תושב נתניה הגיש תביעה נגד העירייה לאחר שלטענתו הצמיד כרטיסי חניה לרכבו, אך פקח רשם לו שלושה דוחות. "העירייה מעסיקה תחת שירותיה פקח סורר אשר בוחר לעשות דין לעצמו ורושם הודעות קנס כוזבות בשיטת 'מצליח' ובמעשיו הנפשעים מעשיר את קופת העירייה", טוען התושב בתביעה שהגיש.
2 צפייה בגלריה
דוח חניה
דוח חניה
התושב ראה את הפקח בפעולה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה נטען כי בשלושת המקרים בהם נרשמו לתושב דוחות, הוא רכש כרטיסי חניה והצמיד אותם כחוק בצדו העליון של חלון רכבו. לטענת התושב מצילומי אתר העירייה עולה כי הפקח ביצע צילום של הרכב מזוויות אשר אינן מראות את כרטיסי החניה המוצמדים לחלון הרכב.
ב-15 באוגוסט 2021 נרשם לתובע קנס ולמחרת נרשם לו קנס נוסף. התובע שהיה בטוח כי הדוחות נרשמו שלא כדין הגיש ערעור נגד העירייה בגין שתי הודעות הקנס. אלא שהעירייה החליטה לדחות את הערעור. בעקבות זאת הגיש בקשה להישפט בבית משפט לעניינים מקומיים בנתניה שקיבל את הערר וביטל את הדוחות.
ב-14 ביוני 2022 נרשמה הודעת קנס נוספת והפעם התובע העירוני החליט לבטל אותה.
התושב טוען בכתב התביעה כי הפקח רשם הודעות כוזבות לאחר שצילם שלוש תמונות, האחת מחזית הרכב ושתי תמונות נוספות מצד המושב ליד הנהג. בתביעה נטען כי "במקום לצלם את מסגרת הרכב ששם מוצמד כרטיס החניה, החליט הפקח לשנות את זווית הטלפון למצב אנכי על מנת שלא ייקלט בצילום כרטיס החניה המוצמד. מדובר בפקח סורר אחד שחוזר על פעולתו".

2 צפייה בגלריה
פקח
פקח
"מדובר בפקח סורר"
(המחשה: גיל נחושתן)

קראו גם:

לטענת התובע, באחת הפעמים, הבחין בפקח אשר הסתובב ברחוב על מנת לרשום הודעות קנס לכלי רכב אשר חונים ברחוב. התובע החנה את רכבו במעלה הרחוב, ניגש למדחן, הדפיס כרטיס חניה והצמיד לרכבו. התובע המתין מספר רגעים בתקווה שהפקח יגיע לרכבו, וההפתעה לא איחרה לבוא. לטענת התושב, הפקח הגיע לרכבו ורשם הודעת קנס למרות שהתובע הצמיד את כרטיס החניה לשמשת החלון בצמוד למדרכה. "התובע דאג לתעד את האירוע בצילום של סרטון אשר מראה בבירור את הפקח מבצע את זממו", נטען בכתב התביעה.
התובע דורש מעיריית נתניה פיצוי כספי בסך 2,500 שקל וטוען כי על אף שהקנסות בוטלו נגרם לו נזק עקב רשלנותה של העירייה. "התובע בזבז מזמנו היקר והחסיר ימי עבודה על מנת להתייצב בדיון ובהגשת הבקשות באופן פיזי במשרדי העירייה", הוא טוען.
מעיריית נתניה נמסר: "התביעה עדיין לא התקבלה. לכשתתקבל הנושא יידון בבית המשפט".