חברת "חצי חינם" הגישה עתירה נגד מספר גורמים תכנוניים, ביניהם הוועדה המקומית והוועדה המחוזית, וצירפה לעתירתה את ועד תושבי שכונת קריית השרון. דיון בעתירה התקיים השבוע, והחלטה צפויה להינתן בנושא בקרוב. העתירה שהגישה החברה היא כנגד ההחלטה התכנונית לדחות את בקשתה לשנות את ייעודו של אזור בבעלותה, המיועד לתעשייה ומשרדים וממוקם בשדרות טום לנטוס בקריית השרון לאזור מגורים שבו יקומו 800 יחידות דיור.
1 צפייה בגלריה
גיא שחר ומורן גנון בבית המשפט
גיא שחר ומורן גנון בבית המשפט
גיא שחר ומורן גנון בבית המשפט
(צילום: אלבום פרטי)
קראו גם:
ההחלטה לצרף את חברי ועד קריית השרון הייתה מפתיעה, שכן תושבי השכונה אמנם הביעו את התנגדותם הפומבית לתוספת המאסיבית של יחידות הדיור בשכונה, אך הם לא הגישו התנגדות באופן פורמלי כנגד התוכנית.
"לדעתי הם הוסיפו אותנו לעתירה, בשביל לסמן לנו או לאותת לנו שאם נתנגד בעתיד לשינויים שהם ירצו לעשות במגרש, הם לא יהססו לגרור אותנו להליכים משפטיים שיעלו לנו עשרות אלפי שקלים", אומר גיא שחר, המייצג את הוועד לצד מורן גנון, "עיריית נתניה היא זו שהחליטה להוציא את 800 הדירות מהתוכנית עקב הנחיית הוועדה המחוזית, דבר שהפך את הצורך שלנו להתנגד לתוספת הדירות למיותר, הן כבר התבטלו מעצמן בתהליך התכנוני. ואז חברת חצי חינם צירפה אותנו לעתירה, למרות שלא הגשנו אף התנגדות בפועל לדירות האלו כי הן לא היו קיימות".
אתם חושב שזה ייצור תקדים. שיזם עותר נגד אזרחים?
"זה בדיוק העניין, כל התוספת שלנו זה כדי להפחיד אותנו שלא להתעסק איתם. אני מצפה מעיריית נתניה לתת את מינימום הזכויות הקבועות בחוק ליזמים שבוחרים לעתור נגד העירייה ותושביה וגוררים את כולם לבתי המשפט בהליכי סרק".
מ"חצי חינם" נמסר: "העתירה היא עתירה תכנונית, כנגד מדיניות הוועדה המחוזית בעניין אזור התעסוקה המטרופוליני. חברת 'חצי חינם' לא עסקה בהפחדות, והיא לא תעסוק בהפחדות, ותמשיך להתמקד בנושא התכנוני בלבד".
כל העדכונים - חדשות נתניה