סערה בליכוד ובנתניה סביב יוני ג'ורנו, שהורשע לפני למעלה משני עשורים בחטיפה של עובדת זרה. הפרשה נחשפה השבוע, לאחר שהליכוד דחה את הערעורים שהוגשו סביב בחירת המועמדים במחוזות, והותיר את הבחירה בידי המתפקדים במקום חברי המרכז. בנוסף, אנחנו מגלים היום (ב') כי בראיון שהעניק לפני כשנתיים ל-mynet נתניה, הוא חושף מה דעתו על מנהיג הליכוד, לטוב ולרע.
2 צפייה בגלריה
יוני ג'ורנו. "הייתי מוכן ללינץ'"
יוני ג'ורנו. "הייתי מוכן ללינץ'"
יוני ג'ורנו. "הייתי מוכן ללינץ'"
(צילום: מור כוכבי)
ג'ורנו שגדל למשפחה נתנייתית תומכת ימין, עו"ד במקצועו, לשעבר יו"ר אגודת הסטודנטים ודמות מוכרת מאוד בזירה הנתנייתית, מצא את עצמו בעין הסערה עוד טרם הגיש מועמדות רשמית למשבצת נציג המחוז במחוז החוף.
המקרה החמור שהוביל לסערה אירע בשנת 2001. אישה פיליפינית ניהלה רומן עם מכרו, אך על מנת שהמקרה לא יתגלה, הוחלט להסיע אותה בכפייה לנתב"ג ולאסור עליה ליצור קשר עם מכריה. המקרה התגלה למשטרה, שפתחה בחקירה והובילה להרשעה של ג'ורנו ושלושה נוספים. ג'ורנו עצמו נידון לשלושה חודשי עבודות שירות.
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
יוני ג'ורנו ויהודה זפרני
יוני ג'ורנו ויהודה זפרני
יוני ג'ורנו ויהודה זפרני
(צילום: אסף פרידמן)
לאחר שריצה את עונשו, ג'ורנו פנה ללימודי משפטים במכללת נתניה ונבחר אחרי מספר שנים ליו"ר אגודת הסטודנטים. בתום תפקידו גם התמודד בבחירות המקומיות בסיעתו של יהודה זפרני ואף גייס כסף רב לטובת הקמפיין, אולם לבסוף לא נבחר.
ביממה האחרונה רבים יצאו להגנתו של ג'ורנו. בין היתר כתבה עליו אורנה אביקזר: "יוני שגדל בשכונת אזורים למשפחה מרובת ילדים...דרכו להפוך לעבריין גם בחייו הבוגרים היתה כמעט סלולה. אבל כנגד כל הציפיות והסיכויים, יצא יוני למסע על החיים שלו, הלך ללמוד במכללת נתניה משפטים, עבד ולמד, תוך שהוא הצליח לסלול דרכו ליו"ר אגודת הסטודנטים של המכללה...הוא תמיד תמיד זכר וזוכר מאין בא ולאן הוא הולך, והוא ממשיך וימשיך ללכת בדרך הטובה שסלל לעצמו בשתי ידיו!".
מאז התפוצצות הפרשה, הגיב גם ג'ורנו עצמו ברשתות החבריות וכתב בין היתר: "הייתי מוכן ללינץ, ידעתי ששונאיי ומתנגדיי יטחנו שוב את אותו אירוע. מי שתקוע בעבר, שיבושם לו. אני יודע מי אני, ומי שמכיר אותי יודע".
עוד כתב: "כשהיריבים מתחילים להכפיש, ללכלך ולגייס את התקשורת, כנראה שאתה מהווה עליהם איום. מי שמכיר אותי ואת פועלי ב- 20 שנה האחרונות, לא מתרגש ממחזור של אירוע ממחוזר שנטחן עד עפר בכל מערכת בחירות שאני מתמודד. אני לא חושש ולא בורח, אלא מתייצב בכל מקום באומץ".

מה הוא חושב על נתניהו?

אלא שראיון שהעניק בכתבה לפני כשנתיים ל-mynet נתניה חושף מה היתה דעתו דאז על מנהיג הליכוד, בנימין נתניהו. בין היתר אמר ג'ורנו בראיון כי הוא מגדיר את עצמו כ"פעיל ימין, אבל לא ביביסט מושבע", והוסיף:
"אני בימין, אבל אני לא פנאט של ביבי. אני חושב שהוא ראש ממשלה טוב, אבל אם הוא היה מתחלף בניר ברקת, לא הייתי מתנגד. הנהנתנות שלו, אשתו, הבן שלו, לא מעניינים אותי. מבחינתי הוא מנהל את המדינה נכון. יש לפעמים פליטות פה, אבל בסך הכל הוא ראש ממשלה טוב. אבל אני חושב שהיום, אחרי מספיק שנים, הוא יכול לפרוש בשקט. אבל אני נשאר בימין, אני בליכוד כי רוב חיי הייתי בליכוד או עם 'קדימה'. אבל אני לא מתאבד על ביבי, אני לא מהטוקבקיסטים שלו בפייסבוק".
האם הציטוט הזה מהעבר יסייע או יפגע בדרכו בפריימריז או במפלגה? נותר רק לראות.

כל העדכונים - חדשות נתניה