מזג אוויר סוער במיוחד הכה בסוף השבוע האחרון בנתניה, בה נרשמו הגשמים החזקים ביותר בעיר מזה 12 שנה. בנתניה ירדו 80 מ"מ של גשם במהלך השבת, כמות המשקעים הגבוהה ביותר בישראל. בשל כמויות הגשמים, נרשמו מספר הצפות ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
רכבים ששקעו בחניון בנתניה
רכבים ששקעו בחניון בנתניה
רכבים ששקעו בחניון בנתניה
(צילום: עידו ארז)
תושבים תיעדו הצפות נרחבות ברחובות איתמר בן אבי, הרצל, ברודצקי, ויצמן, לילינבלום ורחובות רבים נוספים בכל רחבי נתניה. מספר בתי עסק דיווחו כי הוצפו לחלוטין בעקבות הסערה, וכי נגרם להם נזק כלכלי רב.
"בושה לעיריית נתניה שלא לומדים מטעויות ולא מתקנים את התשתיות הישנות שלנו", אמר בעל עסק בעיר, "ולא רק העסק שלי. המון עסקים באזור קיבלו נזקים בשווי של אלפי שקלים וכל זה בגלל גשם של בוקר אחד, למה מחכים? שנמשיך לאבד את הפרנסה שלנו?". יו"ר התאחדות העסקים בעיר, מנחם אילוז, התנדב להדריך ולסייע לעסקים שנפגעו.
בעקבות ההצפות, נגרם נזק רב גם לבנייני מגורים. חניונים תת קרקעיים הוצפו במספר מוקדים, כאשר בחלק מהבניינים דיירים מדווחים על סכנת חיים של ממש. "הסיפור הזה יכול להיגמר כמו הטרגדיה בחניון בתל אביב בשנה שעברה", אמר אחד הדיירים, "כל המים מתנקזים אלינו לחניונים במרכז העיר. המצב נוראי".
2 צפייה בגלריה
רכבים ששקעו בחניון בנתניה
רכבים ששקעו בחניון בנתניה
רכבים ששקעו בחניון בנתניה
(צילום: עידו ארז)
באחת ההצפות ברחוב ויצמן, אישה מבוגרת חולצה מרכב, לאחר שנלכדה בשלולית ענק בצומת הרחובות ויצמן וסוקולוב. כמו כן, תושבים רבים דיווחו על ניתוקי חשמל רבים בעקבות הסערה. תושבים אף התלוננו כי למרות דיווחים למוקד העירוני על הצפות ותקלות ניקוז, תלונותיהם לא נענו במשך שעות ארוכות.
עיריית נתניה בתגובה: "בסוף השבוע האחרון ספגה העיר נתניה אירוע גשם חריג, ששיאו היה במהלך השבת, אז נרשמה עוצמה של ירידת גשמים, החזקה ביותר מזה 12 שנה, כאשר בתוך מחצית השעה ירדו 40 מ"מ ובתוך שעות מעטות שיא ארצי עם מעל 80 מ"מ. עיריית נתניה נערכה מבעוד מועד לרדת הגשמים וביצעה עבודות הכנה בנושא. יצוין כי שברי עננים, המשבר האקלימי ומזג האוויר הקיצוני פוגע קשות בערים גדולות ומתקדמות בכל העולם.
כדי לעמוד מקרוב אחר העבודות ולפקח עליהן, יצאו בבוקרו של יום, עובדי ובכירי עיריית נתניה, בהובלת מנכ״ל העירייה למוקדים השונים בעיר. הופעלו צוותים גדולים וכלי מיכון רלוונטיים ולשמחתנו, חרף הנזקים לא נרשמה פגיעה בנפש. בתוך כך, תתכנס השבוע הנהלת העיר לתחקור האירועים והסקת מסקנות להיערכות מיטבית במקרים דומים בעתיד. העירייה תמשיך לתת מענה לכלל התושבים באמצעות המוקד העירוני העומד לרשות התושבים 24/7".
חניון הוצף בנתניה - צפו בתיעוד >>>
גם ראשת העירייה, מרים פיירברג איכר, הגיבה להצפות בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה:
"העיר נתניה ספגה הבוקר תוך זמן קצר של שעה וחצי לערך כמות עצומה של ממטרים עזים, אחת ההתקפות החורפיות הגדולות והמשמעותיות שידענו. עם זאת, אנחנו לא מסירים אחריות מהנעשה. החל משעות הבוקר כל בכירי העירייה התייצבו בשטח, טיפלו במפגעים באופן המהיר ביותר ואף סייעו פיזית בעבודות פתיחת הנקזים. אנו נבדוק כל מקרה ומקרה ויוסקו מסקנות בהתאם לממצאים.
להלן התייחסותי לכמה מהמוקדים: שדרות בן אבי וביה"ס יונתן- בקרוב יחלו עבודות הקמת הנקז החדש בעלות של 14,500,000 שקלים. יצאנו למכרז, יש קבלן והיתר עבודה וכולי תקווה שעד החורף הבא הבעיה תיפתר לחלוטין. במרכז העיר נעשה מעשה חמור של סתימה מכוונת של הנקזים והנושא ייחקר ויטופל בחומרה. רוב מוקדי ההצפה האחרים נגרמו בעקבות סחף של לכלוך, בקבוקי מחזור בצומת בנימין גבע, ולכלוך מהחצרות הפרטיים שנסחף לניקוזים. ברחוב איסר הראל הוצבו גנרטורים עד שחברת החשמל תתקן את המרכזייה שניזוקה. אנו נמשיך, נבדוק והמערכת תסיק את כל המסקנות הנדרשות".
לעדכונים - חדשות נתניה