בית החולים "לניאדו" בנתניה החל השבוע בקמפיין גיוס המונים נרחב, במטרה לגייס ארבעה וחצי מיליון שקלים כדי לשפץ את מחלקת טיפול נמרץ, ולשלש בה את מספר המיטות. כיום המחלקה משתרעת על פני 250 מ"ר וכוללת שש מיטות, ולאחר השיפוץ המחלקה מתוכננת להשתרע על אלף מ"ר ולכלול 21 מיטות.
2 צפייה בגלריה
מוחמד מסראווה, אח במחלקת טיפול נמרץ
מוחמד מסראווה, אח במחלקת טיפול נמרץ
מוחמד מסראווה, אח במחלקת טיפול נמרץ
(צילום: דניאל סלגניק)
"ללניאדו יש רישיון ממשרד הבריאות ל-21 מיטות בטיפול נמרץ", אומר מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, ד"ר מוריס שפירו, "אבל לנו יש רק שש מיטות במחלקה. בכל רגע נתון, יש כמה מטופלים שמחכים שתתפנה מיטה אצלי במחלקה. אין לי ספק שזה עולה בחיים של אנשים. אין ספק שמיטות טיפול נמרץ מצילות חיים. הפער בין הטיפול שאנחנו נותנים, לבין הטיפול שהמטופלים שצריכים להגיע לטיפול נמרץ וממתינים במחלקות אחרות מקבלים, זה יום ולילה".
קראו גם:
איך התמודדתם עם העומס במחלקה שלך בגל הראשון והשני?
"כל הצוות שלי ירד למחלקת קורונה, ואנחנו טיפלנו בחולי קורונה. עשינו סידור עם מד"א, שאם יש חס וחלילה מטופל עם טראומה, אז יביאו אותו לבית חולים אחר כי פשוט מאוד לא היה כאן מספיק צוות כדי לטפל בו, בגלל שמלכתחילה יש מחלקת טיפול נמרץ קטנה מאוד עם צוות מאוד מצומצם. אני הרופא היחיד לטיפול נמרץ בבית החולים הזה. בקורונה פשוט לא קיבלנו חולים למחלקה כי לא יכולתי לטפל בהם עם הצוות שלי".
וברגע שירחיבו את המחלקה, יהיו תקנים לרופאים נוספים?
"בוודאי, ברגע שנרחיב את המחלקה, נוכל לגייס עוד רופאים ועוד אחיות למחלקת טיפול נמרץ. כרגע אנחנו נמצאים בחוסר של מיטות, וכתוצאה מכך, במתכונת מצומצמת של כוח אדם".
2 צפייה בגלריה
ד"ר מוריס שפירו, מנהל מחלקת טיפול נמרץ
ד"ר מוריס שפירו, מנהל מחלקת טיפול נמרץ
ד"ר מוריס שפירו, מנהל מחלקת טיפול נמרץ
(צילום: דניאל סלגניק)
הצורך של בית החולים הנתנייתי לגייס כספים מהציבור, מגיע מהעובדה הפשוטה שבית החולים "לניאדו", בשונה מבתי חולים רבים אחרים, הוא בית חולים בבעלות ציבורית, וללא בבעלות הממשלה, ולכן מקורות ההכנסה שלו מוגבלים. בבית החולים, מבקשים להדגיש את החשיבות של הרחבת המחלקה לטיפול נמרץ, שמשרתת כמחלקה היחידה לרפואת חירום באזור שבין כפר סבא לחדרה. על פי נתוני בית החולים, 83 אחוזים מהמאושפזים במחלקה בין השנים 2020-2016, היו תושבי נתניה.
"העבודה כאן היא מאוד מאתגרת ואינטנסיבית", אומר מוחמד מסראווה, אח במחלקת טיפול נמרץ, "זו עבודה לא קלה. המורכבות של החולים היא מורכבות מאוד גדולה, מדובר כאן בחולים במצב קריטי שדורשים התייחסות מאוד קפדנית, ולא חסרים חולים. אוכלוסיית נתניה הולכת וגדלה, ואף מתבגרת. אנחנו בית חולים אחד בנתניה, שנותנים שירות לאוכלוסיה מאוד רחבה. ברגע שמיטה אחת מתפנה, היא נתפסת ברגע. כדי לתת שירות טוב ויעיל לחולים, אנחנו חייבים להרחיב את המחלקה".
כדי להרחיב את המחלקה בבית החולים, המוסד הרפואי זקוק לשמונה מיליון שקלים, כאשר מתוכם כבר נתרמו כשלושה וחצי מיליון שקלים על ידי נדבן אמיד, בתנאי ששאר הכסף ייתרם על ידי הציבור ושתוך שנה יסתיימו העבודות להרחבת המחלקה. קבוצת הכדורגל מכבי נתניה כבר נרתמה לצד ההסברתי של קמפיין גיוס הכספים. תנועת בני עקיבא נתניה, נרתמה גם היא, ושמה לעצמה רף גיוס של 180 אלף שקלים באמצעות סניפיה ברחבי העיר.
מעוניינים לתרום? אפשרי לעשות זאת דרך מספר הטלפון כוכבית 5870 או דרך הלינק
לכל העדכונים – חדשות נתניה