2 צפייה בגלריה
עו"ד יוני ג'ורנו (צילום: מור כוכבי)
עו"ד יוני ג'ורנו (צילום: מור כוכבי)
עו"ד יוני ג'ורנו (צילום: מור כוכבי)
51 תורמים תרמו סכומים שנעו בין 50 ל-5,000 שקלים, תקרת התרומה המותרת לרשימה המתמודדת בבחירות. ג'ורנו, המתמודד למועצת העיר נתניה, הצליח לגייס סכום של 100 אלף שקלים למימון קמפיין הבחירות של הרשימה בראשותו, "נתניה שלנו", והכל בזכות עשרות תורמים שמאמינים בו.
מעבר לכל דימיון
ג'ורנו היה המועמד הראשון בנתניה ובין הבודדים בארץ שהצליח לגייס תרומות בדרך זו, ובכוונתו לפעול בהמשך באמצעות גיוס ההמונים להגיע לסכום של 50 אלף שקלים.
"גיוס ההמונים הוא מיזם חברתי ושקוף, שבו כל פרטי התורמים נשלפים בלחיצת כפתור. כך אני בחרתי לפעול, כי שקיפות בעיניי היא מעל לכל", הסביר ג'ורנו.
"חשוב לנו, כל חברי רשימת 'נתניה שלנו', לשמור על האותנטיות ועל הערכים שלנו, ולהימנע מלכתחילה מקבלת תרומות מקבלנים וגורמים עם אינטרס. עבורנו מדובר במבחן נוסף, מבחן אהדת הציבור, שנרתם והתייצב אחרינו. אנו מאמינים שקולו של הציבור צריך להישמע במועצה, ובסבב הזה, הציבור אמר את דברו, השמיע את קולו והביע אמון בגישה שלנו - בדרכנו אל המועצה".
10 מועמדים ראשונים
ביום ראשון הקרוב ייערך אירוע השקת הקמפיין של הרשימה, על גג המרכז המסחרי ברחוב גרינבוים שבשכונת הולדתו, נאות שקד (אזורים). באירוע יציג ג'ורנו את עשרת המועמדים הראשונים ברשימה.
מספר שתיים תהיה חדוה שולץ (54), תושבת שכונת גלי ים, לשעבר מנהלת בית הספר "אילן רמון" וכיום סמנכ"לית הדרכה ופדגוגיה בחברה פרטית.
את המקום השלישי יתפוס ראובן סלבסקי (48), תושב שכונת אגמים ולשעבר יו"ר ועד תושבי שכונת גלי ים.
סלבסקי, מנהל רכש טכנולוגי בחברה ביטחונית בינלאומית, התמודד בבחירות הקודמות במסגרת רשימת "יחד", בראשות חבר המועצה לשעבר.
לאוניד קרול, כיום עוזרו האישי של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), אך הרשימה לא עברה את אחוז החסימה.
ג'ורנו עצמו התמודד בבחירות הקודמות ברשימה בראשות איש הפרסום, מיכה פדרינג, שגם היא לא עברה את אחוז החסימה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוני ג'ורנו וראובן סלבסקי (צילום: קובי לחמיש)
עו"ד יוני ג'ורנו וראובן סלבסקי (צילום: קובי לחמיש)
עו"ד יוני ג'ורנו וראובן סלבסקי (צילום: קובי לחמיש)
עזב את זפרני ורץ ברשימה נפרדת
לקראת הבחירות הנוכחיות, חבר ג'ורנו בתחילה למועמד לראשות העירייה, איש התיירות יהודה זפרני, בתור מספר שתיים, אך תוך זמן קצר הודיע על עזיבה והחליט להקים רשימה בראשותו.
ג'ורנו הודיע כי בכוונת "נתניה שלנו" להתמקד בתחומי החינוך, איכות הסביבה ולפעול למען הציבור החילוני. בין השאר הבטיח לפעול לטובת פתיחת מוסדות ציבור בסופי שבוע, תחבורה ציבורית בשבת ומתן זיכיונות למסעדות בחופי הים רק אם יפעלו בשבת.
"על פי הסקרים שיש בידינו והלך הרוח ברחוב, אנו צופים לקבל ארבעה מנדטים. נהיה הפתעת הבחירות", אמר ג'ורנו.