בזמן שבארץ מציינים את חודש הגאווה ורשויות מקומיות בשרון וברחבי הארץ תולות דגלי גאווה, באחד התיכונים בשרון אירע השבוע מקרה חמור. מורה שהיה עד להתפרעות נערים משכבת י' בזמן שהיה בתורנות בחצר ביקש מהם להירגע ושאל לשמם. לאחר שהתלמידים סירבו להזדהות, שלף המורה את הטלפון הנייד ותיעד אותם במטרה לזהותם. אלו בתגובה קיללו אותו על רקע נטייתו המינית.
2 צפייה בגלריה
צעירים נערים תוקפים מכות רבים
צעירים נערים תוקפים מכות רבים
"אחד מהם כינה אותו הומו"
(צילום המחשה: Shutterstock)
"המקרה הסלים תוך דקות ספורות, מאחר שהנערים לא קיבלו את התיעוד בהבנה והחלו לקלל אותו", מספרת אמא לתלמיד שהיה עד למקרה. "אחד מהם אפילו כינה אותו הומו, ואמר לו שכולם יודעים שהוא כזה, שהוא בקהילה ובארון. הבן שלי בטוח שהם לא התכוונו לזה בקטע רע, אבל עכשיו כשיש בבית הספר תלמידים שיש עליהם שמועות שהם בארון, אז כל מילה כזו עושה רעש".
בעקבות המקרה זומן המורה להנהלת בית הספר וננזף על כך שצילם את התלמידים שלא כצורך ואף עזב את המקום נסער. בנוסף, בהודעה שיצאה להורים של התלמידים שמעורבים בפרשה נכתב כי הנושא בטיפול.
"הסיפור הזה יצא מכל פרופורציות", מבקש אב לתלמידה בשכבה להבהיר. "הילדים שיחקו בחצר בית הספר ועשו רעש, ואותו מורה במקום לבקש מהם לגשת למזכירות החל לצלם אותם, מה שגרם לכעס ותגובה שאינה הולמת. אני באמת לא יודע אם אותו מורה שייך לקהילה הגאה או לא, אבל זה לא משנה, אסור שילדים ישתמשו במילה הומו כמילת גנאי, ועל כך הכעס שלנו כהורים. אנחנו כועסים גם על כך שהמורה הזה ננזף במקום לקבל תמיכה וגיבוי מהנהלת בית הספר, שהיתה אמורה לזמן את הילדים לשימוע ולהשעות אותם בו במקום על האופן בו דיברו למורה".

2 צפייה בגלריה
ילדים בחופשת הקיץ
ילדים בחופשת הקיץ
"לא קיבלו בהבנה את התיעוד והחלו לקלל"
(המחשה: אבי מועלם)

קראו גם:

מהרשות המקומית נמסר בתגובה: "הרשות המקומית מקדמת ומאמינה בהזדמנות שווה לכל תושביה, מגלה אפס סובלנות לאלימות, ומגנה כל התנהגות שיש בה כדי להשתמש בזהותו המינית של אדם, ובמקרה זה מורה בביה"ס, רק כדי לפגוע בו. כדי כך, נקט מנהל ביה"ס בהליכים חינוכיים ומשמעתיים למול התנהגותם האלימה והפוגענית של התלמידים כלפי המורה".
תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך מגנה התנהגויות אלימות ופוגעניות שעשויות לפגוע בחוסן האישי הן של התלמידים והן של צוותי ההוראה. מנהל בית הספר נקט בהליכים משמעתיים וחינוכיים למול גילויי ההתנהגות הפוגענית של התלמידים למול המורה, חודדו הנהלים לעניין צילום התלמידים. מעבר לכך התקיימה שיחת הבהרה בין המנהל למורה לליבון הדברים ברמה האישית".