400 קילוגרמים של בשר משני בתי עסק בעיר שנמצאו לא ראויים למאכל, הושמדו אתמול (שני) על ידי השירות הוטרינרי בנתניה. הבשר התגלה במסגרת ביקורת שגרתית של השירות הוטרינרי, כאשר חלקו התגלה כבשר שעבר תוקפו, ושאר מוצרי הבשר התגלו כמוצרי בשר שאינם ראויים למאכל אדם, בשל תנאי אחזקת המוצרים או מקור הבשר עצמו.
1 צפייה בגלריה
הבשר שהושמד
הבשר שהושמד
הבשר שהושמד
(צילום: דוברות עיריית נתניה)
קראו גם:
"אנחנו מבצעים ביקורות כאלה באופן שוטף", מספר ד"ר שי מלמן, הוטרינר העירוני. "המחלקה הוטרינרית מתוקף תפקידה של שמירה על בריאות הציבור, מבצעת עשרות ביקורות כאלה בחודש בבתי עסק. כשאנחנו מוצאים מוצרים שאינם ראויים למאכל, אנחנו נוקטים צעדים משפטיים נגד העסקים. צריך להבין שאם מוצרים כאלה מגיעים לאוכלוסיה רגישה, או אוכלוסיה בסיכון, כמו קשישים, ילדים ונשים בהיריון, הם יכולים לחלות. המטרה הסופית כאן היא שמירה על בריאות הציבור".
איך אתם בוחרים איפה לבצע ביקורות?
"או שעושים את זה בשגרה, יש לנו תכניות עבודה במסגרתן אנחנו מבקרים עסקים באופן שוטף. לפעמים אנחנו מקבלים גם פניות נגד עסקים, או מגורם אנונימי או ממשרד הבריאות, ואז אנחנו מגיעים לעסקים ובודקים אותם באופן יזום. אותנו מעניין הבשר שמגיע למקום, תנאי האחזקה, התוקף, לבדוק שהוא אכן מגיע ממקום מאושר. אלה הדברים שאנחנו בודקים יותר מכל דבר אחר".
איזה צעדים ננקטים נגד עסקים שנמצא בהם בשר לא ראוי למאכל אדם?
"העסקים מקבלים דוחות וקנסות. במידה והמחדלים הם משמעותיים, אז אפשר להתקדם לצעדים משמעתיים לצד מחלקת רישוי עסקים. זה תלוי בחומרת המקרה".
לעדכונים נוספים - חדשות נתניה