הורים מנתניה טוענים כי בחודש אוגוסט האחרון קיבלו גננות בגני עירייה רק רבע מהתקציב שנועד לתחזוקת הגן - לרכישת צעצועים, לעריכת מסיבות לקניית חומרי יצירה ובעקבות הקורונה גם לקניית חומרי חיטוי וניקוי. לדברי ההורים, ההפחתה בתקציב - שניתנה לטענתם ללא כל התראה - פוגעת קשות בניהול השוטף של הגן, בגננות עצמן ובילדים.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
(צילום: shutterstock)
"בכל שנה מקבלות הגננות מהעירייה תקציב שוטף, בשתי פעימות - אחת בפברואר ואחת באוגוסט", מסביר חבר ועד ההורים העירוני. "לשם להשוואה, באוגוסט 2019 קיבלו הגננות 3,200 שקל, ואז בפברואר 3,000 שקל. ובאוגוסט האחרון של שנת 2020? 800 שקל. בלי שום הודעה מוקדמת, בלי שום הסבר. ולצד זה, מודד חום, שלוש מסכות, שלוש חבילות מגבונים ושלושה אלכוג'ל. איך בדיוק אמורים 800 שקל להספיק להן עד פברואר? בגלל שהקמנו קול זעקה, מינהל החינוך הסכים לתת עוד כסף, אבל על חשבון הפעימה השנייה. ומה הן יעשו אחרי כן? אין פה שום היגיון. הם רוצים לקצץ על חשבון הילדים. הם יודעים שהגננות חוששות מהעירייה, והן לא יתלוננו".
קראו גם:
"אנחנו נרתמנו בגלל שאין כסף בגן", מוסיף חבר הוועד. "כשהמיני־בר התקלקל תרמנו עבור אחד חדש. הבאנו הורה מתנדב שיתקין את המיני־בר. חומרי ניקוי אנחנו מביאים בעצמנו. אנחנו הורים פעילים, שמסוגלים לתת. אבל מה עם הגנים שנמצאים בסביבה סוציו־אקונומית נמוכה, היכן שההורים לא יכולים לסייע לילדים ולגננות?"
"גננות שפנו למנהל חינוך בבקשה להבין מדוע הן קיבלו תקציב מופחת, נענו שבגלל הקורונה בוטלו מסיבות הסיום ונגרמה הפסקת פעילות בגנים בשנת הלימודים שעברה, ולכן חסכו כסף מהפעימה של פברואר", אומרת אמא לילד וחברת ועד ההורים העירוני, "הגננות בנו על סכומים קבועים שהיו נכנסים במשך שנים, רובן רכשו את הציוד לגנים לפני הפעימה באוגוסט כי הן הסתמכו על הכסף הזה, ופתאום הן מקבלות רק חלק ממנו. גננות נכנסו למינוס, הן הוציאו כסף מהכיס. הורים קונים צעצועים לגנים שלהן במקום הגננות. המצב הוא אבסורד".
מהעירייה נמסר: "אין מדובר בקיצוץ כספי של העירייה. בהוראת משרד החינוך, קוצץ הסעיף התקציבי של מסיבות וחגיגות בגנים. בנוסף, לאור הקורונה, לא נערכו מסיבות סיום שנה בכל הגנים. לפיכך, בגנים בהם נערכה מסיבת סיום, הגננות יקבלו החזר בעבור ההוצאות. בגנים שבהם לא נערכה מסיבה, הכסף יוחזר להורים, זאת לבקשת ועד ההורים המרכזי. יצויין כי הגננות צפויות לקבל במהלך חודש פברואר פעימה שנייה בגובה של 5400 שקלים וגננות שפנו בנושא, אף קיבלו מקדמה להסדרת תזרים המזומנים שלהן, במידה ולא הותירו אחוזים מהתקציב למימון של צרכים בתחילת השנה".
לכל העדכונים – חדשות נתניה