בהפנינג ססגוני, במהלכו הפך פארק איינשטיין ל"ממלכת אור וקסם", הושק אתמול (שני) אחד מהפארקים הגדולים בנתניה.
1 צפייה בגלריה
כולם הגיעו לחגוג. חנוכת פארק איינשטיין
כולם הגיעו לחגוג. חנוכת פארק איינשטיין
כולם הגיעו לחגוג. חנוכת פארק איינשטיין
(צילום: רן אליהו)
קראו גם:
פארק איינשטיין ממוקם בצפון העיר נתניה, סמוך לצומת הרחובות איינשטיין ושפינוזה, שטחו כ-20 דונם והוא נועד להעניק שטח ציבורי פתוח משמעותי לתושבי השכונות הצפוניות - ותיקות וחדשות. הרבה מעבודות הפארק בוצעו במהלך הסגרים, עם פרוץ נגיף הקורונה. ועוד הרבה לפני השקתו הרשמית, עלו תלונות של תושבים המתגוררים בסמוך על מטרדי הרעש העולים מהפארק. עם זאת, קשה להתעלם מגודלו של אחד הפארקים המושקים בעיר שמומן על ידי מפעל הפיס והעירייה.
בעירייה מסבירים כי בשל גודלו, מיקומו ונגישותו לכביש מספר 2 (החוף) מהווה הפארק מרחב פנאי בעל משמעות עירונית אבל גם בעל משמעות ארצית. התכנון התבסס על עקרונות קיימות, שמירת קרקע, חסכון אנרגטי, חסכון במים, ניהול נגר עילי וכן טיפוח החי והצומח.
"בפארק מגרשי משחק מגוונים, מתקני כושר, רחבות ושבילים והוא מאפשר חוויה טבעית המבוססת על צמחיה מקומית, עצי בוסתן ומטע וכן על ערוצי ניקוז עם קנה, סוף וגומא", מוסיפים בעירייה בגאווה.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שהשיקה את הפארק ציינה כי פארק איינשטיין הינו נדבך נוסף במדיניות העירייה לקידום התשתיות בצפון העיר וכי מקדמת העירייה את הפיכתו של מסעף איינשטיין למחלף.
עו"ד שירי חגואל סיידון, סגנית ומ"מ ראש העיר, הממונה על גנים ונוף: "פארק אינשטיין הוא ללא ספק ה"פארק" החדש של נתניה. הייתה לי הזכות לקחת חלק פעיל בתכנון הגן ובבחירת המתקנים יחד עם צוות גנים ונוף. זהו פארק שמתאים לכל הגילאים וכמובן משפחות והוא משלב מתקנים מאתגרים ומעניינים".
כל העדכונים - חדשות נתניה