אחד מהקשיים הגדולים ביותר בתקופת הקורונה הוא החסך בתרבות, שנגרם כתוצאה מסגירת היכלי התרבות ואיסור על קיום מופעים. אך בשכונת נאות הרצל בנתניה, נראה שמצאו פתרון להתמודד עם הקושי.
מתנ"ס נאות הרצל, בשיתוף עמותת תרבות נתניה, קהילת תרבות נתניה ועמותת פסטיבל בשקל, מקיים מפגשים קהילתיים בבתי תושבים ברחבי השכונה. במסגרת המפגשים, מתקיימות סדנאות ללא תשלום כגון ציור, תיאטרון בובות, ריקודים וכתיבה, זאת תחת השם 'עשרים עשרים' - מפגשים קהילתיים בחצרות עד 20 איש.
2 צפייה בגלריה
מזוז ופרץ
מזוז ופרץ
הצגת בובות בשכונה
(צילום: קטיה וויט ניקומרוב)
קראו גם:
"המיזם נולד מכך שיש לנו פסטיבל תרבות והופעות בבתים פתוחים בכל שנה שנקרא 'אינזואגדה', ובשנה האחרונה לא ידענו אם הוא יתקיים בגלל הקורונה", מספרת קטיה וויט ניקומרוב, אחת מהאחראיות על המיזם. "כשהבנו שזה לא אפשרי, אמרנו שהצורך במפגש ותרבות עדיין קיים, ושאם אי אפשר לקיים הופעות, אז אנחנו רוצים ליצור מפגשים אמנותיים ותרבותיים. חשבנו על מה לעשות, ואז עלה הרעיון של לעשות מפגשים קהילתיים בחצרות של תושבים עם אנשים שהיו אמורים להופיע, או אמנים אחרים או באופן כללי לשלב כל מיני יוזמות שונות, כדי ליצור קרבה ומפגש בהתאם לנהלים בין המצב".
2 צפייה בגלריה
ציור
ציור
סדנת ציור עם שמירת מרחק
(צילום: דניאל עזרא)
איך ההיענות?
"מרשימה. אנשים מגיעים בהמוניהם, וגם המון פונים לארח אצלם מפגשים דומים. ויש איזשהו צורך מאוד גבוה במפגש, בלהיפגש גם בתוך הנהלים של משרד הבריאות, יש רעב לתרבות ומפגשים חברתיים, וכמו שגילינו, זה יכול להתקיים בתנאים האלה, זה מקשה, אבל זה אפשרי".
כל העדכונים - חדשות נתניה