משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים פרסמו לאחרונה את נתוני הפשיעה המלאים בארץ, לפי שכונות, זאת בעקבות מאבק מתמשך של התנועה לחופש המידע. הנתונים כוללים גם את הפשיעה בנתניה, ומתייחסים למספר התיקים הפליליים שנפתחו בשל אירועים בכל שכונה בעיר. על פי הנתונים, בין השנים 2016-2021 (עד ספטמבר 2021) נפתחו 44,179 תיקים פליליים על אירועים בעיר נתניה.
בשכונות נווה איתמר בעיר, נפתחו בתקופה זו 109 תיקים פליליים, כאשר רוב התיקים נפתחו בשל כניסה לא חוקית לישראל (שוהים בלתי חוקיים שנתפסו בשכונה), עבירות תקיפה ועבירות רכוש כגון גרימת נזק לרכוש, גניבה וגניבת רכבים.
5 צפייה בגלריה
ותיקים. "אנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו"
ותיקים. "אנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו"
תיקים על תקיפה, איומים ורכוש. שכונת ותיקים
(צילום: אסף פרידמן)
לא רחוק משם, בשכונות נאות גנים (ותיקים) וחפציבה הנמצאות במזרח העיר, נפתחו בחמשת השנים האחרונות 1,571 תיקים פליליים. כאן רוב התיקים שנפתחו היו בעיקר בגין עבירות רכוש כמו גניבה, עבירות של תקיפה ועבירות של איומים.
קראו גם:
במשכנות זבולון המר וקריית רבין נפתחו 767 תיקים פליליים בחמש השנים האחרונות. גם שם רוב התיקים נפתחו בגין עבירות כמו איומים, תקיפה, גניבת רכבים ופריצה לדירות ולרכבים. בשכונה אף נרשמו מספר רב של תיקים על סחר בסמים, וכן מספר תיקים חמורים על שוד.

ירידה בתיקי הרכוש: "כמו ברעננה"

בשכונת קריית השרון במזרח העיר, נפתחו 723 תיקים פליליים בחמש השנים האחרונות. על פי הנתונים, השכונה סבלה ממכה של גניבות רכבים, שהלכו והתמעטו. כך על פי הנתונים, אם בשנת 2016 נפתחו 36 תיקים על גניבות רכבים בשכונה, בשנת 2020 המספר צנח כבר ל-24 תיקים, ירידה של שליש במספר התיקים. בשכונה בולטים ארבעה תיקים חמורים שנפתחו רק השנה על מעשה מגונה, ותיק אחד שנפתח על מעשה מגונה בפומבי.
5 צפייה בגלריה
חמישה תיקים של תקיפות מיניות בשנה אחת. קריית השרון
חמישה תיקים של תקיפות מיניות בשנה אחת. קריית השרון
חמישה תיקים של תקיפות מיניות בשנה אחת. קריית השרון
(צילום: איתמר רותם)
ולא מדובר בירידה בתיקי הרכוש רק בקריית השרון. על פי הנתונים, רוב העבירות בעיר הן עבירות רכוש ואלימות ברף הנמוך כגון תקיפה או איומים, וניתן לראות ירידה במספר העבירות מאז 2016. את הירידה במספר העבירות הסביר מפקד משטרת נתניה לשעבר אסף צור, כשסיים לאחרונה את תפקידו: "בנתניה יש סדר גודל של כמה עשרות או מאות עבריינים שהם אלה שיוצרים את הבלילה הזאת שעושה לנו לא טוב, כמו בכל עיר", אומר צור, "הצלחנו להגדיר מי הוא המחולל המרכזי בעיר. בשלוש וחצי השנים האחרונות העיר ירדה בפשיעה שלה ב-56 אחוזים בעבירות רכוש, זה שווה ערך ביחס של פשיעה מול כמות אזרחים לערים שכולם מקנאים בהם - רעננה, גבעתיים. אפשר להגיד בביטחון - בנתניה אחוז הפשע ירד דרמטית".

