסוג שאין היום. חברות כאחיות לכל דבר. אורלי הגיעה לבקר אותי בגרמניה עם מוטי בעלה אולי ארבע או חמש פעמים, שתבין כמה המשפחות היו קרובות".
נועה: "גם אצלנו מסתכלים כך על משפחת כהן. הרבה מעבר לחברות, זאת משפחה קרובה ואהובה".
אלמוג: "נועה קטנה ממני ויש לה אחים, והייתי בקשר קרוב עם אחיה אושר, שהוא בן גילי. בילינו המון ביחד. אני מכיר את נועה ממש מאז שהיא תינוקת".
2 צפייה בגלריה
אלמוג ואמו, מרלן ז"ל
אלמוג ואמו, מרלן ז"ל
אלמוג ואמו, מרלן ז"ל
(צילום פרטי)
נועה גדלה וראתה איך אלמוג בונה לעצמו קריירה של שחקן כדורגל מצליח, והוא הפך לסוג של השראה עבורה. היא ראתה גם את התמיכה המדהימה של מרלן ושל כל משפחת כהן בקריירה של אלמוג, וברגע שהתחילה להתפתח בעולם השירה, קיבלה הבטחה לתמיכה מהבית.
נועה: "אמא שלי הבטיחה שהיא בחיים לא תעצור אותי. זה משהו שהיא ראתה אצל מרלן, איך היא ממש הקריבה את החיים לטובת אלמוג, כדי שהוא יוכל להתפתח כשחקן כדורגל. הם עזבו את באר שבע לנתניה בשבילו, וכשהוא עבר לחו"ל הם ממש עשו שמיניות באוויר עבורו. אמא שלי ראתה את ההשקעה הזאת, וכשראתה שאני מתקדמת בתחום, היא אמרה שהיא תעשה הכל כדי לדחוף וגם להיות שם בשבילי".
קראו גם:
נועה שרה למעשה מהיום שהיא זוכרת את עצמה. כשהיתה בת 14 ביצעה את שיר הסלואו בחתונה של אלמוג ואשתו גל. בגיל 18 החלה לכתוב ולהלחין בעצמה. פעמיים ניסתה את מזלה ב"כוכב הבא". היא כבר הוציאה אלבום אחד, ובימים אלה עובדת על השני שלה ומחכה לרגע שבו תפרוץ. ממש כמו שקרה לאלמוג.

לילה ארוך וקשה

היום הטראגי שבו התבשרו על מותה של מרלן חקוק היטב בזכרונם של השניים. את היום הזה בפברואר 2019 הם לא ישכחו לעולם.
"בהתחלה התקשרו לאמא שלי ואמרו לה שמרלן התעלפה", מספרת נועה. "אחות של אלמוג דיברה איתה ואמרה שהיא לא כל כך יכולה לדבר, ולאמא שלי זה נשמע מוזר. מהר מאוד היא הבינה שזה הרבה מעבר, ושהמצב ממש לא טוב. הדברים התגלגלו ובסוף הגיעה הבשורה הרעה. אמא שלי פשוט התמוטטה בבית כשהיא שמעה את הנורא מכל. בנות דודות של אלמוג הגיעו לקחת את אמא שלי לנתניה. הגענו לשם באותו הלילה, וזה היה קשה מאוד. באותו לילה כבר התחילו להתחבר לי מילים שבסופו של דבר התחברו לשיר שכתבתי על מרלן".
נועה ממשיכה: "הלילה הארוך והקשה הזה היה בלתי נשכח. היו מראות קשים. אני בסך הכל צעירה, והיה לי קשה מאוד להתמודד עם זה. מאוד אהבנו את מרלן. היא עשתה עבור ההורים שלי המון דברים, עזרה לנו ברמות מדהימות. עבור אמא שלי היא הייתה עולם ומלואו. אשמור לה חסד לכל החיים. חשבתי איך אני יכולה לעשות משהו עבורה, ולא ידעתי באיזו דרך. ואז עלה לי הרעיון לחבר שיר. אחות של אלמוג הגיעה אלינו לעשות שבת, ובאותה שבת זאת היתה הפעם הראשונה ששמעתי אותה מדברת על המוות ועל ההתמודדות. ישבנו בסלון והיא פתחה בפנינו את התחושות. לקחתי את משפטים משם וזה התחבר לי לשיר".
אלמוג: "בכל פעם שמדברים על זה אני ממש מחזיק את עצמי כדי לא לבכות. מאוד קשה לי. מרגש אותי לשמוע את הדברים האלה מנועה, וכל הזמן השיר הזה ובכלל דברים סביב אמא שלי מרגשים אותי מאוד. לא קל לי להתמודד עם זה. אני מחזיק את עצמי הרבה, ואני לא אדם שבוכה בקלות. נועה עם השיר החזירה אותי לאחור. המילים כל כך מרגשות שזה שובר אותי ממש. אני כל כך שמח ומודה לה שהיא הוציאה מהכישרון הגדול שלה את השיר הנפלא הזה. אחותי בקשר טוב עם אורלי, והיא אמרה לי 'שמע, נועה הולכת להוציא שיר על אמא'. היא השביעה אותי לא להשמיע לאף אחד. הקשבתי לראשונה לשיר והתפרקתי לגמרי. הקשבתי ובכיתי. זה הרגיש ממש שלי. נועה שרה את השיר ואני מרגיש שזה אני, אנחנו. כל המשפחה נרגשת ומודה לה על המחווה הנפלאה שלה".
"זה קורע לי את הלב לשמוע את אלמוג", אומרת נועה. "עשיתי שיר שרציתי מאוד שינציח את מרלן, וקשה לי לשמוע שאלמוג והמשפחה שלו מתרגשים כל כך. זה אבסורד כי אני רוצה שהשיר יהיה טוב, אבל ההצלחה שלו גורמת להתרגשות גדולה וזה דבר לא קל בכלל. בצילומים היה ממש קשה כי בכיתי בלי הפסקה. יום לפני הצילומים הצלם התקשר וביקש לשנות לוקיישן לחוף בנתניה, וזה בלי לדעת בכלל על כך שהמשפחה של מרלן היא מהעיר. הרגשנו אותה בכל רגע בהקלטות ובצילומים".

