חבר מועצת העיר נתניה רני אלוש (סיעת "אחריי") פתח לאחרונה עצומה אינטרנטית, שעליה חתמו עד כה מאות תושבים, ובה קריאה לבדיקה חיצונית של אופן חישוב מוני המים בעיר.
2 צפייה בגלריה
(שעון מים | המחשה: צביקה טישלר)
אלוש יצר את העצומה לאחר שלטענתו פנו אליו תושבים רבים והתלוננו על עלייה חריגה בצריכת המים. "לאחר שנאסוף מספיק חתימות נפנה לשרים הממונים ולכל גורם, ונפעל לבדיקה ולהחזרת הכספים שנגבו לכאורה ביתר", כתב אלוש בעצומה. "קיבלתי המון תלונות מתושבים. גם אני בעצמי תושב, וראיתי את השינויים בצריכה המשותפת. אתה מגלה שיש חיוב גבוה מעבר למה שצריך להיות. אתה מגלה שכמות הצריכה המשותפת גבוהה בפועל יותר ממה שהיא אמורה להיות.
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
רני אלוש. מבקש בדיקה חיצונית
רני אלוש. מבקש בדיקה חיצונית
רני אלוש. מבקש בדיקה חיצונית
(צילום: נורית מוזס)
אלוש העלה בנושא גם הצעה לסדר בישיבת מועצת העיר האחרונה, שנפלה בהצבעה. בהצעה טען אלוש כי ייתכן שמה שגורם לעליה בחיוב המשותף בצריכת המים הוא לחץ נמוך בצנרת, שמוביל לכך שמים 'חוזרים אחורה' מהבניין למערכת העירונית בשל הפרשי הלחצים; הצרכנים מחויבים פעמים רבות על אותם מים שיוצאים וחוזרים דרך מונה המים.
עו"ד אדיר בנימיני, יו"ר דירקטוריון "מי נתניה": "בצריכת המים הביתית חלה עלייה הנובעת בין היתר, מהשהות הממושכת בבית כתוצאה מהסגרים. הכמויות הנצרכות על ידי התושבים עולות בקנה אחד עם אלו אשר נרכשות מחברת מקורות".
לכל העדכונים – חדשות נתניה