מכת אזורי התעשייה

פילוג העבירות הפליליות באזורי התעשייה שונה משמעותית מזה האופייני לאזורי מגורים. בשלושת אזורי התעשייה בעיר, באופן מובהק, בולטות עבירות הרכוש: גניבת כלי רכב וגניבה מבתי עסק.
באזה"ת פולג נרשמו 1,924 תיקים פליליים. רוב התיקים נפתחו בגין עבירות רכוש כמו גניבת רכבים או גניבה מבתי עסק ופריצה אל בתי עסק, עבירות הנוגעות לכרטיסי חיוב ועבירות מרמה ועושק.. עבירה מדאיגה נוספת היא הצתה - 11 תיקים נפתחו בגין הצתה באזה"ת פולג בחמש השנים האחרונות.
באזה"ת קריית יהלום נפתחו 543 תיקים פליליים. כמו אזה"ת פולג, גם כאן מירב העבירות שנרשמו הן גניבות רכבים או גניבות מבתי עסק. האזור סבל מאוד ממכת גניבת רכבים בעיקר לאורך שנת 2016, תופעה שהלכה ופחתה בחמשת השנים האחרונות.
באזה"ת קריית אליעזר קפלן, נפתחו 1,021 תיקים פליליים. כאן "מככבות" עבירות רכוש כגון גניבת רכבים וגניבה מבתי עסק, עבירות תקיפה ואף עבירות של קניין רוחני. באזור נרשמו מספר מדאיג של עבירות איומים, ואף מספר תיקים נפתחו בשל מקרי שוד חמורים בחמשת השנים האחרונות. במהלך התקופה, נפתחו גם עשרות תיקים בשל שוהים בלתי חוקיים שנתפסו באזה"ת ללא אישור כניסה לישראל.
5 צפייה בגלריה
קריית צאנז
קריית צאנז
חמש עבירות על תקיפות מיניות. שכונת קריית צאנז
(צילום: טל שחר)
בשכונת סלע (נאות הרצל), נפתחו 1,836 תיקים פליליים. בשכונה נרשמו ריבוי עבירות של איומים, תקיפה ועבירות סמים כגון אחזקה, סחר וגידול סמים. בשנה האחרונה, נפתחו בשכונה שני תיקים בגין אונס, תיק אחד בגין ניסיון לרצח ותיק אחד בגין רצח.
בשכונת קריית צאנז, נרשמו מספר מועט של תיקים - 264 תיקים פליליים בחמשת השנים האחרונות. רוב העבירות הינן עבירות רכוש כמו גניבה או גניבת רכבים, אך נרשמו מספר גבוה יחסית לשכונה הקטנה של עבירות מין (4 עבירות של מעשה מגונה, עבירה אחת של אונס).
במרכז העיר (אזור עצום הכולל בין היתר את הרחובות הרצל, רזיאל, ויצמן, סמילנסקי וגורדון) נפתחו 6,155 תיקים פליליים. הרוב המוחלט של העבירות הן תקיפה, איומים, גניבות וגניבות רכבים. בתקופה הנ"ל נפתחו ארבעה תיקים פליליים בגין עבירות רצח, ותיק אחד בגין ניסיון לרצח.
בשכונת דורה, נרשמו 1,872 עבירות בגינן נפתחו תיקים פליליים. רוב העבירות הן תקיפה, איומים, גרימת נזק לרכוש בזדון ועבירות סמים. בשכונה גם נרשמו מספר מדאיג של עבירות מין - 17 עבירות של מעשה מגונה ו-8 עבירות אונס.
5 צפייה בגלריה
תקיפה ואיומים ועבירות רכוש. שכונת קריית נורדאו
תקיפה ואיומים ועבירות רכוש. שכונת קריית נורדאו
תקיפה ואיומים ועבירות רכוש. שכונת קריית נורדאו
(צילום: נמרוד גליקמן)
בקריית נורדאו נרשמו 2,723 תיקים פליליים. רוב התיקים שנפתחו בשכונה הן בגין עבירות תקיפה ואיומים, או עבירות רכוש כגון גניבה מדירות או גניבה מרכבים.
בשכונת עיר ימים, נרשמו 1,023 תיקים פליליים. על פי הנתונים, השכונה סבלה בחמשת השנים האחרונות ממכה בלתי נסבלת של גניבות וגניבת רכבים. כך לדוגמא, רק בשנת 2016 נרשמו 44 מקרים של גניבת רכבים. לעומת זאת, בשנת 2020 נרשמו רק 20 מקרים של גניבת רכבים בשכונה.
5 צפייה בגלריה
 רמת פולג. עוד עשרות אלפי יחידות
 רמת פולג. עוד עשרות אלפי יחידות
בעיקר עבירות רכוש. שכונת רמת פולג
(צילום: נמרוד גליקמן)
בשכונת רמת פולג, נרשמו 319 תיקים פליליים בחמשת השנים האחרונות. רוב התיקים נוגעים לעבירות רכוש כמו גניבה מרכבים או גניבת רכבים. במהלך התקופה, נרשם מספר מדאיג של עבירות מין בשכונה - 5 תיקים של מעשה מגונה ו-3 תיקים בגין אונס.
כל העדכונים - חדשות נתניה