תקופת הקורונה, שבה תושבים רבים נשארו בבתיהם, העניקה לעיריות הזדמנויות לפתח את התשתיות באזורן. גם עיריית נתניה ניצלה את התקופה לתנופת פיתוח בחלקים נרחבים של העיר.
3 צפייה בגלריה
פארק איינשטיין־שפינוזה. חיסכון אנרגטי
פארק איינשטיין־שפינוזה. חיסכון אנרגטי
פארק איינשטיין־שפינוזה. חיסכון אנרגטי
(צילום: פרטי)
סמוך לצומת הרחובות איינשטיין ושפינוזה הוקם אחד הפארקים הגדולים בעיר. הוא משתרע על פני כ־20 דונם ותכנונו התבסס על עקרונות קיימות, שמירת קרקע, חיסכון אנרגטי, חיסכון במים, ניהול נגר עילי וכן טיפוח החי והצומח.
בפארק הענק מתקנים מאתגרים ומסלולי הליכה היקפיים, עצים והצללות, מרבדים של דשא סינתטי צבעוני ופינות ישיבה. הפארק ייפתח לציבור במהלך חודש יולי.
העירייה ומשרד השיכון השלימו בתקופה האחרונה את הקמתו של פארק נוסף, אחד המרכזיים בדרום העיר, המחבר בין השכונות נאות שקד וגלי ים ובין פארק השלולית.
בכניסה למתחם, מכיוון גרינבוים, הוקמה רחבה עירונית מוצלת הפונה לרחוב, אשר משמשת את האוכלוסייה הבוגרת למפגש ובילוי.
מעט דרומה, בלב הפארק, הוקמו שלושה מתחמים משולבים – מתחם נוער, מתחם משחקים לילדים ורחבה לפעילות חופשית ולמפגש, כאשר מן הגן ניתן להגיע לפארק השלולית ברגל ובאופניים.
במרכז העיר, מאחורי בית הספר טשרניחובסקי, פיתחה העירייה באמצעות ח.ל.ת., פארק משחקים חדש לטובת ילדים והורים. הפארק, המשתרע על פני ארבעה דונם, מחולק לשני אזורי משחק מותאמי גיל המחוברים ביניהם. בפארק הוצבו מתקני משחק חדשניים, נעשו עבודות גינון, נשתלו מדשאות וכן הותקנה הצללה. כמו כן, הוקם במקום קיר טיפוס אתגרי עם מגלשות בשיפוע תלול.
3 צפייה בגלריה
כיכר האמנים. עצי תות
כיכר האמנים. עצי תות
כיכר האמנים. עצי תות
(צילום: פרטי)
גם "כיכר האמנים" השתדרגה במהלך תקופת הקורונה. בכיכר ניטעו חמישה דונם של עצי תות באופן המדגיש את האופי המעגלי של הכיכר המרוצפת. יש בה פרגולות ייחודיות אשר מעניקות לכיכר מראה יוקרתי, יש בה אזורי ישיבה עם שולחנות וספסלי ישיבה אשר מוקמו בצל עצי התות, ריהוט רחוב מתקדם ותאורה דקורטיבית. בכיכר ישולבו מתקני משחק לילדים.
בנוסף לשדרוג הפארקים, גם שביל ישראל יעבור בנתניה. מעתה, תוואי השביל כולל גם את שלולית החורף, משלוליות החורף הבודדות שנותרו בשרון עם מגוון רחב של בעלי חיים.
3 צפייה בגלריה
שלולית החורף. בשביל ישראל
שלולית החורף. בשביל ישראל
שלולית החורף. בשביל ישראל
(צילום: פרטי)
כמו כן, השביל עובר במתחם ההנצחה של נתניה, שבמרכזו בית יד לבנים, קרון רכבת מתקופת השואה, האנדרטה לנפגעי טרור וכן האנדרטה לנצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית.
הפארק מאחורי בית הספר טשרניחובסקי מחולק לשני אזורי משחק מותאמי גיל המחוברים ביניהם. בפארק הוצבו מתקני משחק חדשניים, נשתלו מדשאות וכן הותקנה הצללה. כמו כן, הוקם במקום קיר טיפוס אתגרי עם מגלשות בשיפוע תלול