שופט בית המשפט המחוזי מרכז לוד, אורן שוורץ, דחה את בקשתם של חבר המועצה רני אלוש, חבר המועצה בעבר הרצל קרן והתושב דוד סלמה, להוציא צו ביניים נגד המשך עבודות הפיתוח בחוף פולג וקבע כי ההיתר לביצוע העבודות ניתן כדין.
1 צפייה בגלריה
השטח בפולג. העבודות בוצעו כדין
השטח בפולג. העבודות בוצעו כדין
השטח בפולג. העבודות בוצעו כדין
(צילום: שאול גולן)
העותרים טענו כי העבודות שהחלו במגרשי המלונאות אינן חוקיות. לטענתם, בהסכם פשרה משנת 2003 נקבע כי עד לתכנון חדש לא יינתנו היתרי בניה נוספים. לטענתם, היתר הבניה עומד בניגוד לפסק דין זה, ולכן יש להורות על הפסקת העבודות. העותרים אף טענו כי העבודות גורמות נזק בלתי הפיך לסביבה החופית.
השופט קיבל את טענת הוועדה לתכנון ובניה ועיריית נתניה אשר טענו כי היתר הבנייה תקין וניתן מכוח תכנית תקפה. בנוסף קבע השופט כי העותרים כשלו באי צרוף לעתירה של צדדים שעלולים להיפגע מקבלת בקשה שכזו, כולל יזמים ובעלי זכויות במתחם המלונאות וכי עיכוב בעבודות הפיתוח עלול להשליך על ביצוע העבודות במתחם המלונאות ועל השימוש שאמור להיעשות בו. השופט קבע כי אין הצדקה למתן צו ביניים כנגד ביצוע העבודות. הוא אף הטיל על העותרים לשלם שכר טרחה בסך 10,000 שקל.
קראו גם:
חבר המועצה רני אלוש מסר: "בית המשפט לצערנו דחה את הבקשה לצו ביניים לעצירת העבודות. אנחנו ממשיכים. הם נאבקים בנו בכסף שלנו".
מעיריית נתניה נמסר: "בית המשפט שוב פסק: העבודות במתחם המלונאות מבוצעות כחוק, ואין מניעה כלשהי להמשיך בפעולות המבוצעות בשטח על פי כל דין. בית המשפט דחה את טענות העותרים בעתירה, תוך שהוא משית על העותרים הוצאות משפט בגובה של 10,000 שקל. בהחלטתו הבהיר בית המשפט כי ההיתר לביצוע העבודות ניתן כדין, כי התוכניות המאושרות בתוקף וכן כי יושמו מטרות הסכם הפשרה. עיריית נתניה תמשיך לפעול לפיתוח העיר ושגשוגה למען רווחת התושבים".
כל העדכונים - חדשות נתניה