סגרנו דיל

נועה, מה דעתך על ההחלטה של אלמוג לחזור לארץ בעקבות מותה של אמו? הוא קטע לעצמו את הקריירה בגרמניה.
נועה: "זאת הייתה החלטה חכמה ומדויקת, כי המשפחה ממש הייתה זקוקה לו כאן בארץ. זה לא פשוט לעזוב קריירה מצליחה בחו"ל, אבל האמוציות והרגשות הוליכו אותו חזרה לארץ. אני זוכרת שדיברנו על זה בבית ואחי אושר, שמכיר את אלמוג מצוין, אמר שלדעתו אלמוג יחזור וירצה להיות עם המשפחה".
אלמוג, אתה מצטער על ההחלטה לחזור לארץ?
"ממש לא. ברגע שזה קרה, ידעתי שאני רוצה לחזור לארץ, להיות יחד עם אבא שלי ולחזק את המשפחה. מה שהיה הכי חשוב לי זה העניין המשפחתי. כל שאר הדברים לא ממש עניינו אותי באותו זמן. מקצועית, האם אני מצטער? וואלה, לא יודע. עשיתי קריירה יפה בחו"ל, הספקתי לא מעט".
אני בטוח שהיה קשה מאוד לשחק בשנת האבל על אמך.
"זה היה ממש לא קל לשחק ולנסות ליהנות מכדורגל כשיש לך כזה בור בלב. אני אדם חיובי והשתדלתי לקבל את הדברים, כי הכל לטובה. המשפחה מאוד חזקה ביחד, והרווחנו גם הרבה דברים מהשנה הזאת".
גם מקצועית הייתה לך עונה רעה.
"כל אחד לוקח את הכדורגל למקומות אחרים. יש כאלה שלוקחים קשה יותר, ויש כאלה שלוקחים בפרופורציות. עברתי הרבה בכדורגל, דברים טובים יותר ופחות. זאת הייתה שנה קשה. הכדורגל היה שם, אבל הקושי שלי היה בפן האישי. הרווחתי גם דברים אחרים בשנה הזאת - התמודדות עם משבר, לראות שהחיים ממשיכים, אלה דברים לא פחות חשובים מעוד ניצחון או הפסד על המגרש. מה זה חוסר הצלחה מקצועית לעומת לאבד הורה? אחרי הכל, אני מאושר שחזרתי לנתניה. כל החזרה לכאן הייתה סוג של משאלה שאמא שלי רצתה שתתגשם. אני שמח שהצלחתי לעשות את מה שאמא שלי ייחלה שיקרה".
לפני סיום, אפשר לסגור כאן בינינו שאם נתניה זוכה בתואר העונה, אליפות או גביע, אלמוג מסדר לנועה לכתוב ולשיר את השיר?
אלמוג: "סגור, עליי. אני אדאג לקדם את זה. נועה עם הכישרון שלה יכולה תוך יומיים לכתוב את השיר הזה. לנו ייקח קצת יותר כדי לזכות בתואר".
לכל העדכונים – חדשות נתניה