דוח יומי שמסכם את פעילות מינהל האכיפה אתמול (רביעי), מספק הצצה לפעילות השגרתית של כוחות האכיפה בעיר ומספר הדוחות שמחולקים באופן יומיומי.
1 צפייה בגלריה
לא תתאפשר נסיעה ללא מסכה
לא תתאפשר נסיעה ללא מסכה
לא תתאפשר נסיעה ללא מסכה
(צילום: shutterstock)
על פי הדוח, חולקו אתמול 324 דוחות חנייה, 102 דוחות (97 על ידי פקחים, חמישה על ידי המשטרה) על אי עטיית מסכה, שני דוחות לעסקים שפעלו בניגוד להנחיות התו הסגול, ו-5 דוחות במבצע אכיפת אופניים במתחם פיאנו, שם כזכור נהרג לפני מספר שבועות תושב העיר בעקבות פגיעת אופניים. כמו כן חולקו ארבעה דוחות על הפרת הסדר הציבורי. במסגרת הפעילות השגרתית, נבדקו גם 167 מבודדים בבתיהם, לוודא שהם אכן שומרים על תנאי הבידוד.
קראו גם:
בנוסף, במבצע אכפת אופנועים בשיתוף משטרת ישראל שהתבצע אתמול, חולקו 19 דוחות על קורקינטים, אופניים חשמליים או אופנועים. במסגרת המבצע, הורדו מהכביש שלושה אופנועים ושלושה רכבים עם אגזוזי לחץ, והוחרם אופנוע שטח לנער כבן 14 שנהג עליו.
על פי הדוח, בוצעו סיורים בבתי הכנסת בשעות התפילה, בוצעה אכיפה והסברה לתושבים בנושא הנחיות נגיף הקורונה בגנים הציבוריים ברחבי העיר והושמעו כריזות ע"י ניידות מינהל אכיפה, המורות לשמור על ההנחיות, ועל החובה לעטות מסיכות בשטח הציבורי. כמו כן בוצעו ביקורות ברשתות השיווק רחבי העיר, בוצעו סיורים יזומים במיקומים אשר בהם יש ריבוי פניות עקב הקמות רעש ונסיעה בקורקינט או אופניים חשמליים בניגוד לחוק ובוצעו סריקות במצלמות האבטחה לצורך איתור מפגעים.
"זו דוגמא לפעילות יומית ושגרתית שקיימת בעיר", אומר סגן ראש העירייה אפרים בולמש, שאחראי על האכיפה ועסקים בעיר, "יש עוד הרבה פעילות שוטפת של פיקוח שלא נכנסה לדוח. הדוח נותן דוגמא על פעילות יומית, על מנת שלציבור יהיה מושג, ולו הקטן ביותר, על פעילות הפיקוח, שפועל גם למניעת מטרדים וגם לאכיפת קורונה. תפקידו של הפיקוח לשמור על שלום הציבור, והדוח בא להראות שהפיקוח כן מבצע אכיפה בנושאי אופניים חשמליים, וקורונה ומטרדים שונים נוספים. אבל אי אפשר לרצות את כולם, נתניה היא גדולה, וחלק מהפקחים נמצאים בבידוד, לאחר שנדבקו מתושבים בקורונה. כרגע אנחנו מתמקדים בשמירה על נתניה כעיר ירוקה, כל טעות שתעשה כאן, תחזיר את נתניה למעמד של עיר אדומה, ואז כל העסקים יסגרו.
"בשבוע האחרון אני עושה קניות יום יום בחנויות בנתניה, ונורא קשה היה לי לראות שהמוכרים עצמם תוקעים לעצמם גול עצמי. כי ברגע שהמוכר עצמו נמצא בחנות שלו ללא מסכה כשיש אצלו קונים, או שהוא מכניס מספר קונים גדול ממה שמותר, הוא פוגע בכל שאר החנויות בעיר. כי כל אחד כזה משמש מקדם לקורונה. הוא לא מרמה אף אחד, הוא מרמה רק את עצמו, כי ברגע שנתניה תחזור להיות עיר אדומה, העסק שלו ייסגר.
"המטרה שלנו היא לא לרדוף אחרי בעלי עסקים ותושבים כדי לתת להם דוחות, אלא לשמור על כך שעסקים יוכלו להמשיך לעבוד. אבל בצער רב, אני רואה שבעלי עסקים בעצמם לא שומרים על הכללים. אני פונה לאותם בעלי עסקים - תעזרו לכך שנתניה תמשיך להיות עיר ירוקה. הבנות גרות מחוץ לעיר, והגיעו לנתניה כדי לעשות כאן קניות. ואחת מהן אמרה לי - אפשר לגרש נתנייתי מנתניה, אבל אי אפשר לגרש את נתניה מהנתנייתי".